دوشنبه 2 فروردين 1389-0:0

بازخواني يك پيشنهاد

مازندنومه طي يادداشتي که نزديک به 5 ماه پيش انتشارداده بود،به رفراندوم گذاشتن طرح هدفمند کردن کردن يارانه ها راپيشنهاد داده بود و اينک رييس جمهور همين پيشنهاد را ارايه داده است.


در روز شنبه دوم آبان ماه 1388 يادداشتي به قلم رسول شريفي فر -کارشناس ارشد جامعه شناسي- در مازندنومه انتشار يافت که نويسنده پيشنهاد داده بود طرح تحول اقتصادي را به همه پرسي بگذاريم.

 در روزهاي پاياني سال گذشته دکتر احمدي نژاد در يک برنامه زنده تلويزيوني به منتقدان اين طرح از جمله احمد توکلي حمله کرد و خواستار به رفراندوم گذاشتن طرح هدفمندکردن يارانه ها شد.

در همين راستا با شريفي فر گفت وگوي کوتاهي انجام داديم.وي اظهارداشت:نگاه به مسايل و پديده هاي اجتماعي بايد كارشناسانه و فارغ از جهت گيري هاي سياسي و مصالح حزبي و گروهي باشد .

اين کارشناس رسانه و جامعه شناس افزود:چنانچه در آن يادداشت آمده بود، طرح هدفمند كردن يارانه ها مي تواند گامي بزرگ و اساسي به سوي جهاني شدن در حوزه اقتصاد باشد و كشور را در مسيري كه مقام معظم رهبري رهنمود شدند-همت مضاعف و كار مضاعف- قرار دهد.

وي تصريح کرد: اگر اصل طرح به رفراندوم گذاشته مي شد،امروز دولت مجبور نبود به دليل عدم تامين نظرش در تامين منابع به چالش بيفتد.

 شريفي فر ادامه داد:چندي پيش مطلبي را تحت عنوان «يک پيشنهاد:طرح تحول اقتصادي را به همه پرسي بگذاريد »را در مازندنومه انتشار دادم كه متاسفانه از سوي مسئولان ناديده گرفته شد، اما رياست محترم جمهور پس از تصويب قانون هدفمند كردن يارانه ها در رسانه ها درخواست رفراندوم براي اجرايي شدن قانون را مطرح كردند كه باز هم جاي بررسي دارد.

خاطرنشان مي کنيم لينک آن يادداشت را مي توانيد اين جا ببينيد:http://www.mazandnume.com/?PNID=V10125