شنبه 13 شهريور 1389-16:7

کسي ما را تحويل نمي گيرد

دردل هاي يک جوان نخبه مازندراني،دانشجوي ممتاز دکترا ونفر اول دانشجويان نمونه کشوري:به امام جمعه شهرم مراجعه کردم و از بي احترامي ها ونديده شدن هاي چندساله گفتم.وي فقط اظهار تاسف کرد! فرماندار نور به من گفت مشکل تو به بنده ارتباطي ندارد و شهردار را نيز نتوانستم ملاقات کنم!(استاندار و مسئولان استان بخوانند)


مازندنومه:صبح روز شنبه سيزدهم شهريورماه،به طور اتفاقي  با عليرضا رضايي،جوان نخبه و دانشجوي نمونه کشوري مقطع دکتراي برق که اهل شهرستان نور است،آشنا شديم.

مي دانستيم که هنر و دانش و توليد علم در اين استان و کشور هيچ گاه اولويت مسئولان نبوده و اگر هم زماني دانش ارج داشته و دانشمند بر صدر نشسته ، ابتکار و اهتمام فردي تعدادي انگشت شمار از مديران بوده است وديگر هيچ!


عليرضا رضايي شاهدي نيست که از غيب رسيده باشد،دور وبر ما پر است از نخبگاني که به ديده نمي آيند و کسي به فکر تجليل ماندگار از آنان و رفع مشکلات شان نيست.
 

"من از دوران ابتدايي دانش آموز نمونه و نفر اول شهرستان نور بودم."

اين جمله آغازين دردل هاي جوان نخبه مازندراني ست.او سپس ادامه مي دهد:"در دوران ابتدايي،در حالي که تابستان ها کار مي کردم،توانستم از اول تا پنجم ابتدايي دانش آموز نمونه شهرستان بشوم."


اين دانشجوي نمونه کشوري يک برادر نخبه بزرگ تر از خود هم دارد که از قضا او در سال 69 مدال طلاي المپياد فيزيک را به دست آورد.آن روز  مراسم باشکوهي در شهر نور گرفتند و عکس هاي يدالله رضايي را به در و ديوار چسباندند.برخي بستگان اين خانواده که آن عکس ها را ديده بودند به تصور درگذشت اين جوان به خانه آن ها آمده بودند و...


5 سال گذشت.موفقيت برادر انگيزه تلاش بيشتر عليرضا شد.تا اين که: " توانستم به عنوان دومين نوري مدال المپياد رياضي را بگيرم.در شهر ما تنها دو نفر تا کنون توانسته اند مدال المپياد بگيرند؛من وبرادرم."

عليرضا بعد از موفقيت در المپياد،منتظر مراسم استقبال و حضور مردم ومسئولان شهر واستانش بود، اما دريغ از ذره اي احترام و تجليل!

"فقط در مدرسه مان مراسم کوچکي ترتيب دادند و پارچه اي را نصب کردند و مديرمان از من تشکر کرد!"-اين را دانشجوي نمونه کشوري مي گويد.


"در سال تحصيلي 73-72 که نفر اول استان شدم يک تقديرنامه برايم ارسال شد به همراه يک عدد ساعت زنگي هزار توماني که البته تقديرنامه کپي بود و اصل هم نبود!"

جوان نخبه نوري که سال تحصيلي بعد هم نفر اول استان وچهارم کشور شد فقط يک لوح تقدير از يکي از مسئولان آموزش و پرورش استان گرفت که امضا هم نداشت!


رضايي وارد سال سوم دبيرستان شد.قرار شد براي شرکت در امتحان المپياد به يزد بروند.آموزش وپرورش ميني بوس فرسوده اي را در اختيار نمايندگان جوان وفرهيخته استان قرار مي دهد که بخاري نداشت و در سرماي جانسوز جاده هراز دانش آموزان بيچاره از سرما به خود لرزيدند ودم نزدند! پرواز هاي يزد هم آن شب به خاطر برودت هوا وشرايط نامساعد جوي کنسل شد.

"خسته و مانده ما را شب هنگام با اتوبوس به يزد بردند تا فردا در آزمون شرکت کنيم.المپياد با اعمال شاقه!"


آن سال هم فقط يک لوح تقدير خشک و خالي و يک جلد کتاب جايزه نفرات برتر استان ما بود:"باور کنيد آن کتابي هم که به ما دادند به درد نمي خورد و من هنوز آن را نخوانده ام!"


عليرضا رضايي انگيزه اش را از دست نداد و ادامه داد.در دوره پيش دانشگاهي نفر دوم استان وهفتم کشوري شد.آن سال هم نه از پارچه ي تبريک خبري بود و نه از هديه و تشکري:"شايد اگر ورزشکار بودم وضعم خيلي بهتر از حالا بود!"


سال 76 عليرضا با رتبه هشتم در کنکور سراسري پذيرفته مي شود؛برق دانشگاه شريف.


او آن جا دوره کامل موسيقي وسولفژ و آواز را هم طي کرد و به علمش،هنر را نيز آميخته کرد.


"مي خواستم در کلاس زبان اسم بنويسم ،اما پول نداشتم.مجبور شدم جاي بعضي از بچه هاي دانشگاه آزاد سرجلسه آزمون آن ها بروم و امتحان بدهم تا پولي پس انداز کنم!"


پروژه ليسانس رضايي طرح بيو راکتور بود که در دوره تحريم صددرصد به درد کشور مي خورد.اين طرح و اختراعش به ثبت هم رسيد.

"طرح من هم جنبه هاي نرم افزاري داشت،هم سخت افزاري؛در دانشگاه هم به عنوان طرح برتر شناخته شد و کلي به به وچه چه شنيدم،اما جايزه را به کسي ديگر دادند!"

عليرضا که ليسانسش را با معدل عالي دريافت کرد،به سربازي رفت.تصور مي کنيد دانشجوي نخبه ومخترع دانشگاه شريف را به کجا اعزام کردند؟!يکي از مراکز تحقيقاتي و علمي پايتخت يا...

"ما چهار دانشجوي نمونه دانشگاه شريف بوديم؛براي خدمت سربازي يکي از ما را فرستادند خاش،دومي را به بوشهر و سومين نفر را به بندرعباس!سهم من هم جزيره خارک شد!"

متاسفانه به جاي بهره گيري از استعداد و توانايي هاي اين جوان نخبه،او را براي خدمت زير پرچم "تبعيد"مي کنند به خارک!
"من 6 ماه خارک بودم تا اين که کارشناسي ارشد قبول شدم.در اين مدت يک دستگاه تايپ قديمي به من داده بودند تا نامه تايپ کنم!"

تا يادمان نرفته بگوييم که برادر نخبه عليرضا هم که اولين المپيادي شهر نور است،در نهايت پزشکي خواند.او هم براي سربازي به جزيره ابوموسي اعزام شد.جايي که با کشتي بايد 9 ساعت بروي تا برسي به بندرعباس!

بگذريم...عليرضا رضايي،مقطع فوق ليسانس در دانشگاه اميرکبير پذيرفته مي شود.آن جا او ربات خانگي مي سازد و طبق معمول با بي اعتنايي روبه رو مي شود.

او دکترا هم در دانشگاه اميرکبير پذيرفته مي شود و شروع به تدريس در دانشگاه هاي مختلف مي کند،از پيام نور گرفته تا آزاد و علمي-کاربردي و غيرانتفاعي و...

"در مقطع دکترا پژوهش را جدي تر دنبال کردم.تا کنون 15 مقاله علمي ارايه داده ام و16 مقاله ام در ژورنال هاي مختلف به چاپ رسيده است.6 مقاله هم در آي.اس. آ انتشار داده ام."

عليرضا در همه جنبه ها توانا و نخبه است.از برتري هاي پژوهشي او که بگذريم در اختراع هم نمونه است."من براي کامل شدن رزومه کاري و کسب امتيازات دانشگاه بايد اختراع هم انجام مي دادم.فوري اقدام کردم و در عرض يک روز چهار اختراع به ثبت رساندم!"

منتخب المپياد رياضي ايران در سال 74،منتخب المپياد فيزيک ايران در سال 75،نفر هشتم کنکور سراسري در سال 76 و منتخب جايزه بزرگ اشلوم برگر در سال80  به اين جاي حرف هايش که رسيد کيفش را باز کرد وتاريخ ثبت اختراعاتش را به ما نشان داد. باور کردني نبود!او در يک روز چهار اختراع را به نامش ثبت کرده بود:سيستم دزدگير اتومبيل بر پايه جي.اس.ام،بيو راکتور فرمانتور براي سلاح هاي ميکربي،کنترل هوشمند ساختمان و دستگاه سنجش تمرکز دست دستگاه تايپ.

"من بيشترين امتياز را در بين دانشجويان کسب کردم وشدم دانشجوي نمونه کشوري مقطع دکتراي برق-الکترونيک،بعد قرار شد از ما تجليل کنند.هديه هم سفر زيارتي خانه خدا بود."


عليرضا رضايي دوباره به کيفش مراجعه کرد و تقديرنامه اي که از رييس جمهوري گرفته را به ما نشان داد.امضاي محمود احمدي نژاد پاي ورقه بود.

"وزارت علوم به ما گفت:اعتبار براي فرستادن شما به حج نداريم.ما به دکتر احمدي نژاد نامه نوشتيم.ايشان هم دستور دادند تا وزارت علوم ما را هر چه سريع تر به سفر خانه خدا بفرستد."


اما اين جا هم حق به حق دار نرسيد.در حالي که از برخي فوتباليست ها و ورزشکاران بعد از هر مقامي تجليل هاي آن چناني مي شود،وزارت علوم حتي جايزه اعلام شده ي خودش را نيز به نفر اول علمي کشور ونخبه کشوري اهدا نکرد و به دستورهاي بعدي رييس جمهوري هم وقعي ننهاد!


"از فروردين امسال که من دانشجوي نمونه کشور شده ام تا کنون حتي يک مسئول کشوري واستاني به سراغ من نيامده است.فقط مجريان چند برنامه راديويي وتلويزيوني با من گفت وگو کرده اند!"


دانشجوي ممتاز دکتراي برق ( با معدل بالاي 19) ودانشجوي نمونه کشور در دوره هجدهم و عضو انجمن مخترعان کشور و مولف 13 جلد کتاب علمي ودانشگاهي و...آه سردي مي کشد ومي گويد:"به امام جمعه شهرم مراجعه کردم و از بي احترامي ها ونديده شدن هاي چندساله گفتم.وي فقط اظهار تاسف کرد! فرماندار نور به من گفت مشکل تو به بنده ارتباطي ندارد و شهردار را نيز نتوانستم ملاقات کنم!"


رضايي سپس از ملاقات خود با احمدناطق نوري-دبيرمجمع نمايندگان استان مي گويد:"در شب 21 رمضان امسال در آرامگاه با آقاي ناطق نوري مواجه شدم.به من گفت:به به!بچه تو چقدر بزرگ شدي!تعجب کردم!ناطق که تا حالا مرا نديده ونمي شناسد! با او که همکلام شدم متوجه شدم مرا با کسي ديگر اشتباه گرفته!"


دردل هاي اين نخبه کشور واستان تمامي ندارد:"تا کنون به هيچ مراسم تجليل استاني دعوت نشده ام ونمي دانم اگر من نخبه نيستم پس چه کسي نخبه است؟! من نه نخبه درجه يک کشوري محسوب مي شوم(چون دانشجوي نمونه کشوري شده ام)،نه نخبه درجه دو شده ام(چون مدال المپياد دارم)و نه نخبه درجه سه به حساب آمده ام(چون اختراع ثبت شده دارم)،ما اصلا" در شمار و عدد وحساب نيستيم."


دوساعت با عليرضا رضايي هم صحبت بودم.به خودم گفتم اگر او ايراني نبود و در يکي از کشورهاي توسعه يافته زندگي مي کرد،اوضاعش اين گونه بود؟راستي عليرضا دعوت نامه هم دارد.اگر اين مغز ايراني روزي تصميم به خروج از کشور بگيرد،مقصر چه کسي است؟!

----------------

                                           رزومه عليرضا رضايي


مشخصات فردي:
نام و نام خانوادگي: عليرضا رضائي     سال تولد: 24/6/1358  محل صدور: نور    وضعيت تاهل:متاهل         
وضعيت نظام وظيفه: معاف تحصيلي          محل سكونت: تهران                تلفن تماس:02616101498- 09126784438
شماره ملی:7-966570-222  شماره بيمه تامين اجتماعی:5-38467895
پست الكترونيك: arrezaee@yahoo.com
آدرس منزل: کيلومتر 24 جاده مخصوص تهران-کرج، شهر گرمدره،اميرآباد-بلوار اميرکبير،کوچه دوم(شهيد عزيزپور) پلاک 25 طبقه سوم شرقی کد پستی:3164938543
تحصيلات:
• ليسانس مهندسي برق(كنترل) دانشگاه صنعتي شريف
• فوق ليسانس مهندسي برق(الكترونيك)دانشگاه صنعتي اميركبير
• دانشجوي دكتري مهندسي برق(الكترونيك)دانشگاه صنعتي اميركبير
• مدرك FCE 6 از موسسه زبان شكوه
• آشنا با زبان فرانسوي

افتخارات علمي:
• نفر اول مسابقات علمي استان مازندران
• نفر چهارم مسابقات علمي كشور
• منتخب المپياد رياضي ايران در سال 1374 و منتخب المپياد فيزيک ايران در سال 1375
• نفر هشتم كنكور سراسري
• منتخب جايزه بزرگ اشلوم برگر به عنوان بهترين پروژه ليسانس دانشگاه صنعتي شريف در سال 1380 و ثبت آن به عنوان اختراع
• دانشجوي ممتاز دكتري( معدل18 . 19)
• نفر اول دانشجويان نمونه کشور (هجدهمين دوره، سال1388 مقطع دکتری)

 

شرکت در مصاحبه های راديويي و تلويزيونی :
• مصاحبه تلفنی درباره گرفتن جايزه از رييس جمهور  با راديو البرز کرج 25/2/89 پخش ويژه
• مصاحبه درباره بيوگرافی خودم راديو معارف 26/2/89 برنامه سرلوحه
• توضيح حضوری درباره اختراع سيستم کنترل هوشمند ساختمان در برنامه زنده پلاسمای راديو جوان 17/3/89
• توضيح حضوری درباره اختراع سيستم کنترل هوشمند و اختراعات ديگر در در برنامه زنده قاصدک راديو صدای آشنا برای هموطنان در قاره اقيانوسيه89/3/19
• مصاحبه حضوری درباره بيوگرافی خودم و کسب افتخار دانشجوی نمونه کشور در برنامه زنده طلوع  شبکه 4 سيما به مناسبت روز جوان89/4/31  .
• مصاحبه تلفنی زنده درباره اختراع سنجش لرزش دست و تمرکز روی آن در برنامه صبح دانش راديو جوان 10/5/89.
• مصاحبه تلفنی زنده درباره اختراع دستگاه سنجش لرزش دست و تمرکز روی آن در برنامه جامعه سالم در راديو سلامت 11/5/89.
• مصاحبه درباره اختراع  دستگاه سنجش لرزش دست و تمرکز روی آن توسط باشگاه خبرنگاران جوان شبکه 1 اخبار 7:15 ، 25/5/89.

عضويت در انجمنهای مهم کشور:
• عضو انجمن مخترعين کشور  به شماره عضويت 4547 و شماره مسلسل 14310

ثبت اختراع:
• موضوع اختراع: سيستم دزدگير اتومبيل بر پايه شبکه GSM(شبکه تلفن همراه) با برد نا محدود
شماره ثبت اختراع:50980، شماره اظهارنامه اختراع:387041295، تاريخ ثبت اظهارنامه اختراع:31/4/87، تاريخ ثبت اختراع: 7/5/1387، نام مخترعين: عليرضا رضائی، عبدالله ابراهيمی، مرتضی شمسی، بهنام زکی زاده.
• موضوع اختراع: ساخت بيوراکتور فرمانتور به منظور کاربرد سلاحهای ميکروبی، شماره ثبت اختراع:52278 ، شماره اظهارنامه اختراع:38706353، تاريخ ثبت اختراع: 11/6/1387، نام مخترعين: عليرضا رضائی، صابر فرج زاده بي بالان، عبدالله ابراهيمی.
• موضوع اختراع: کنترل هوشمند ساختمان کنترل شده با شبکه GSM با برد نامحدود و کاهش انرژی، شماره ثبت اختراع:52276 ، شماره اظهارنامه اختراع:38706355، تاريخ ثبت اختراع: 11/6/1387، نام مخترعين: عليرضا رضائی، مجيد خليلی، عبدالله ابراهيمی، سيد مجيد ولی الله زاده.
• موضوع اختراع: دستگاه سنجش تمرکز دست(دستگاه تايپيست و ترسيم در آيينه بدون محدوديت زمان ، شماره ثبت اختراع:52277 ، شماره اظهارنامه اختراع:38706354، تاريخ ثبت اختراع: 11/6/1387، نام مخترعين: عليرضا رضائی، عبدالله ابراهيمی، شهاب الدين رحمتی زاده، مجيد خليلی.

مقالات علمي:
• Alireza rezaee, "AGV Robot Control by using FPGA"   (ACIAR 2005 (IEEE) ,pp368-374)
• Alireza rezaee," Implementation of optical encoder reader for motor control by using CPLD",pp18-21 (NTC2006)
• Alireza rezaee, "Optimal Solution For Tracking Problem", pp21-25(NTC2006)
• Alireza rezaee,Caro lucas, "A local linear fuzzy Model for Robot Mainpulator",pp 380-390 (RCEE2006)
• قاسم درخشانی، عليرضا رضائی، "تعيين ضرايب کنترلر PID براي موتور حرکتي يک روبات جوشکار بوسيله منطق فازي" (هفتمين كنفرانس تخصصي قدرت 1385)(PSC2006) صفحات126-131
• Alireza rezaee, "Linearization of RF Power Amplifier Using Hybrid Genetic Algorithm and Neural Network" (Mrc2007)pp 627-632
• Alireza rezaee, "Cooperative Coevolutionary Algorithm For Modeling  of Flow Meters"(همايش منطقه ای مهندسي مكانيك دانشگاه آزاد اسلامي واحد نور اسفند 1386),pp 333-343
• Alireza rezaee, "Symbiotic Neuroevolution  for Evolution of Neural Network’s Architecture"(CARI08,9th African conference on research in computer science and applied mathematics,27-30 octobr 2008-Rabat-MAROC),pp389-398


• Alireza rezaee, "Parameter estimation for synchronous motor"(ISSN:1307-6884,WCSET 2008,Vienna 2008)
• Alireza rezaee, Mohammad jafar pour jalai “Multi-Resolution Ant Colony A New Approach to Use Swarm Intelligence in Continuous Problems” pp529-533(IEEE ICIMIT 2009-International conference on Information and Multimedia Technology -Jeju Island, South Korea December 18-19)
• ابوالفضل نادی،عليرضا رضائی،سعيد شيری قيداری، ابوالقاسم راعی،" تشخيص خطا و از بين بردن آن در رفتار روبات سيار" پانزدهمين کنفرانس سالانه انجمن کامپيوتر ايران، اسفند 1388.
• عليرضا رضائی، " الگوريتم هم تکاملي به منظور بهبود  عملکرد کنترل کننده PID" همايش نقش مهندسی کامپيوتر در اصلاح الگوی مصرف، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار اسفند 1388.
• عليرضا رضائی، " استفاده از الگوريتم ژنتيک در تصاوير سياه و سفيد" همايش منطقه ای کاربرد سيستمهای هوشمند در صنايع و سازمانها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسير، اسفند 1388.
• Mohammad jafar pour jalali,Alireza rezaee,”Power optimization in 70nm Technology”,2nd international conference on computer engineering and technology IACSIT CHENGDU(ICCET 2010) pp 136-139April 16-18 china,2010 (IEEE).
• عليرضا رضائی، " استفاده از PSO فازی برای يافتن سيم بندی بهینه اجزاء سخت افزاری به روش مسئله فروشمده دوره گرد. دومين همايش ملی فناوری ارتباطات CommTech 2010، قم، خرداد 1389.


ژورنال علمي:
• Alireza rezaee, "FPGA Implementation of Digital PID" (َAPPL.COMPUT.MATH.,VOL.5, NO.1, pp113-118, APRIL2006 ISSN  1683-3511)(ISI)   
• Alireza rezaee, "PSO for fuzzy goal programming" (َAPPL.COMPUT.MATH.,VOL.5, NO.2, pp218-228, December2006 ISSN  1683-3511) (ISI)  
• Alireza rezaee, "EXTRACTING EDGE OF IMAGES WITH ANT COLONY" (Journal of Electrical Engineering, VOLUME 59, No.1, ,pp57-59,2008, ISSN 1335 - 3632) (ISI)   
• Alireza rezaee, "fuzzy clustering for uncertainty and ambiguity resolution" (مجله تخصصي مهندسي پزشكي ايران(تپش) سال يازدهم،شماره 23،زمستان 86)pp 78-81
• عليرضا رضائی، "استفاده از الگوريتم ژنتيک در موشک¬های هدايت شونده" (مجله علمی - پژوهشی مهندسی مکانيک مجلسی(MJME) سال اول- شماره دوم زمستان 86)صفحه 67-.72

• Alireza rezaee, "Genetic symbiosis algorithm generating Test data for constraint automata" (َAPPL.COMPUT.MATH.,VOL.7, NO.1, pp126-137, APRIL2008  ISSN  1683-3511) (ISI)  
• Alireza rezaee, "Using of Coevolutionary Algorithm on P2P networks"(Serbian journal of electrical engineering Vol.6,No.1,May 2009,pp 43-55 ISSN 1451-4869)UDK:004.722.2:519.712.
• عليرضا رضائی، "کم کردن توان مصرفی به کمک الگوريتم ژنتيک در يک سيستم coding مناسب برای دستورالعملهای پردازنده ها" (مجله علمی-تخصصی صفر ويک، سال دوم، شماره سوم-سال 88)صفحه36-39.
• Alireza rezaee, "Using of Particle Swarm for control of Helicopter" (Serbian journal of electrical engineering Vol.7,No.1,May 2010,pp 95-119, ISSN 1451-4869).
• عليرضا رضائی، " شناسایی صدای گوينده با به کارگيری الگوريتمهای تکاملی و فازی" ،(مجله علمی-تخصصی تپش، سال سيزدهم، شماره 26-سال 89)صفحه21-25.
• Alireza rezaee,” Using Genetic Algorithms  for Designing of FIR Digital Filters “,ICTACT journal on Soft computing”july 2010, volume 01, issue 01, pp 18-22, ISSN 0976-6561.

• Alireza rezaee, Abolghasem A. Raie, Abolfazl nadi, saeed shiry ghidary “Sensor Fault Prediction with Bayesian Network For Robust Robot Behavior” .


انتشار کتاب:
• آموزش کاربردی الگوريتم ژنتيک در نرم افزار MATLAB، "تاليف: دکتر عليرضا رضائی و مهندس سجاد رنجبران"،ناشر:آذر-کتاب پديده، نشر وپخش:کتاب پديده،شابک7-12-7901-964 ، سال 1386.
• پروژه های علمی و کاربردی AVR به زبان C، "تاليف: دکتر عليرضا رضائی"، ناشراتحاد، نشر و پخش کتاب آيلار، شابک: 4-67-8783-964-978، سال 1388.
• مبانی الکترونيک و ميکرو کنترلر برای جوانان،"تاليف و گرد آوری:  عليرضا رضائی"، ناشر:کتاب پديده، شابک 9-13-5464-600-978 ، سال1388
• معماری و اجزای کامپيوتر(ترجمه how computer work)"ترجمه: دکتر عليرضا رضائی"، ناشرايلار ، شابک:6-75-8458-964-978، سال 1388.
• آموزش کاربردی الگوريتم ژنتيک وفازی در نرم افزار MATLAB، "تاليف: دکتر عليرضا رضائی و مهندس سجاد رنجبران"،ناشر: کتاب پديده ،شابک4-21-5464-600-978، سال 1388.
• آموزش تضمينی الکترونيک از مقدماتی تا پیشرفته  "تاليف:  عليرضا رضائی"، ناشر:کتاب پديده، شابک 3-28-5464-600-978 ، سال1389.
• اصول ميکروکامپيوترها" تاليف: عليرضا رضائی"، ناشرآيلار ، پخش آيلار، شابک:5-85-8458-964-978 ، سال 1389.
• آشنايي با اجزائ کامپيوتر"تاليف عليرضا رضائی و حسن سعيدی"،ناشر ميرماه، شابک:
4-86-8115-964-978 ،سال 1389
• فرهنگ لغات تخصصی کامپيوتر وفناوری اطلاعات"تاليف عليرضا رضائی و حسن سعيدی"،ناشر ميرماه، شابک: 1-87-8115-964-978،سال 1389


پرو‌ژه‌هاي دانشگاهي:
• پرو‌ژه ليسانس: طراحي و ساخت يك راكتور براي كنترل فرايندهاي شيميايي(دكتر وثوق وحدت و دكتر موبد).  نمره: 20
• پروژه فوق ليسانس: طراحي و ساخت كارت PCI براي كنترل موقعيت و سرعت يك روبات مبتني بر GPS(دكتر راعي).  نمره: 20
• موضوع رساله دکتری: مدل سازي رفتاری در روبات سيار با استفاده از شبكه بيزين پويا (DBN) (دكتر راعي ودکتر شيری)


طرحهای تحقيقاتی:
• ساخت بيوراکتور  به منظور كنترل فرايندهاي شيميايي، مجريان: عليرضا رضائی، صابر فرج زاده بي بالان، دانشگاه صنعتی شريف معاونت پژوهش و فناوری، سال 1387.
سابقه کار درآموزشگاه و دانشگاهها:
• دانشگاه آزاد تهران جنوب
• دانشگاه آزاد واحدگرمسار
• دانشگاه آزاد هشتگرد
• دانشگاه آزاد ابهر
• دانشگاه آزاد بويين زهرا
• دانشگاه غيرانتفاعی پويش قم
• دانشگاه علمي كاربردي ساپكو ( كد مدرس:010372)
• دانشگاه علمي كاربردي كوشا
• آموزشگاه يادگار
• آموزشگاه ماد
• دانش پژوهش نور
• آموزشگاه دخترانه شهدای کارگر(وزارت کار و امور اجتماعی)
• کانون فرهنگی آموزش(قلمچی)مسوول دفترچه آزمون کاردانی به کارشناسی گروه الکترونيک

 

سابقه تدريس:
• استاد‌‌‌‌‌ دروس(رياضي‌پيش، آمارواحتمال مهندسي، مباني الكترونيك(2 ترم)، الكترونيك عمومي(2ترم)،مدارهاي‌الكتريكي(2ترم)،مباني‌مخابرات(2ترم)،مباني‌ديجيتال(2ترم)،تحليل‌مدار
الكتريكي (2ترم)،تحليل مدار الكترونيكي، سيستمهاي تلويزيون، الكترونيك صنعتي، مدارهاي مخابراتي، مباني كامپيوتر و برنامه نويسي ، تكنيك پالس، ماشين الكتريكي،كارگاه مونتاژ، اجزاء كامپيوتر، رياضي كاربردي، تقويت كننده عملياتي، زبان فني،ميکروپروسسور،آز ميکروپروسسور،کاربرد رايانه در الکترونيک، اصول سرپرستی، کارآفرينی در دانشگاه آزاد بويين زهرا
• استاد دروس (كنترل سيستمهاي خطي ، سيگنال و سيستم) در دانشگاه آزاد تهران جنوب
• استاد دروس (الكترونيك2(2 ترم)، الكترونيك1،مدار الکتريکی، برنامه سازي و نويسي كامپيوتر(2 ترم)، مدارهای منطقي، آزمايشگاه مدارهای منطقی) در دانشگاه آزادگرمسار
• استاد دروس (مباني الكترونيك، ازمايشگاه مباني الكترونيك، زبان ماشين و اسمبلی) در دانشگاه آزاد هشتگرد
• استاد دروس(مدارهای منطقی، برنامه سازی کامپيوتر،اصول ميکروکامپيوترها،ميکروپروسسور،الکترونيک1) در دانشگاه آزاد ابهر
• استاد دروس(مدار2،مدارمنطقی،اصول ميکروکامپيوترها) در دانشگاه غير انتفاعی پويش قم
• استاد درس( برنامه نويسيC، ابزار دقيق، كنترل اتوماتيك،الكترونيك خودرو) در دانشگاه  علمي كاربردي ساپكو
• استاد درس( كارگاه كامپيوتر1، كارگاه كامپيوتر2،مباني كامپيوتر، مواد شناسي برق، اندازه گيري الكتريكي، فيزيك الكتريسيته ومغناطيس) در دانشگاه علمي كاربردي كوشا
• آموزشگاه يادگار(مدار الكتريكي2)
• آموزشگاه ماد  (الكترونيك2)
• آموزشگاه دخترانه شهدای کارگر(رياضي گسسته)
• رياضيات سال اول و دوم دبيرستان
• آمادگی برای المپياد رياضی
• آمادگی برای کنکور در درس رياضی
• حساب ديفرانسيل و انتگرال
• فيزيک3
• رياضی گسسته برای کنکور
• معادلات ديفرانسيل (دانشگاهی)
•  تحليل مدارات الکتريکی1و2 (دانشگاهی)
• رياضی 1و2 دانشگاهی
• ميکروپروسسور
دروس قابل تدريس  دبيرستان:
• فيزيک
• حساب ديفرانسيل و انتگرال
• رياضيات گسسته
• هندسه تحليلی
• رياضيات
• آمار و احتمال

دروس قابل تدريس  دانشگاهی:
• مدار الکتريکی1و2
• الکترونيک1و2
• مباني الكترونيك، مباني ديجيتال، مباني مخابرات
• رياضيات(آمار و احتمال، معادلات، رياضی مهندسی، رياضی 1و2و رياضي پيش و محاسبات عددي)
• کنترل خطی
• مدار منطقی
• ميکروپروسسور
• برنامه نويسی C
• اندازه‌گيري الكتريكي
• كنترل صنعتي
• ابزاردقيق

 

مهارتهاي فردي:
آشنايي با نرم افزارهای Lab view، Word،Text Pad ، Power point،Protel ،Orcad ،MATLAB6.5،ModelSim5.7XE ،Leonardo2002، Keil، ISEXilinx،Maxplus 9.5 ،Auto cad ، AVR Studio،‍Code vision ، Win drive، IAR
• آشنا با زبانهاي برنامه نويسيVC++.net، VHDL، PLC، Assembly، Visual Basic
•     آشنا با كامپيوترهاي صنعتي SUN و سيستم عامل Solaris
• آشنايي با باس صنعتي ‍CAN ,CAN OPEN
•        آشنا با ميكروكنترلرهاي,ATmega128(AVR) ,C515 (infineon)  ,89C51
PIC و   80C196
• آشنا با CPLD ,FPGA(XC9572 ,XC95144 ,Spartan II ,MAX7000)
•       آشنا با باس PCIو USBو كنترلرهاي آنها (S5935,PLX9052)
• آشنا با GPS
سابقه كار وانجام پروژه:
• طراح تست و مدير گروه برق بخش کنکورکاردانی به کارشناسی موسسه نوآران عصر دانش(کانون فرهنگی آموزش (قلم چی))
• مدير گروه الکترونيک دانشگاه آزاد اسلامی واحد بويين زهرا: 2 سال
• همكاري با مركز بيوشيمي شريف براي كنترل فرايندهاي شيميايي:1 سال
                 كار با سنسورهاي اكسيژن،PH،دماي شركتهاي WTW, Metlerوطب آزما و اتصال آنها به     كامپيوتر براي پردازش اطلاعات آنها توسط نرم افزار Lab Viewو ساخت درايور Step motor و كار با درايور موتور AC به عنوان Actuator
• همكاري با مركز الكترونيك چمران براي كنترل سروموتور DC براي tracking موشكها: 6ماه
                طراحي و ساخت برد ميكروكنترلر 80C196 براي كنترل  سرو موتور DC و درايو آنها توسط ماسفت و اتصال آنها به باس سريال
• همكاري با شركت پيش نوآوران كاوش براي تدريس FPGA: 3 ماه
• همكاري با شركت كرمان تابلو در بخش R&D :1سال
ساخت و برنامه نويسي بردهاي CAN، همراه با reverse engineering  بردهاي CAN شركت ESDآلمان
كار با بردهاي 4 لايهCAN شركت ESD،Mauel  براي برنامه ريزي ميكروكنترلر C515و كار با نرم افزار هاي IAR SYSTEMوIXXAT
شركت در كلاسهاي ISO
شركت در جلسه معرفي آي سي هايFPGA (ACtel) شركت نداي ميكرون
شركت در نمايشگاه Filed bus
• همكاري با شركت متن براي مشاوره پرو‌ژه بزرگ ديسپاچينگ گاز ايران به پيمانكاري كرمان تابلو در مركز NCC : 1 سال
کار با نرم افزار اسکادا(view star) شرکت cegelec آلمان
پروژه هاي روباتيك:
• طراحي و ساخت برد Z80 همراه با PIOو SIO براي اتصال به كامپيوتر و انتقال  اطلاعات با   استفاده از برنامه terminal 90
• طراحي و ساخت برد PCI بوسيله PLX9052 و نوشتن درايور براي آن با استفاده از Win driver و اتصال آنها به برنامه هاي VC++.net  و ايجاد timing مناسب براي اتصال بردهاي ديگر به آن با استفاده از CPLD(XC9572)
• طراحي و ساخت برد ATmega128L(AVR) همراه با CPLD(XC95144XL)  براي پياده سازي الگوريتمهاي كنترلي و PID ديجيتال غير خطي بر روي آن و اتصال آنها به برد PCI
• طراحي و ساخت برد قدرت با استفاده از ماسفتها و كنترل جريان موتورDC
• طراحي و ساخت برد فرمان با استفاده از ماسفت كنترلر براي درايو ماسفتها و اتصال آنها به برد ATmega128L
• پياده سازي encoder reader،Dual port RAMوtiming مناسب بر رويXC9572,XC95144XL
• برنامه نويسي VC++.net براي ناوبري يك روبات با استفاده از كارت PCI
فعاليتهای هنری و ورزشی:
• شنا، کوهنوردی، سنگنوردی، واليبال
• نوازندگی پيانو و گيتار، خوانندگی در گروه موسيقی دانشگاه شريف