پنجشنبه 20 اسفند 1388-0:0

مازندران گرم-مازندران سرد

به كوشش بنيانگذار و موسس مجموعه فرهنگي و تاريخي كندلوس،جديدترين محصولات گرمسيري و سردسيري كشاورزي جهان براي اولين بار وارد ايران خواهد شد.


 دكتر علي اصغر جهانگيري در گفتگو با خبرنگارمازندنومه در كجور گفت: با تلاش هاي صورت گرفته به زودي و براي اولين بار بذر و نهال جديدترين محصولات كشاورزي گرمسيري و سردسيري جهان كه تاكنون در ايران وجود نداشته است وارد ايران و در اختيار همگان قرارخواهد گرفت.

وي افزود:با چند كمپاني از آمريكا صحبت هايي شد و قرار است به زودي بذر و نهال ميوه ها و گياهان گرمسيري و سردسيري كه در صنايع غذايي،آرايشي و بهداشتي كاربرد دارد تحويل گرفته شود و به بازار عرضه شود.

وي درباره ويژگي‌هاي اين بذر ها و نهال ها در روش جديد كشاورزي مدرن جهان اظهار داشت: يك بار كشت براي 20 سال،نياز نداشتن به كاشت هرساله، كود و سم، مصونيت در مقابل حيوانات به‌دليل بوي تند گياهان، ارزش اقتصادي آن كه حداقل 10 برابر محصول سنتي است، نبود نگراني از فاسد شدن محصول و ارسال آن به بازار در فرصت و شرايط مناسب از جمله ويژگي‌هاي اين طرح است.

هم چنين به كوشش بنيانگذار و موسس مجموعه فرهنگي و تاريخي كندلوس مجموعه تصويري معرفي مشاهيرمازندران منتشر شد.

دكتر علي اصغر جهانگيري به مازندنومه گفت:اين مجموعه تصويري به معرفي مشاهير كجور مازندران ،شرايط جغرافيايي،تعداد آبادي ها،وسعت اراضي و جاذبه هاي دهكده فرهنگي و تاريخي كندلوس پرداخته است.

 وي افزود:همچنين در اين مجموعه با ارزش با تمدن مازندران دركجور و نقش و تاثيرات آن دراين سرزمين كهن آشنا خواهيم شد.

 دكتر جهانگيري در خصوص ساير انتشارات در دست تهيه اظهار داشت:كتاب اسناد برگزيده تاريخ مازندران و كجور كه شامل يكصد سند ترجمه شده همراه با عكس هاي رنگي با تيراز 3000 جلد، به زودي در اختيار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 وي ادامه داد: كتاب "رنج و گنج‌ "يكي ديگر از محصولات مكتوب مي باشد كه در آن از بيوگرافي و فعاليت هاي بنده سخن به ميان آمده است كه هم اكنون به زير چاپ رفته است.

گفتني است در ايام نورز 89 كندلوس پذيراي خيل عظيم گردشگران داخلي و خارجي خواهد بود و حضور بيش از شش هزار گردشگر داخلي و خارجي را جهت بازديد از طبيعت بكر و موزه فرهنگي و تاريخي كندلوس پيش بيني مي شود.