پنجشنبه 3 تير 1389-0:0

هفت ويژگي آقاي معاون

...هادي ابراهيمي به عنوان معاون سیاسی،با مشورت دادن به مدیر ارشد استان-که خود از افراد زجر کشیده انقلاب است و من سال هاست ایشان را می شناسم-سعی در انتخاب و روی کار آوردن مدیران اجرایی و سیاسی هم راستاي دولت اصولگرا دارد.(يادداشتي از نایب الله اصغری-ساري)


از مهم ترین نیازهای مهم عصر ما در میان آحاد جامعه،به ویژه متولیان امور حکومتی تقویت و ترویج خصلت های زیبای امانتداری و راستگویی است،زیرا فراگیر شدن پدیده دروغ، خیانت، دورویی و نفاق در جامعه آثار و تبعات منفی و ناشایستی دارد و لازم است که در عزل و نصب های مدیران، این ویژگی ها با کمال جدیت پی‌گیری شده و تشویق و تنبیه افراد به طور شفاف با این معیارهای پسندیده انجام شود.

 افراد چاپلوس، دروغگو و خیانت پیشه بايد طرد شده و انسان های امین و درستکار شناسایی شوند و در مصدر امور قرار بگیرند.

 آشکار کردن آثار و برکات امانتداری و صداقت، آموزش عملی و تشویق انسان های امین و صادق، معرفی الگوی های پاکدامنی و راستی، مهمترین نیاز جامعه به ویژه در سطح مدیران است.

 امام صادق (ع) در بیان معیار انتخاب افراد می‌فرماید: به نماز و روزه افراد فریفته نشوید، چه بسا که شخصی به نماز و روزه عادت کرده و ترک آن برایش وحشت‌آور و آزاردهنده است، اما در گزینش افراد راستگویی و امانتداری آنان را مورد توجه قرار داده و معیار سنجش شخصیت او به حساب آورید.

پست های دولتی در حکومت اسلامی امانت‌هایی بس حساس و ارزشمند هستند و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: خداوند متعال به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به اهلش بسپارید.

با اين مقدمه کوتاه، به بيان برخی ویژگی های آقاي هادي ابراهيمي-معاون سیاسی استاندار مازندران- می پردازم.

 اولين ويژگي ابراهیمی اين است كه زجر كشيده و درد كشيده ، ساده زیست و ذی طلبگی دارد، يعني از قشر پايين جامعه و يا حداقل از قشر متوسط جامعه است كه خود می تواند درد آنها را حس كند و درد آنها را درد خود ببیند و هيچ گاه آنها را فراموش نكند و در پي رفع مشكلات آنها باشد.

دومين ويژگي وي شناخت و آگاهي نسبت به امور مردم است كه می داند دردها و نيازها و مشكلات و دغدغه هاي اصلي مردم چيست تا در پي رفع و حل آنها بر آيد.

 سومين ويژگي يك او اين است كه می تواند در مقابل فشار های سیاسی بر حق و حقوق مردم و دولت منتخب پافشاري و ايستادگي نمايد، از خود فداكاري نشان دهد، منافع عمومي و مردم را بر منافع خود ترجيح دهد و در اين راه اين شهامت را دارد كه از حق خود بگذرد .

چهارمين ويژگي ابراهیمی شناخت نسبي نسبت به كليه مسايل جاري در زمينه هاي مختلف اقتصادي, فرهنگي, سياسي, اجتماعي و نظامي است.

او علاوه بر اين ها،به عنوان معاون سیاسی با مشورت دادن به مدیر ارشد استان-که خود از افراد زجر کشیده انقلاب است و من سال هاست ایشان را می شناسم-سعی در انتخاب و روی کار آوردن مدیران اجرایی و سیاسی هم راستاي دولت اصولگرا دارد.

 پنجمین ويژگي «كآرايي» اوست،يعني از تخصص و تعهد برخوردار است.ابراهيمي با پشت سر نهادن چند مسئولیت مهم در امور سیاسی و فرهنگی نظیر معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مازندران و فرماندار شهرستان تنکابن و مدیرکلی ارشاد اسلامی مازندران تجربه های زیادی کسب نموده که می تواند فعاليت ها را از قوه به فعل برساند و از آنها به نفع جامعه و مردم استفاده کند.

 ششمین ويژگي مديريت هادی به عنوان معاون سیاسی استانداری مازندران، هنر ذاتي او در مديريت است  كه در طي زمان آن را كسب نموده است.

 نفوذ و شخصيت فردي وی مي تواند هفتمين ويژگي باشد كه در بيشتر كارها و در ارتباط با مسئولان طراز بالاي مملكت بسيار كارساز است.او با آشنايي و رفاقت و روابط و ارتباط و مشورت خيلي از مشكلات استان را حل مي کند.ابراهيمي از روابط عمومي و ارتباطات بالايي در سطح دولت و مسئولان برخوردار هست و در اين راستا مقبوليت و نفوذ و مشهوريت خوبی دارد.

 در پایان بايد گفت حضرت امام خمینی (ره) -پایه گذار حکومت اسلامی در ایران- از بدو تولد نظام از جوانان متخصص و متعهدی استفاده کرد که همگی پرشور و سرشار از انرژی بودند و توانستند مملکت را  به پیش ببرند.

اميدواريم «هادی ابراهیمی» ها هم ادامه دهنده راه همان جوانان تاریخ انقلاب ما باشند.