شنبه 23 آبان 1388-0:0

طاهايي:به من تبريک نگوييد

بيستمين استاندار مازندران با شعار صرفه‌جويي آمد و چند ساعت پس از مراسم معارفه‌اش در خبري‌ به رسانه‌ها اعلام شد به دستور وي در سال اصلاح الگوي مصرف از چاپ هر گونه پيام تبليغي انتصاب جلوگيري شود.


به نوشته farsnews  مراسم توديع سيد‌محمد كريمي و معارفه سيد‌علي‌اكبر طاهايي با حاشيه‌هايي همراه بود.
بر اساس دعوتنامه قرار بود مراسم ساعت 9 برگزار شود كه 9 و 45 دقيقه آغاز شد.

* آنهايي كه زودتر از بقيه وارد سالن شده بودند، دور ميز نشستند و رديف‌هاي دوم كه از آن خبرنگاران و رديف‌هاي سوم نيز ميزهاي براي مهمانان چيده شده بود.

* تب و تابي كه براي مسئولان و رساندن خودشان به ساختمان سفيد خيابان انقلاب ديده مي‌شد، قابل توجه بود.

* طاهايي دوباره مديريت در استانداري مازندران را تجربه كرد، وي بيستيمن استاندار مازندران است كه يك سال و يك ماه و 20 روز در قزوين مديريت كرد و از ‌26 آبان ماه 63 تا هشتم اردبيهشت 65 نيز سرپرست استانداري مازندران بود يعني 17 ماه و 21 روز در مازندران بود و باز هم آبان ماه استاندار مازندران شد.

* ورود مهمانان ويژه نيز با حضور نماينده ولي فقيه در اول، وزير كشور و حضور همزمان كريمي و طاهايي، مسئولان انتظامي نيز همراه وزير كشور وارد سالن شماره يك استانداري مازندران شدند.

* زمان پخش كليپ عملكرد كريمي استاندار سابق مازندران كه توسط روابط عمومي استانداري مازندران تهيه شده بود، بيشتر مديران دست بر صورت تصاوير را نگاه مي‌كردند و يكي از شهرداران نيز از همان اول خوابش برده بود و با تكان دست فرد كناري تكاني به خود مي‌داد.

* كريمي با لباس سفيد و بستن آرم صندوق مهر رضا وارد مراسم توديعش شده بود، چند روزي پيش به عنوان مديرعامل صندوق مهر امام رضا معارفه شده بود و اين هم آرم همان صندوق است.

*يكي از مهمانان كه ظاهرا دانشگاهي بوده و عضو هيئت علمي آهسته مي گويد هشت محور توسعه كريمي به كجا كشيد.
كريمي همچنان عملكردها را تشريح مي‌كرد و مانند هميشه حسن ختام ها عملكرد مثبت بيان مي‌‌شود.
استاندار سابق مازندران بعد از چند دقيقه از بيان عملكرد براي اينكه حواس‌ها را جمع جلسه كند، مي‌گويد: عملكردها صلوات نداشت.

* طولاني شدن بيان عملكرد استاندار سابق مازندران موجب پچ پچ كردن افراد با كنار دستي‌ها شده بود.
كريمي در پايان صحبت‌هايش مي‌گويد: خبرنگاري از من در جلسه صادرات مازندران پرسيد: شما صادر‌كننده هستيد كه من هم گفتم؛ عشق و محبت و عاطفه مردم مازندران را صادر مي‌كنم.

* نماينده ولي فقيه هم در اين جلسه مي‌گويد: مازندران ركوردار تغيير استانداران در كشور است كه همه مي‌خندند و جلسه از حالت خشكي كمي خارج مي‌شود.

* دبير مجمع نمايندگان مازندران با شدت و با صداي بلند صحبت مي‌كند و از مشكلات مي‌گويد كه ظاهراً صحبت‌هايش كمي طولاني شده بود و يكي از حاضران در جلسه گفت: وقت صحبت شما تمام شد كه نمايندگان حاضر در جلسه گفتند؛ اينها حرف مردم است و حق مردم بوده است.

* وزير كشور نيز در اين مراسم مي‌گويد: امروز سيدها در مازندران توديع و معارفه مي‌شوند.
وي درباره توديع ها و معارفه‌ها نيز گفت: ميزها از انسان‌ها عبور مي‌كنند اما خدمت به مردم مي‌ماند.

* پسر استاندار سابق مازندران نيز با لباس همرنگ پدرش در سالن جلسات رفت و آمد مي‌كرد.

*حدود 50 عكاس و خبرنگار مراسم را پوشش مي‌دادند و حدود 500 نفر نيز در سالن حاضر شده بودند.

* هنگام صحبت سيدعلي اكبر طاهايي استاندار جديد مازندران سالن در سكوت قرار گرفت و فقط صداي لنزهاي دوربين به گوش مي‌رسيد كه وي صحبت مي‌كند.

* استاندار جديد مازندران قبل از استقرار رسمي به ساختمان سفيد استانداري مازندران خواسته بود كه از هرگونه چاپ پيام تبريك از سوي افراد حقيقي، حقوقي و نهادهاب دولتي به مناسبت اين انتصاب خودداري شود، به خاطر سال اصلاح الگوي مصرف اينگونه گفت.
عده‌اي هم طبق معمول تمام مراسم‌هاي توديع و معارفه هدايايي براي استاندار سابق آورده بودند.

* پايان مراسم رسمي و حركت خبرنگاران به سمت وزير كشور براي گرفتن مصاحبه و خارج شدن مهمانان از در ورودي سالن.