يکشنبه 11 بهمن 1388-0:0

طاهايي:مديران کتاب بخوانند

استاندار مازندران گفت:رهبري هزاران رمان خواندند اما برخي مديران 40 رمان هم نخواندند-در حال بررسي گزينه جديد مديرکلي ارشاد استان هستيم-مدير کل بعدي بايد از ابراهيمي مشاوره بگيرد.


به گزارش خبرنگار مازند نومه از ساري ، استاندار مازندران در بازديد از نمايشگاه كتاب گفت : فضاي نمايشگاهي بايد طوري شود كه از لحاظ تجهيزات و وسايل سرمايشي و گرمايشي وضعيت بهتري داشته باشد.

 طاهايي با بيان اينكه رهبر انقلاب از برجسته ترين مشوقان كتابخواني هستند، افزود: جزوه « من و كتاب » منتشر شده از سوي رهبر انقلاب كه پي نوشت هاي حوزه مطالعه ايشان است ، عنوان شده كه هزاران رمان خواندم؛ امروز شايد برخي مديران 40 رمان نيز نخوانده باشند و مي دانيم كه برخي مطالب از طريق رمان بهتر و دقيقتر القا مي شود.

 طاهايي در خصوص بازديد گسترده مردم استان از نمايشگاه گفت : استانداري بايد تدبيري بينديشد تا نمايشگاه در همه شهر هاي استان از شرق تا غرب برگزار و اين به صورت نهضت فراگير استاني تبديل شود .

 وي تصريح كرد: برگزاري نمايشگاه در مركز استان به دليل ظرفيت ها ، برگزار مي شود كه براي ناشر نيز امكاناتي فراهم است.

 به گزارش مازندنومه،وي در خصوص فعاليت هاي هادي ابراهيمي در سمت مديركلي ارشاد و انتظارات به وجود آمده اهالي فرهنگ و ارشاد از اين اداره کل عنوان كرد:‌ مدير بعدي در اين سازمان حتما از مشاوره هاي ابراهيمي استفاده خواهد كرد و معتقديم كارهاي وي در اين حوزه بايد ادامه يابد .

 طاهايي در رابطه با گزينه بعدي مديركل ارشاد مازندران اظهار داشت : اين انتخاب از سوي استاندار و وزير صورت خواهد گرفت و در حال حاضر در حال صحبت و بررسي هستيم.

 

هم چنين به گزارش خبرنگار مازندنومه اشرفي پور-مديركل سازمان محيط زيست استان مازندران- در بازديد ازششمين نمايشگاه سراسري كتاب مازندران گفت :‌ ‌با وجود احكام ويژه در خصوص پاكي آب ، خاك و هوا د دين اسلام ، اما در حوزه اي كه كار مي كنيم تا به حال نتوانسته ايم به خوبي از اين احكام بهره مند شويم.

مديركل سازمان محيط زيست استان با بيان اينكه چندسالي است كه مديريت مهندسي زباله را تجربه مي كنيم، اظهار داشت :‌در سطح استان 4 پروژه كارخانه كمپوست شروع به ساخت شده اند كه اين ها تا مدت نه چندان زيادي به بار مي نشيند.

 اشرفي پور با اشاره به اينكه ‌ سالانه حدود 10 ميليون گردشگر به استان وارد مي شوند ، گفت :‌اگر هر گردشگر تنها 250 گرم زباله توليد كند در سال 2هزار و 500 تن زباله بر محيط استان از سوي گردشگر تحميل خواهد شد و اين در شرايطي است كه رقم را در سطح پاييني در نظر گرفته ايم.

 وي با بيان اينكه چنانچه 50 درصد از اين زباله را زباله تر تشكيل دهد كه در زمين تجزيه مي شوند تصريح كرد:‌ يكهزار و 250 تن زباله خشك باقي مانده و از نوع بازيافتي مي باشد كه در سطح محيط استان پراكنده است.

 اشرفي پور ابراز داشت :‌اينها عموما از جنس شسشه ، پلاستيك، انواع پست و ظروف آلومينيومي است، همانهايي كه مردم و مسئولان را آزار مي دهد و در عرصه هاي جنگلي ، سواحل دريا و كنار رودخانه ها و مزارع پراكنده اند.