دوشنبه 24 اسفند 1388-0:0

بر فراز چکل

 گزارشي ازنشست پاياني انجمن شعر و ادب ساري و مراسم تجليل از استاد محمدعلي کاظمي سنگدهي


بنا بر خبر رسيده به مازندنومه،به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر و ادب نشست شعر و موسیقی در ساری برگزار شد که نکوداشت استاد محمدعلي کاظمی سنگدهي(شروین) از برنامه های اصلی برنامه بود .اين مراسم در ساعت 30/16روز شنبه بيست ودوم اسفندماه  آغاز شد.

 احسان مهدیان -مسئول انجمن شعر ساری- گفت : سال گذشته برای این انجمن ادبی و شاعران عضو کارگاه های شعر سال پرکار و نسبتا موفقی بود و شاعران جوان ما در جشنواره های شعر علوی ، شعر مقاومت و حماسه و ادبیات معاصر و چندین جشنواره و کنگره شعری دیگر در سطح کشور و استان رتبه هایی را کسب نمودند و تعدادی از شاعران موفق به چاپ کتاب و مجموعه های شعر خود نیز شدند .

 در ادامه تعدادی از شاعران به قرائت آثار خود به زبان های فارسی و گویش محلی پرداخته و گروه دو نفره متشکل از آقایان مهدی اسدی ( خواننده آواز ) و محمد رضا دادگر ( نوازنده دف ) قطعاتی را اجرا کردند.

بر اساس اين گزارش در ادامه با تشویق حاضران از ده ها سال خدمت ارزشمند استاد کاظمی در حوزه شعر و ادبیات و عرفان تجلیل شد.مهندس کاظمي نیزبخشي از اشعار فارسی و مازندرانی اش را قرائت کرد.

 منظومه ماندگار « چکل » ذخیره بسیار بزرگی در عرصه شعرمازندرانی است که سراینده آن استاد شروین است.

 در بخش دیگري از این مراسم استاد ابوالحسن خوشرو به اجرای چند قطعه و ملودی مازندرانی پرداخت .

استاد خوشرو به تنهایی با نوازندگی للـه وا و سه تار و خواندن امیری و طالبا حاضران را به وجد آورد .

در بخش پایانی مراسم مجددا تعداد دیگری از شاعران حاضر آثار خود را قرائت کردند و جوانان موفق و نمونه انجمن-ربابه ساداتی و میثم نجفی- جوایز خود را از استادان حاضر دریافت کردند .

 شایان ذکر است که این مراسم هرسال در دهه آخر اسفند ماه در ساری برگزار مي شود. سال گذشته در چنین روزی از استاد غلامرضا کبیری تجليل شد.