چهارشنبه 18 شهريور 1388-0:0

روزي که همه خنديدند

فاطمه واعظ جوادي که در طول دوران مديريتش بيشتر به جاي پاسخگويي به اشخاص، جواب آنها را به امامان محول مي کرد،در آخرين روز کاريش گفت:من سه شب از خدا طلب کردم خدايا تو کسي را بفرست که از طرف تو محيط زيست را آن طور که شايسته انفال توست حفظ کند.همه خنديدند.


روز سه شنبه آخرين روز رياست چهارساله فاطمه واعظ جوادي بر ساختمان پرديسان بود؛ ساختماني که به قول خود وي زماني که رياست آن را بر عهده گرفت بسياري از کارشناسان گمان مي کردند وي پيش از اين برگزار کننده جلسات قرآن بوده است تا يک متخصص محيط زيست. شايد به همين دليل بود که جوادي باز هم آخرين سخنراني خود را بيشتر به تلاوت آياتي از قرآن و کمک خدا و شخص ائمه اطهار و بي خوابي هاي خودش اختصاص داد. وي درباره شروع دوران رياستش گفت؛ زماني که حکم رياست سازمان به نام من زده شد يادم هست به قدري خميده و خسته شدم که توان توضيح به هيچ کسي را نداشتم چرا که بايد به 70 ميليون نفر پاسخ مي دادم. چطور مي توانستم اين کار را انجام دهم. من در اين مدت خيلي ها را خسته کردم. از خيلي ها کار کشيدم. اما امشب شب قدر است. امشب ما را حلال کنيد.

جوادي در سخنراني خود مدعي شد در چهار سال گذشته حتي يک سانت از مناطق سازمان به هيچ جايي واگذار نشده است. اما گويي رئيس سابق سازمان محيط زيست فراموش کرده است که به دست ايشان پاي چند نامه به اجبار يا به اختيار امضا شد. در اين ميان مي توان به خط انتقال سوخت ري- قرچک از داخل پارک ملي سرخه حصار، ايجاد شهرک صنعتي بندر آفتاب، نيروگاه برقابي ارس، برداشت سولفات سديم از تالاب ميقان در اراک، مجوز برداشت نمک به کارخانه کاوه سودا، اجازه احداث چاه نفتي در نايبند و ده ها مورد ديگر اشاره کرد که تنها نمونه کوچکي از عملکرد رياست اين سازمان در بذل و بخشش از مناطق حفاظت شده بوده است. حال بايد از رئيس پيشين پرسيد چگونه با اين حجم از تخريب ها و واگذاري ها، وي مدعي است حتي يک سانت از مناطق تحت حفاظت واگذار نشده است.

جوادي در قسمت ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه تخصص من فسيل شناسي گياهي است، گفت؛ «مي گويم خدايا تو که مي تواني يک گياهي را چندين ميليون سال زنده نگه داري، آيا توانايي اين را نداري براي ما آقايمان را حفظ کني.» البته ايشان توضيح بيشتري ندادند.

جوادي که در طول دوران مديريتش بيشتر به جاي پاسخگويي به اشخاص، جواب آنها را به امامان محول مي کرد، باز هم در آخرين سخنراني خود از کمک خدا و شخص حضرت فاطمه زهرا به وي در طول دوران مديريتش خبر داد و گفت؛ «در بحث محصولات تراريخته من 40شبانه روز نخوابيدم چون نگران بودم. در نهايت اين قانون ابلاغ شد که حاصل تلاش همه بود. حاصل تلاش خدا و شخص خانم زهرا، چرا که من دائم دعا مي کردم زهرا جان تو بيا يک کاري کن.»

جوادي در ادامه سخنراني بيشتر عرفاني خود درباره رئيس جديد سازمان گفت؛ برادر عزيزم بسيار از من بزرگوارتر و عزيزتر نزد خدا است. من سه شب از خدا طلب کردم خدايا تو کسي را بفرست که از طرف تو محيط زيست را آن طور که شايسته انفال تو است حفظ کند.

اين سخن جوادي با همهمه و لبخند حاضران در جلسه روبه رو شد. براي همين وي رو به حاضران پرسيد چه اتفاقي افتاده است که مي خندند؟ هر چند که اين پرسش باعث شد خنده حضار جلسه بلندتر شود.(etemaad)