سه شنبه 2 شهريور 1389-19:21

بابا نان سمي داد!

نائب رئیس اتحادیه خبازان فریدون کنار از کشف سم"فسفیدآلومینیوم" در داخل کیسه آرد یک واحد خبازی در بلوار بسیج فریدون کنار خبر داد.


 "ابراهیم تقی نسب" در گفت وگو با غلامي-خبرنگار مازندنومه در فريدون کنار-اذعان داشت:مالک خبازی مقابل مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) این شهر به نام "محمد علی جانباز"ضمن تماس با اتحادیه و شبکه بهداشت ودرمان شهرستان از کشف یک بسته سم "فسفیدآلومینیوم"با غناء 57./. در آرد مصرفی واحدنانوائی خود پرده برداشت.

 وی گفت: این نوع سم در بازار وجود ندارد ولی بعضی از کارخانه های تولید آرد برای پیشگیری از آلودگی گندم به بیماری؛ آن را اطراف مرکز دپو گندم می ریزند تا بدین وسیله آفات گندم در کارخانه های فرسوده کم شود ویا از بین برود.

 نائب رئیس اتحادیه خبازان فریدون کنار تصریح کرد:سم مورد نظر قبل از آرد کردن گندم در فرایند، شست و شو می شود و از بین می رود، ولی در این مورد به جهت سهل انگاري و مديريت نادرست کارخانه آرد "کوثربابلسر" این سم مرگ آور وارد آرد مصرفی خبازی شد.

به گفته تقي نسب در صورت کمي بي احتياطي و بي اطلاعي کارگران از  وجود سم مذکور، مرگ بیش از 1500 نفر از مصرف کننده گان نان اين نانوايي حتمط بود و در نتیجه متصدی وکارکنان این واحد خبازی در مورد مرگ این افراد باید پاسخگو می بودند.

وي در ادامه خواستار نظارت جامع دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد بهداشت آرد ونان استان شد و افزود: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد توزیع آرد کپک زده وغیر بهداشتی وحامل املاح هم شکل گچ و غیره درشهرستان توریستی فریدون کنار هستیم که در سایه نبود مدیریت درست در شبکه بهداشت ودرمان منطقه وضعیت بدتر هم شده است.

وي در پایان همچنین از نبود نظارت واحدهای آزادپز فریدون کنارتوسط اتحادیه خبازان نیز خبر داد وگفت: واحدهای آزاد پزدر سراسر کشور،زیر نظراتحادیه خبازان می باشند ولی متاسفانه فقط درفریدونکنار آزادپزان تحت پوشش اتحادیه قنادان قرار دارند که جای تعجب دارد، در نتیجه اتحادیه خبازان منطقه هیچگونه نظارتی بر این گونه از واحدهای آزاد پز در شهر ندارند.