شنبه 13 شهريور 1389-11:34

هميشه مدير

آقاي هاشمی پس از انتخابات و در روز تنفيذ،مهمان دانشگاه آزاد واحد بابل بود و آقاي نياز فقط دو ساعت با ايشان ملاقات داشت،اما به دروغ گفتند که هاشمي در روستا و ويلاي نياز بوده است-اگر امر دائر شود که نياز بین هاشمی و مقام معظم رهبری ، یکی را انتخاب کند ،حتما" آیت الله خامنه ای را انتخاب خواهد کرد-نیاز معتقد است تنها کسانی با وی مشکل دارند که از نظر مديريت وکارايي جزو افراد بي عرضه جامعه اند.(يادداشت رسيده)


چندي است که يکي از سايت هاي مدعي اصولگرايي که خيال بافي و دروغ افکني از نوشته هاي آن مي بارد،اتهامات نادرستي را عليه يکي از مديران مقتدر و کاربلد استان که همگان بر توانايي و کياست و ارادت و خلوص او وقوف دارند،سازماندهي کرده است.نگارنده به عنوان يکي از کساني که سال هاست زير نظر دکتر کيومرث نياز آذري کار کرده ام و از نزديک شاهد تلاش ها و مديريت وي بوده ام، بر خود فرض دانستم اين مطلب را قلمي کنم.از مدير مازندنومه هم خواسته ام امضايم محفوظ بماند چون مي دانم آقاي نياز هرگز راضي به انتشار اين مطالب نيست و احتمالا" اگر بداند چه کسي آن را نوشته از وي گله خواهد کرد.

دکتر نياز معتقد است آقاي هاشمی به اندازه یک ساعت هم به توهین هاي چند ماه اخير پاسخ نداده،بنابراين او هم نيازي نمي بيند که شبهه انگيزي و دروغ پردازي هاي اين سايت را رسانه اي کند.اما به هر حال بنده وظيفه ام دانستم به عنوان يک دوست،به برخي سم پاشي هاي يک ماه اخير مدعيان اصولگرايي پاسخ دهم تا سره از ناسره تشخيص داده شود و سيه روي شود هر که در او غش باشد.

يکم:به برادران مثلا"اصولگرا عرض کنم که آقاي نیاز ضمن اینکه هاشمی را سند زنده انقلاب می داند، معتقد است که اگر امر دائر شود که بین هاشمی و مقام معظم رهبری ، یکی را انتخاب کند ،حتما" آیت الله خامنه ای را انتخاب خواهد کرد.اين مطلب را من بارها از وي در جلسات خصوصي شنيده ام.البته آقاي هاشمي هم از روابط حسنه و ممتازشان با رهبر انقلاب بسيار گفته اند و همگان از آن مطلعند وهيچ کس به رهبري نزديک تر از هاشمي نيست.

 آنچه که باعث می شود نیاز فراز و نشیب سیاست را به اندازه آسمان بداند از تجربه طولانی وی نشات مي گيرد.وي دانایی محوري را هم برای انجام امور ، مهم می داند.

نياز را در دوره اصلاحات فردي با گرايش راست گرايانه می دانستند و حالا در دوره اصولگرایان وی را فردي با گرايش اصلاح طلبي مي دانند!اما نیاز معتقد است در مسیر مشخص خودش گام بر می دارد و با ضابطه پیش می رود.

 اگر روزی هاشمی بگوید که از عملکرد دانشگاه آزاد ساری گله دارد ، آقاي نیاز نگران می شود چراکه می داند هاشمی بی مبنا حرف نمی زند،اما رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بارها از او تجليل کرده و نياز را مديري با توانايي هاي ملي مي داند و بر عملکرد مثبتش صحه گذاشته است.

اين را هم اضافه کنم که آقاي هاشمی پس از انتخابات و در روز تنفيذ مهمان دانشگاه آزاد واحد بابل بود و آقاي نياز فقط دو ساعت با ايشان ملاقات داشت،اما به دروغ گفتند که هاشمي در روستا و ويلاي نياز بوده و...باقي قضايا!اين مطلب را نماينده اصولگراي بابل در مجلس که از قضا رابطه حسنه اي با کاربدستان اين سايت دارد هم به خوبي مي داند که آن روزها آقاي هاشمي مهمان دکتر نياز نبود.

دوم: عده ای کوته نگر منتظر بودند تا خود را از حصر خارج کنند که در بررسی اوضاع به این نتیجه می رسند قدرت تخریب شخصیت های اول استان(استاندار و نماينده ولي فقيه) را ندارند، پس چه بهتر به سراغ کسی بروند که هم مهم باشد و هم منتقد ؛ بنابراين مطالبي را به صورت شب نامه منتشر کردند و با این کار از انصاف و دین خارج شدند.

نیاز مجبور به شکایت شد و منتشر کنندگان به دادگاه احضار و تفهیم اتهام شدند و سپس قرار وثیقه برای متخلف تعیین شد. در مرحله بعد اختلافی بین بازپرس و دادستان پیش آمد که دادگاه نظر بازپرس را که به نفع نیاز بود تایید کرد.

دادگاه در نهايت فرد خطاکار را تبرئه کرد و نیاز دوباره معترض شد و پرونده به دیوان رفت. اگرچه دیوان رای دادگاه ساری را تایید کرد اما بنا به گفته یکی از اعضای هیئت منصفه به غیر از یک یا دو نفر، هیچ یک از اعضاي اين هيئت پرونده را کامل نخوانده بودند!

سايت وابسته به اين گروه که در رنکینگ ها رتبه ناچیزی دارد و با بحران مخاطب مواجه است،بر مدار این تفکر مي گردد که در تمام کشور و حتی خارج از مرزها خواننده هاي بي شماري دارند!

 آقاي نیاز شان آنها را در حد پاسخ گویی مستقیم و حتي غیرمستقیم هم نمی داند و به همین دلیل سکوت اختیار کرده است اما قلم به دستان حقیقت بین نتوانستند سکوت اختیار کنند و در سکوت نیاز ،از در مقام پاسخگویی برآمدند.

سوم: نیاز در بدو ورود به حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با مخالفت حداکثري کارکنان و استادان این واحد روبه رو شد.اکنون اما بالاي 90 درصد از دانشجویان ، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد واحد ساری اگر بشنوند نیاز قصد رفتن دارد دل نگران می شوند.

پس از اینکه 15 سال از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری می گذشت ، نیاز در سال 85 بر مسند ریاست این دانشگاه تکیه زد و در کمتر از 9 ماه افتتاح ها شروع شد.

 واحد ساری موقع ورود نیاز به این دانشگاه تنها دو رشته کارشناسی ارشد با 44 دانشجو داشت که اینک به بيش از20 رشته کارشناسی ارشد افزایش یافته است.

 اکنون رشته برق بیش از هزار دانشجو دارد که در سال 85 فقط 75 دانشجو داشت. دانشگاه آزاد واحد ساری هر سال هزار ورودی بیش از تعداد خروجی ها دارد که نشان دهنده رشد اين دانشگاه است.

 امسال نیز شش هزار نفر در رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه شرکت کرده اند که 600 نفر پذیرفته خواهند شد.

چهارم:نياز کسي است که هميشه براي خود برنامه داشته است و بعد از ورود به دانشگاه آزاد ساری نیز برنامه های خود را اعلام کرد.

شاید عده ای در دل گفته بودند که نیاز حرف مفت می زند ، اما وی برنامه ها را با قاطعیت ادامه داد و تاکنون از برنامه هايش عقب نمانده و می داند که آدم بی عرضه و ناتوان همواره به دنبال حاشیه است.

وی در تمام دوران مدیریتش شاید به 10 مراسم افتتاحیه و مراسم این چنینی- که برخی مسئولان برای نشان دادن خود حضور می بایند- شرکت نکرده و اندیشه او این است که باید کار با کيفيت عرضه کرد و نمايش نداد.

روزي در جمعي يکي از حاضران شروع به انتقاد از دکتر نياز کرد و در ادامه مثال زد که وي در دانشگاه آزاد ساری و در طبقه یازدهم،فضايي خاص را با مبلمان و تجهیزاتی ويژه آماده کرده که مختص افراد رده بالاي نظام است که مهمان او مي شوند!

وي مي گفت دکتر نياز فضایي شاهانه را در طبقه يازدهم ايجاد کرده و ادعا مي کرد که فقط نیاز کلید ورود به این طبقه را دارد!

به آن فرد گفتم شما اين فضا را که تعريف مي کني، ديده اي؟

پاسخش منفي بود.گفتم: این واحد که مي فرماييد اولا" در طبقه چهارم واقع شده نه يازدهم؛ثانيا" اصلا" هم دارای ويژگي هاي خاص نيست و فقط به جای سه سوئیت،دارای چهار سوئیت و یک اتاق کنفرانس است و از آن پنت هاس رویایی شما هم خبري نیست.

نیاز معتقد است تنها کسانی با وی مشکل دارند که از نظر مديريت وکارايي جزو افراد بي عرضه جامعه اند. عده ای از مخالفان نیاز ، پس از به تحقق رسیدن فاز اول واحد ساري، می خواستند جلوی موفقیت بقیه فازها را بگیرند اما وقتی موفقیت نیاز را دیدند و خود را ناکام ، به اين فکر افتادند از افزایش رشته های این واحد دانشگاهی جلوگیری کنند که باز هم ناکامی نصیب شان شد.

دکتر نیاز 10 میلیارد تومان وام گرفته و به اندازه 30 میلیارد تومان در دانشگاه آزاد ساري کار کرده است.وي مقطع دکترا را نيز در اين دانشگاه دائر کرده است.

 ارسال مقالات به کنفرانس های علمی واعزام استادان به کنفرانس هاي خارجي، رشد مقالات آی اس آ ، رقابت های سنگین علمی در دانشگاه و رشد آموزشی مرکز هم نتیجه تلاش های چند سال اخیر نیاز است.

دکتر نیاز بارها گفته است وقتی مسئولیتي را از فردی بگیرند دیگر تکلیفی بر او مترتب نيست و آن کس که مسئولیت را ساقط کرده مکلف می شود.

او نمي ترسد که روزي از پست برکنارش کنند،چرا که هرجا برود برنامه دارد و از جمله مديراني است که ريسک مي کندو به سازمان تشخص مي دهد و سازمان به او شخصيت نمي دهد.