يکشنبه 5 مهر 1388-0:0

از اين جا تا به تهران خيلي راهه!

با گذشت دو ماه از تاريخ ارسال بسته‌اي پستي از اداره پست بهشهر به مقصد تهران اين محموله هنوز به دست صاحبش نرسيده است!


فرماندار بهشهر ظهر روز يکشنبه در نشست شوراي اداري اين شهرستان كه مانند ديگر نشست‌هاي اداري، برخي از مديران اجرايي شهرستان را البته بدون ذكر نام مورد انتقاد قرار مي‌داد، كاملا تعارف را كنار گذاشت و از مديران كم كار نام برد.


محمد تقي باقري در اين نشست، نخست از مديران اجرايي هلال احمر، تربيت بدني، محيط زيست، شبكه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، سپاه و نيروي انتظامي به عنوان همكاران ستاد تمهيدات سفر در اسكان و مراقبت از مال، جان و نواميس مسافران و مردم شهرستان در ايام تعطيلات قدرداني كرد.


سپس با درخواست از جهاد كشاورزي براي آموزش بيشتر به كشاورزان در جلوگيري از خسارات‌هاي بيشتر، نخستين انتقاد خود را به شهرداري وارد كرد و گفت: با راهكاري اساسي جلوي كنده‌كاري‌ها و حفاري‌هاي غير مجاز را بگيرد و به وضعيت پياده‌روها، لايروبي انهار و پاكسازي معابر هم بيشتر رسيدگي كند.


وي سپس به طور مستقيم از رمضان نظريان رئيس اداره پست شهرستان بهشهر به دليل به مقصد نرسيدن بسته‌اي از بهشهر به مقصد تهران با گذشت دو ماه از زمان ارسال (13/5/88) توضيح خواست و گفت: فرستنده اين بسته همچنين از رفتار نامناسب برخي از كارمندان اداره پست شاكي بود و اظهار مي‌داشت به جاي اينكه من طلبكار باشم، آنها از من طلبكار بودند.


رئيس اداره پست در حاشيه مراسم در جمع خبرنگاران در اين باره پاسخي نداد و فقط به لبخندي تلخ اكتفا كرد.


باقري در ادامه با بيان اينكه با هيچ مديري تعارف نداشته و نداريم، اين بار مسئولان بانك‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در برخي موارد ارباب رجوع براي دريافت دو تا 3 ميليون تومان پول بايد ساعتي منتظر باشد تا اين مبلغ تهيه شود، در صورتي كه همه بانك‌ها موظف به تكريم ارباب رجوع هستند و يكي از اين موارد همان رسيدگي به امور شهروندان در اسرع وقت است.


نماينده دولت در بهشهر از عدم پاسخگويي مديران اجرايي به ويژه عليرضا سعيدي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سخن گفت و اظهار داشت: حضور به موقع مدير در اداره براي پاسخگويي به ارباب رجوع جزو الزامات هر پست مديريتي است، مگر اينكه در آن ساعت جلسه، ماموريت، مرخصي يا عذر قانوني داشته باشد.


باقري خاطرنشان كرد: اين قبيل كارها زيبنده شهرستان نيست و اگر مديري بخواهد تعلل كند و به تعهدات خود عمل نكند بهتر است، ميز و صندلي خود را به كسي كه تعهد دارد، بسپارد.


وي همچنين بار ديگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه بنياد شهيد و امور ايثارگران را به دليل تعلل در پاسخ دادن به نامه‌هاي فرمانداري مورد انتقاد قرار داد و گفت: گاهي به برخي از نامه‌هايي كه به اين ادارات از سوي فرمانداري ارسال مي‌شود تا دو هفته پاسخ داده نمي‌شود و خود فرمانداري براي دريافت پاسخ اقدام مي‌كند.


باقري خطاب به مديراني كه خود در جلسات شركت نمي‌كنند و نماينده مي‌فرستند، اظهار داشت: ما به سياهي لشگر احتياجي نداريم، بلكه اگر معاون يا نماينده‌اي فرستاده مي‌شود، حتما بايد تفويض اختيارات شود و فرد با آگاهي به جلسه بيايد و بتواند پاسخگو باشد، نه اينكه بنشيند و بگويد در جريان نيستم، پس آمدن او براي چيست.


وي همچنين مديران شهرداري، بخشداري، جهاد كشاورزي، راه و ترابري، بنياد مسكن، آب و فاضلاب، منابع طبيعي و محيط زيست را هم مورد مواخذه قرار داد و تصريح كرد: با وجود تشكيل كميته و اكيپ بازرسي باز شاهد ساخت و سازهاي غير مجاز در روستاها و شهرها هستيم، در حالي كه گزارشي در اين باره به فرمانداري از سوي مديران داده نمي‌شود و اين موضوع امتياز منفي براي آنها است.


فرماندار بهشهر با بيان اينكه با پيمانكاران خاطي برخورد مي‌شود، به ساخت دو مدرسه بهپاك و كياسر اشاره و خاطرنشان كرد: مدرسه بهپاك بايد سال گذشته افتتاح مي‌شد، اما نماكاري، محوطه و سرويس‌هاي بهداشتي آن هنوز تكميل نشده و با اين حال دانش آموزان در آن تحصيل مي‌كنند.


باقري درباره مدرسه دخترانه كياسر در بخش يانه‌سر بهشهر گفت: يك ميليارد تومان از محل اعتبارات مازاد نفتي قرار بود در بخش راه هزينه شود، اما به دليل نبود مدرسه دخترانه در كياسر ما نيمي از اين اعتبار را به ساخت مدرسه و نيمي ديگر را به آبرساني بخش يانه‌سر اختصاص داديم، اما متاسفانه نوسازي آن طور كه بايد به وظايف خود در ساخت مدرسه عمل نكرد و اين موضوع باعث شد تا بخشي از اعتبار به خزانه دولت برگردد.


وي از مديران اجرايي خواست تا با پيگيري جدي مصوبات سفر، 25 هر ماه عملكرد اداره خود را به فرمانداري ارائه دهند.(farsnews)