تعداد بازدید: 3474

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 3 ارديبهشت 1396-21:37

یادداشت مازندنومه در حاشیه سخنرانی تبلیغاتی شهردار تهران در ساری

وقتی قالیباف بافته های خود را پنبه می کند!

مراسم سخنرانی قالیباف در ساری  به یاد شهدای مدافع حرم برپا شده بود، اما به میتینگ تبلیغاتی قالیباف تبدیل شد/ قالیباف عوامانه به منتقدانش حمله می کند. گویا هنوز در جنگ است و روحانی هم دشمن فرضی وی است. او تصور می کند با تخریب، سیاه نمایی، دروغ و دادن وعده های کشکی می تواند به هدفش برسد/ شهردار تهران روحیه ای منازعه طلب و پرخاشگر دارد. او به جای اثبات خود، بیشتر در صدد نفی و تخطئه دیگران، به خصوص دولت کنونی است


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: محمدباقر قالیباف -شهردار مدعی تهران- به ظاهر به یاد شهدای حرم، اما در اصل برای معرفی و تبلیغات خود عصر یک شنبه در ساری سخنرانی کرد.

قالیباف برای گرم کردن تنور انتخابات، زودتر از سایر رقبا به مازندران سفر کرد و سفر تبلیغاتی خود را به یادواره شهدای مظلومی گره زد که هنوز پیکرهای مطهر این شهدا به کشور برنگشته است.

او امروز از قانون تخلف کرد. در حالی که شهردار تهران به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و حضور در برنامه‌های تبلیغاتی درخواست مرخصی خود را از تاریخ دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه تا تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه تسلیم شورای شهر پایتخت کرد، اما او امروز به مازندران آمد و در ساری سخنرانی انتخاباتی کرد.

البته به خاطر برخی واکنش‌های اعضای اصللاح طلب شورای شهر تهران بود که شهردار تهران را ناچار کرد تا برگه مرخصی 14 روزه خود را امضا کند.، وگرنه او کار خود را می کند و راه خود را می رود.

مثلا" امروز نام رئیس ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. دهقان، در حالی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی شهردار تهران انتخاب شده است، که قالیباف در کمتر از 24 ساعت گذشته اعلام کرده بود نیازی به ستاد ندارد و ستاد هم تشکیل نخواهد داد و هر خانه ستاد او خواهد بود.

او در حالی برای چندمین بار وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شده که هنوز به درستی و شفافیت درباره واگذاری املاک نجومی و تخفیف 170 میلیونی در تهران پاسخ نداده است.

یا فروشگاه شهروند با داشتن 36 شعبه به مساحت اشغال 6.5 هکتار و ارزش 10 هزار میلیارد تومان، فقط 40 میلیارد تومان سود در سال اعلام می کند! 

و یا به قول تندگویان -عضو شورای شهر تهران- حجم مجموع بدهی شهرداری در طی مدتی که آقای قالیباف شهردار تهران است، حدود ۶۰ تا۷۰ هزارمیلیاردتومان است: ۱۴هزارمیلیارد، اشخاص، ۲۰ میلیارد، بانکی و ۴۵هزار میلیارد پروژه‌ها.

همو گفته است: «در ۴ سال اخیر آقای قالیباف، هیچ وقت پاسخ سوال و تذکر ما را در شورا ندادند، به طور مثال در موضوعات مهمی مانند حادثه پلاسکو و همچنین هزینه تمام شده پل صدر و تونل نیایش وقتی درخواست کردیم که بیایند و توضیح بدهند، هیچ وقت پاسخگوی شورا برای عملکرد خودشان نبودند. دوره مدیریت قالیباف دوره طولانی مدتی بود و نمی‌توانند؛ توجیه کنند که وقت برای انجام کار نبود. در ۱۲ سال اخیر تقریبا هیچ نوع درآمد پایداری را در شهر نداشتیم و پایه هیچ نوع درآمد پایداری هم ایجاد نشد. حداقل کاری که می‌شد؛ انجام شود، تولید درآمد از زباله شهر است که هیچ‌گاه اتفاق نیفتاد؛ در تهران روزانه ۷ هزار زباله ایجاد می‌شود در حالی که هیچ درآمد پایداری را در این بخش نداشتیم؛ این زباله‌ها نه تبدیل به نیروی برق شد و نه تبدیل به فرآورده‌های دیگر و این در حالی است که عوارضش از مردم اخذ می‌شود. در اجرای پروژه‌ها، اولویت‌بندی وجود نداشت و اقدامات تبلیغاتی برای اجرایی شدن پروژه‌ها بیشتر مدنظر بود. احداث پل طبقاتی صدر یا تونل نیایش ممکن است؛ نیاز شهر باشد، ولی جزو اولویت‌های ما نبود. به طور قطع احداث و بهره‌برداری مترو واجب‌تر است، اما ایشان به دلیل بهره‌برداری‌های تبلیغاتی این پروژه ها را در اولویت قرار داد که البته بعد از ۴ سال هنوز عدد و رقم اجرایی شدن این پروژه‌ها را نداریم.»

 شخصی که خود را گزینه ریاست جمهوری معرفی می کند و در نظر دارد به زعم خود ریاست قوه مجریه را بر عهده گیرد، نباید قانون شکنی کند.

اما مراسم امروز به یاد شهدای مدافع حرم برپا شده بود که به میتینگ تبلیغاتی قالیباف تبدیل شد. این در حالیست که مجری برنامه حتی نام شهید بلباسی -شهید مدافع حرم قائم شهر- را نتوانست درست تلفظ کند. در ابتدای برنامه هم مجری به دور از اهداف مراسم که یادواره شهدای مدافع حرم بود، به تمجید از شهردار تهران پرداخت و او را ستود.

البته در همین حین که قالیباف به مازندران سفر کرده و از یادواره شهدای خان طومان، بهره تبلیغاتی می برد، هم طیف او آب پاکی را بر روی دستش ریخت و با اعلام حمایت از رئیسی، راه خود را از قالیباف جدا کرد. سعید جلیلی گزینه جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، با بیان اینکه از میان 6 کاندیدای حاضر فقط رئیسی را اصلح می دانم، از شهردار تهران دوری جست.

قالیباف را امروز عضو ردصلاحیت شده شورای شهر ساری و رییس شورای شهر ساری، همراهی می کردند. او در مسجد جامع ساری در ابتدای سخنان خود اشاره ای کوتاه به شهدا کرد و سپس از این تریبون به نفع خود بهره برد و سخنان انتخاباتی را برای مردمی گفت که به خاطر شهدا در مسجد جامع ساری جمع شده بودند، اگرچه این جمع اندک و صندلی ها خالی بود.

این مراسم ابتدا قرار بود در امامزاده یحیی ساری برگزار شود که به مسجد جامع این شهر منتقل شد. جمعیت چندانی در مکان برگزار حضور نداشتند و بسیاری از صندلی ها و فضاهای ایجاد شده، خالی بود.

عیب دیگر شهردار تهران این است که روحیه ای منازعه طلب و پرخاشگر دارد. او به جای اثبات خود، بیشتر در صدد نفی و تخطئه دیگران، به خصوص دولت کنونی است.

قالیباف هرگز از مناظره سال 92 درس نگرفت که به حسن روحانی تندی کرد و روحانی هم گازانبری پاسخ داد و ورق برگشت. شاید استقبال کم مردم از برنامه انتخاباتی امروز قالیباف، او را آشفته کرده و موجب شده حملات به دولت را تندتر کند.

 قالیباف عوامانه به منتقدانش حمله می کند. گویا هنوز در جنگ است و روحانی هم دشمن فرضی او است. او تصور می کند با تخریب، سیاه نمایی، دروغ و دادن وعده های کشکی می تواند به هدفش برسد.

-شهردار تهران در حالی امروز به بیان آمار دروغ و عوامانه پرداخت که در سه سال اخیر 16 کیلومتر از آزاد راه تهران شمال ساخته شده، در حالی که در 25 سال گذشته تنها 10 کیلومتر ساخته شده بود. روز گذشته محسن نریمان -رییس ستاد روحانی در مازندران- گفته بود: «دولت روحانی دولت مظلومیست، چرا که نگداشتند از رسانه ملی برای تشریح اقدامات استفاده کند. صداو سیما روزانه اخبار انتقادی نسبت به مسکن مهر اعلام می کند، ولی نگداشتند ما توضیح دهیم که برای این پروژه در بسیاری از نقاط، زمین تهیه و پول مشارکت بانک واریز شده بود اما متقاضی نبود. از پروژه 25 هزار واحدی مسکن مهر شهر گلبهار خراسان رضوی، 23هزار واحد را با بهترین امکانات و مصالح در دولت تدبیر و امید تحویل مردم دادیم، در حالی که در دولت گذشته  فقط دوهزار واحد در این شهر بهره برداری شده بود؛ اما کدام رسانه ملی این خبر را اطلاع رسانی کرد؟»

-قالیباف هم چنین گفت به جوانان بیکار بالای ۱۸ سال بعد از ثبت نام در سامانه ملی کار مبلغ ۲۵۰ هزار تومان کارانه پرداخت می کنیم. اکنون مطابق آمار رسمی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در کشور داریم که اگر ماهی ۲۵۰ هزار تومن به هر فرد پرداخت شود، ماهیانه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان باید پرداخت شود! آقای قالیباف توضیح نداد که منابع ماهیانه این ارقام از چه محلی تامین خواهد شد؟! در صورتی که تمامی  منابع مالی و ردیف های اعتباری در بودجه سالانه کشور تصویب می شود.

امروز در حین سخنرانی قالیباف در مسجد جامع ساری، دوستان وی به سراغ یکی از خبرنگاران رفتند و تصور کردند خبرنگار مازندنومه است و شاید می خواستند سیاست برخوردی و گازانبری رئیس خود را با این خبرنگار هم اعمال کنند! از قرار انتشار تصاویر صندلی های خالی در برنامه قالیباف در کانال مازندنومه، این افراد را برآشفت. گویا انتظار داشتند خودمان صندلی ها را پر و حیاط مسجد جامع را مملو از جمعیت نشان دهیم.

همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عملکردهایی دارند. بهتر است هرکدام به عملکرد خودشان در سال های گذشته اشاره کنند و از تخریب دیگری دست بردارند؛ چرا که مردم آگاه هستند و فضای مجازی نمی گذارد اطلاعات دروغ و سخنان عوامانه را به آسانی پذیرا شوند. او اگر به همین منوال ادامه داد، تمام بافته های خود را در 4 سال گذشته به مانند 4 سال پیش از آن، پنبه می کند و به نامزدی همواره از پیش شکست خورده  بدل می شود.

 


  • سه شنبه 12 ارديبهشت 1396-17:58

    کمترین کاری که اقای قالیباف کرد رسیدگی به محله های قدیمی شهر بود پایین شهری ها چه گناهی کرده بودن که تو اون کچه ها باید زندگی میکزدن

    • دوست خوب شماپاسخ به این دیدگاه 1 1
      سه شنبه 5 ارديبهشت 1396-1:41

      اقا شمام خوب سانسور می کنیدا، فقط دستتون به آب نمی رسه،..واقعا شارلاتان بازی و شامورتی بازی رو باید از شما یاد کرفت. به به ...

      • دوشنبه 4 ارديبهشت 1396-18:10

        درود بر اصلاحات. درود بر روحانی.

        • دوشنبه 4 ارديبهشت 1396-15:34

          هیچکدام از این شش نفر توان مدیریتی اداره کشور را ندارند

          • دوشنبه 4 ارديبهشت 1396-11:31

            بسیار نقد یکجانبه و مغرضانه ای بود .
            اگر شهردار بعدی برای تهران یک صدم آقای قالیباف گام برداشت حالا منتظر باشید و نگاه کنید .

            • دوشنبه 4 ارديبهشت 1396-10:53

              طبق گفته های بعضی از اعضای شورای شهر تهران ایشون از شورای شهر مرخصی نگرفته و رییس شورای شهر هم فرمودند برای روز دوشنبه چهارم اردیبهشت درخواست برگ مرخصی شون رو تسلیم کردند تسلیم کردن برگه مرخصی دلیل بر پذیرفتن نیست برفرض پذیرش مرخصی ایشون از دوشنبه بوده و حضور ایشون در ساری یکشنبه سوم اردیبهشت به نظر میرسه تخلف از قانون بوده .

              • از تهران. مازنیپاسخ به این دیدگاه 3 4
                دوشنبه 4 ارديبهشت 1396-10:19

                از گزارش لحظه به لحظه شما که سخنرانی سرهنگ قالیباف را در مسجد جامع پوشش دادید ممنونم. می دانستم کانال مازندنومه همه سخنرانی های انتخاباتی را زنده در کانال وزین خود پوشش می دهد. تبلیغات بیشتری کنید که خوانندگان اخبار را زدتر در کانال بیابند و کمتر به سایت مراجعه کنند. هرچند سایت جایکگاه خود را دارد. با تشکر

                • دوشنبه 4 ارديبهشت 1396-9:50

                  قالیباف تمام شد. نه رییس جمهور میشه و نه شهردار می مونه. رفت پیش احمدی نژاد

                  • دوشنبه 4 ارديبهشت 1396-9:19

                    من به قالیباف رای نمی دهم من به روحانی رای نمیدهم و ....
                    ولی خانم فلاحی اینجا تربون حسن روحانی هستش که اینطور موضع گرفتی ؟ بله معلومه که سخنرانی انتخاباتی بود .
                    شما کمی از هوشتان بیشتر کار بکشی متوجه می شوی که خانواده های مدافع حرم اغلب با تیپ آقای روحانی نیستند وگرنه او هم می رفت همانطور که 4 سال هیچ کاری نکرد انداخت گردن دکتر احمدی نژاد بازهم استفاده می کرد . لطفا قلم خودتان را با دقت روی کاغذ بگذارید تا بعد که داری تایپ می کنی نظرت عوض نشود . من فقط به شما نقد کردم وگرنه دختری هستی قابل احترام . خواستم بگویم که شما با پیش فرض خودتان در باره یک نامزد ریاست جمهوری قضاوت کردید . اصلاح طلبان از 2 سال پیش تخریب قالیباف را شروع کرده بودند حتی الهه راستگو را به خاطر قالیباف تحت فشار و .... بماند . خانم فلاحی ! لطفا حرف مرا دوستانه ببین با ستاد قالیباف خیلی فاصله دارم ولی قطعا او برای سخنرانی انتخاباتی دعوت شده بود . کلا شما زلویه ورود به مطلب و گزارش را درست نیامدید.ش

                    • سه شنبه 5 ارديبهشت 1396-0:32

                      من به دروغگو رای نمی دهم ...

                      • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه 1 0
                        چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396-12:11

                        با سلام. ضمن تشکر از مازند نومه بابت بررسی وقایع و موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره. از اینکه بعضی از افراد میگن روحانی تو چهار سال چیکار کرد باید عرض کنم:
                        1) موضوع هسته ای رو با برجام به سر انجام رسوند که با کمی صبر، در آینده از نتایج اون بیشتر بهره مند خواهیم شد.
                        2) تورم کنترل شده و همینکه سر ما حقوق کارکنان دولت پرداخت میشود جای شکرش باقیست. با ادامه روند دولت قبلی چه بسا به سرنوشت ونزوئلا و حتی بدتر از اون دچار میشدیم.
                        3) سایه جنگ رو از مملکت دور کرد و چه بسا با نبود دولت روحانی معلوم نبود الآن چه وضعیتی داشتیم و شاید الآن در حال جنگ بودیم و صدای توپ و تانک رو میشنیدیم.

                        مجالی نیست تا به بقیه اقدامات بپردازم. ای کاش افراد کمی منصفانه تر به مسائل و قضایا بپردازند و اظهار نظر نمایند.

                        • سه شنبه 5 ارديبهشت 1396-14:41

                          لطفا کامنت را کامل چاپ کنید، در غیر اینصورت بطور ناقص چاپ نفرمائید...


                      ©2013 APG.ir