شنبه 10 بهمن 1388-0:0

طاهايي:با اتوبوس نيامده ام

گزارش مازندنومه از نشست استاندار مازندران با خبرنگاران:مسئول شدن تبريک ندارد و تسليت دارد-من با گروه و باندي به استان نيامدم-حتي يك منشي نيز با خودم نياوردم-افراد نبايد براي مسئوليت با يكديگر دعوا كنند.


به گزارش خبرنگار مازند نومه ، پس از اين که جلسه روز پنج شنبه استاندار مازندران با خبرنگاران کنسل شد،مهندس طاهايي  بعداز ظهر روز شنبه در جمع خبرنگاران حضور يافت.

در اين مراسم ابراهيمي- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان- نيز حضور داشت،که از سوي استاندار به صورت غير رسمي به عنوان معاون سياسي استانداري مازندران معرفي شد.

طاهايي اظهار داشت: تعامل مثبت ابراهیمی با اصحاب رسانه و انتصاب وی در پست کلیدی و حساس معاونت سیاسی می تواند راهگشای بسیاری از چالشها، موانع و تنگناهای اساسی پیش روی توسعه مازندران در مقولات مختلف باشد.

وي گفت:اگر فرماندار عباس‌آباد به زودي تاييد شود اين دو فرد با حضور وزير كشور معارفه مي‌شوند و اگر نشد معارفه معاون استاندار(ابراهيمي) با حضور معاون وزير كشور صورت خواهد گرفت اما اين زمان خيلي دور نيست و به زودي مراسم معارفه انجام مي‌شود.

طاهايي با اشاره به اينكه مسئوليت تبريك ندارد و تسليت دارد،اظهار داشت : كنار و گوشه ساري محلات فقيرنشين بسياري است و از آن فقيرتر در آن سوي كوه ها در دودانگه و چهاردانگه و ... است و تبريك زماني زيبنده است كه از سوي مردم باشد.

 وي در خصوص انتصاب ابراهيمي به عنوان معاون سياسي و انتخاب ديرهنگام گفت:‌ضمن اينكه آماده نشده بودم كه استاندار مازندران شوم از مدت استانداري من در قزوين نيز زمان زيادي نگذشته بود .

 طاهايي اذعان داشت :‌12 گزينه براي معاون سياسي در اختيار داشتيم و  از ميان گزينه ها ، رويكرد ابراهيمي همگرايي بيشتري با سياست هاي ما داشت.

طاهايي تصريح كرد:‌ من با گروه و باندي به استان نيامدم و براي تغيير مديران نيز نياز به شناخت داشتم.

استاندار مازندران گفت: تنها آمدم و حتي يك منشي نيز با خودم نياوردم.

وي با اشاره به اينكه مديران زير نگاه من هستند و در حال بررسي هستم اذعان داشت :‌اگر مديران كار كنند ، تقويت مي كنيم و اگر كاري انجام نداده باشند خودشان مي روند.

وي تصریح کرد: مدیری که بر خلاف نظر و خواسته رئیس جمهور در جهت خدمت رسانی گام بردارد نخست او را اصلاح و در غیراین صورت تودیع خواهم کرد.

وي افزود: با اتوبوس نيامده ام و كسي را نيز از اتوبوس خدمت پياده نمي كنم .

 طاهايي با تاكيد بر اينكه مازندران، استان فرزانگان است و ظرفيت هاي بسياري دارد، افزود:‌ عقيده ام بر گزينش هاي استاني است و اگر هم مدير غير استاني داريم نبايد احساس غريبي كند.

وي با بيان اينكه اطلاعات به روز را نمي توانستم فقط از مديران به دست بياورم، گفت: بايد به جغرافياي خدمت مي رفتم و از نزديك آشنا مي شدم.

استاندار مازندران در خصوص تذكرات رييس جمهور در زمان حضور وي در استانداري گفت:‌رييس جمهوري گفتنداستانداري اداره است و وقت شما نبايد فقط در استانداري صرف شود .

وي در همين خصوص افزود: به همه مردم خدمت كنيد به وي‍ژه به متدينان و انقلابيان كه شهروند درجه يك و دو نداشته باشيم.

 طاهايي در اين نشست با اشاره به كم شدن آستانه تحمل افراد گفت :‌ خبرنگاران زير بهمني از مشكلات قرار دارند و مديران مياني ما نيز بعضا دچار يك سري تنگناها هستند و ظرفيت ها كاهش يافته چون از وسعت وجودي مان غافل بوده ايم .

طاهايي افزود: افراد نبايد براي مسئوليت با يكديگر دعوا كنند.

طاهايي در بخش ديگري از سخنانش در برابر انتقاد خبرنگاران از نگاه تك‌بعدي برخي مديران به رسانه ملي اظهار داشت: به هيچ وجه قصد كمرنگ كردن فعاليت رسانه‌هاي ديگر استان را ندارم و در جلسه شوراي اداري فقط خواستم دامنه توقع مديران استاني از رسانه ملي را كاسته باشم.


وي با اشاره به اينكه رسانه‌هاي استان را تنها صدا و سيما نمي‌دانم، تصريح كرد: رسانه‌ها نبايد هر جلسه‌اي از مديران را پخش كنند چون هم تعداد اين جلسات زياد است و رسانه‌ها تنها بايد خروجي جلسات موثر را انعكاس دهند.

به گزارش مازندنومه در اين مراسم مسائل متعددي از جمله مساله بيمه ، مسكن و وضع معيشت خبرنگاران عنوان شد .

 پس از اين نشست نيز استاندار به همراه خبرنگاران از نمايشگاه كتاب بازديد كرد.

 شايان ذكر است بسياري از سوال هاي مطرح شده از سوي خبرنگاران در اين نشست ، بي پاسخ ماند.