دوشنبه 25 مرداد 1389-13:24

به رنگ زباله

... انباشت و بعضا پخش شدن زباله ها به طرق مختلف نه تنها تصوير زشت و بد منظري را در اذهان مسافران وگردشگران حك مي كند، زمينه را براي ايجاد و بروز بيماريهاي خظرناك فراهم مي كند. (گزارشي از معضل زباله در منطقه کجور )


انواع و اقسام زباله ها در مناطق مختلف كجور تهديد جدي براي سلامت و بهداشت مردم كجور شده است.

به گزارش خبرنگار مازندنومه در کجور،سرزمين سرسبز،زيبا،معصوم اما محروم كجور مازندران همواره مورد توجه همه كساني است كه در پي آرامش روحي و رواني واقعي در دامان طبيعت مي باشند و انصافا كجور اين قابليت مهم را در خود دارد.

وجود طبيعت منحصر به فرد و آب و هواي بسيار روح نواز و دلپذير و در كنار آن دهكده فرهنگي و تاريخي كندلوس،باعث شده تا گردشگران داخلي و خارجي زيادي در طول ايام سال به اين نقطه زيباي مازندران سفر كنند.

 ازسوي ديگر تكنولوژي سعي دارد تا در خدمت بشر باشد و آرامش و آسايش را براي وي به ارمغان آورد.

اما امروزه آنچه در كجور مشاهده مي شود اين است كه زباله ها همپاي تكنولوژي مدرن و البته با توزيع بيشتري خود را در دامان طبيعت و مجاورت جاده ها روستايي نمايان مي كند.

زباله هايي كه اكثرا يا غيرقابل بازيافت مي باشد و يا براي تجزيه و بازيافت شدن در طبيعت حداقل حدود 100 سال زمان نياز دارد و اين يعني به صدا درآمدن زنگ خطر زباله ها براي طبيعت سرسبز ، زيبا و خدادادي كجور مازندران.

 انباشت و بعضا پخش شدن زباله ها به طرق مختلف نه تنها تصوير زشت و بد منظري را در اذهان مسافران وگردشگران حك مي كند، زمينه را براي ايجاد و بروز بيماريهاي خظرناك فراهم مي كند.

و با توجه به اهميت موضوع ، به سراغ شمسعلي نورمحمدي -بخشدار كجور- رفتيم. وي در اين باره به مازندنومه گفت:شرايط نابسامان زباله ها در كجور محسوس و نگران كننده است.

وي افزود: با توجه به بروز برخي مشكلات همچون وقوع سيل دركندلوس ، همه انرژي ما براي رفع مشكلات سيل صرف شده است و اين باعث اختلال در روند جمع آوري و دفع زباله ها شده است.

نورمحمدي اظهار داشت: دهياران روستاهاي كينج،كندلوس و پول مسئول جمع آوري و دفع بهداشتي زباله ها با توجه به زمان بندي تعيين شده براي هر يك از آنها مي باشند و اكنون جهت سرعت بخشيدن نسبت به جمع آوري و دفع بهداشتي زباله ، ابلاغيه اي را به اين دهياران داديم.

گفتني است معضل زباله در كجور از قبل از وقوع سيل در كندلوس نيز در كجور وجود داشته است.