دوشنبه 16 آذر 1388-0:0

بدون شادي هرگز

روحاني،امام جمعه بابل گفت:جامعه ما به فرح و سرور نياز دارد-مگر زدن یک پرچم بر سر مغازه چقدر هزینه می برد؟-عده ای از عناصر خارج نشین مي خواهند از داخل دانشگاه ها سرباز بگيرند


امام جمعه بابل گفت: عید غدير سرآمد همه مناسبت ها در اسلام است.

روحاني افزود:چه قدر خوب است که ما حتی مانند عید ملی نوروز این روز را ارزشمند بدانیم و از چند روز قبل خود را آماده و رخت و لباس خود را نو و منازل خود را تمیز و تزیین کنیم.

وي افزود: جامعه ما نیازمند به فرح و سرور است و چقدر خوب است فرح را در قالب این اعیاد به جامعه منتقل کنیم.

روحاني ادامه داد: بازار ما حتی اگر به اندازه زدن پرچم بر سر در مغازه ها هم باشد تجلی بزرگ جشن غدیر را به نمایش خواهد گذاشت.

وي سئوال کرد:ده ها بار تذکر داده شد،مگر زدن یک پرچم بر سر مغازه چقدر هزینه می برد؟ چقدر مشکل آفرین است که این زمینه آنطور که می بایست همتی بلند نمی شود؟

به نوشته وبلاگ ستاد نمازجمعه بابل، امام جمعه بابل در مورد روز دانشجو هم گفت: در این روزها و سال های اخیر می بینیم که علی رغم همه خدمات اثر گذار جنبش دانشجویی متاسفانه مسائلی به وجود آمد که دشمن نسبت به این قشر از جامعه ما طمع کرد و با برنامه ریزی سعی کرد تا این عناصر را در اختیار خود بگیرد. اینها نگرانی است.

وي تاکيد کرد:.دانشجو یک عنصر منزوی نیست، یک عنصر فعال سیاسی است و باید به مسائل جامعه خود حساس باشدو دیدگاه خود را باید در مسائل مختلف مطرح کند و مبادا با بی اعتنایی و انزوا و محافظه کاری با مسائل مختلف برخورد کند.

وي تصريح کرد:جای تاسف است که می بینیم که عده ای از عناصر خارج نشین در صدد هستند که مهار این جنبش را در دست بگیرند و وقیحانه امروز سرباز بگیری در داخل دانشگاه ها را مطرح کنند.

روحاني افزود:دانشجوی ما باید آرمان خواه باشد و من امید دارم که عناصر وقیحی که در هر حادثه ای و هر موضوعی در کشور سوء استفاده می کنند توسط جنبش دانشجویی مورد بی اعتنایی قرار بگیرند.

خطیب جمعه بابل به ممنوعیت ساخت مناره در کشور سوییس اشاره و خاطر نشان کرد: اولین هشدار اسلام زدایی در کشور سوییس صورت گرفت.

وي ادامه داد: آیا این موضوع آن قدر مهم بود که براي آن همه پرسي انجام دادند؟ مگر چند مناره در این کشور وجود داشت که این همه حساس شدند؟

وي تصريح کرد:تنها 4 عدد مناره مسجد در این کشور وجود نداشت اما دو ماه تمام احزاب راست گرا و تندرو و افراطی آن قدر جنگ روانی در این خصوص توسط رسانه ها انجام دادند تا اینکه توانستند رای منفی مردم سوییس را بگیرند. آیا مشکل آنها مناره بود؟