يکشنبه 22 فروردين 1389-0:0

روزي به نام نيما

طاهايي-استاندار مازندران- گفت: محل زندگي نيما در تهران شناسايي و ثبت شود.


 سيد علي‌اكبر طاهايي در جلسه اي که  پيرامون همايش نيما و ميراث نو كه در ۲۹ ارديبهشت سال جاري در مازندران برگزار مي‌شود، گفت: همزمان با 28 اردبيهشت ماه روز جهاني موزه‌ها چهار موزه در مازندران افتتاح مي‌شود.


وي گفت: يكي از مصوبات سفر هيئت دولت به استان ترميم و مرمت خانه نيما به عنوان موزه بود كه محقق شد.

* خانه نيما ثبت ملي شود


طاهايي افزود: ميراث فرهنگي با هماهنگي شهرداري تهران بايد محل زندگي نيما در تهران را شناسايي و در صورت امكان نسبت به ثبت آن اقدام كند.


وي از افتتاح چهار موزه در استان در روز ۲۸ ارديبهشت سال جاري مصادف با روز جهاني موزه‌ها خبر داد و گفت: برگزاري همايش نيما و ميراث نو در اين روز مي‌تواند سبب موج آفريني در نسل جوان شود.

استاندار مازندران بر برگزاري اين همايش در دانشگاه مازندران تاكيد كرد و گفت: در روز دوم اين همايش يك تيم ۲۰۰ نفره از محل موزه و خانه نيما در يوش بازديد مي‌كنند.

* نامگذاري يك روز به نام نيما
طاهايي تصريح كرد: نيما زمينه رويش شاعران معاصر نظير سهراب سپهري و اخوان ثالث بوده و جا دارد كه در تقويم كشور يك روز به نام اين شاعر معاصر نامگذاري شود و اين موضوع مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.

استاندار مازندران به كار بيشتر در حوزه فرهنگ و فلسفه نامگذاري روستاهاي استان بر اساس رشته‌هاي آكادميك علمي تاكيد كرد و افزود: دانشگاه‌هاي استان، پايان‌نامه‌ها و تحقيقات دانشگاهي را به موضوعات و گره‌هاي استان هدايت و روي موضوع علويان كه ريشه در استان مازندران دارد، كار ويژه كنند.

* ارسال 180 مقاله به دبيرخانه همايش نيما
۱۸۰ مقاله ادبي به دبيرخانه همايش نيما و ميراث نو ارسال شد كه ۸۰ مقاله برتر در قالب سه مجموعه در دست چاپ است.

*اتخاذ تمهيدات لازم براي دور سوم سفر هيئت دولت به مازندران
استاندار مازندران با اشاره به نتايج مبارك سفر دور اول و دوم رياست جمهوري و هيئت دولت به مازندران گفت: در دور سوم سفر هيئت دولت به استان، موانع پيش روي در اجراي برخي از مصوبات دور قبلي بررسي و مورد پيگيري قرار مي‌گيرد.


طاهايي افزود: براي تدوين پيشنهادهاي مصوبات دور سوم سفر كارگروهي در حوزه معاونت سياسي ـ امنيتي و معاونت برنامه‌ريزي استانداري مازندران با حضور استادان و صاحبنظران دانشگاهي تشكيل شد.

 
طاهايي با توجه به رويكرد فرهنگي دولت در دور سوم سفرها گفت: با توجه به پيشينه استان كه ريشه در تاريخ علويان دارد و نيز حضور علماي برجسته در اين استان، تاسيس موزه استان از جمله طرح‌هايي است كه براي دور سوم سفر در دست پيگيري جدي قرار دارد.


استاندار از احداث پارك موزه دفاع مقدس در حاشيه رودخانه تجن در ساري خبر داد كه به همت بنياد آثار دفاع مقدس در حال احداث است.

* اجراي مصوبه پالايشگاه كياسر با جذب اعتبارت ويژه
عالي‌ترين مقام اجرايي استان اعزام كاروان‌هاي راهيان نور به مناطق عملياتي جنوب را مورد عنايت ويژه مسئولان استاني دانست و تصريح كرد: ساخت قرارگاه در مناطق عملياتي جنوب با مشاركت خيران و دستگاه‌هاي اجرايي به عنوان محل اقامت زائران از جمله طرح‌هاي مهم فرهنگي استان است.


استاندار مازندران در مورد احداث جايگاه‌هاي سوخت CNG گفت: از ورود سرمايه‌گذاران به اين بخش استقبال مي‌كنيم تا با احداث جايگاه‌هاي CNG در استان، شاهد صف‌هاي طويل براي استفاده از سوخت گاز نباشيم.
طاهايي از اخذ مجوز محيط زيست براي احداث پالايشگاه در كياسر خبر داد و گفت: با جذب اعتبارات اين پروژه، كارهاي اجرايي آن آغاز مي‌شود.(farsnews)