دوشنبه 15 شهريور 1389-9:41

چرا ساري لقب ندارد؟

در جلسه شوراي شهر ساري چه گذشت؟ در استانداری مسائلی پیش آمده که از اتحاد و همرنگی اعضای شورا بهره نمی برند-نه استاندار به ما وقت ملاقات مي دهد،نه معاون سياسي اش-معلوم نيست نماينده هاي مازندران چه مي کنند؟- سکوت مسئولان درباره فيش هاي برق خیانت است-مدير حراست شهرداري چه کارامدي دارد؟!


عصر يک شنبه دویست و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر ساری برگزار شد.گزارش خبرنگار مازندنومه را از اين جلسه بخوانيد.

*فقط 137

در اين جلسه مهدی رضایی فرح آبادی-رييس شوراي شهر ساري-گفت: شهرداری سامانه 137 حوزه خدمات شهری را پیگیری کند تا مردم ، مشکلات خود را از طریق سامانه به اطلاع شهرداری برسانند.

 وی به موضوع ساماندهی تبلیغات هیئت های مذهبی در شهر اشاره کرد و افزود: در هفته های اخیر هیئت های مذهبی گله هایی در خصوص نصب بنر و پارچه داشتند،گلایه این افراد از وجود تبعیض بین هیئت ها بود که شاهد بی انضباطی در نصب پارچه ها بودند و بايدتبلیغات و نصب پارچه ها را ساماندهي کرد.

 رضايي با بیان اینکه مردم در خصوص زیباسازی شهر از مدیران گله مند هستند،گفت: هر یک از شهرهای استان به یک لقب مزین است که ساری فاقد این عنوان است.

وي افزود: در مسابقات کشتی اخیر که در قائم شهر برگزار شد ، یکی از مسئولان فدراسیون جهانی کشتی از ساری به عنوان پایتخت کشتی جهان یاد کرد.

*لغو کلنگ زني،چرا؟!

عضو ديگر شورای شهر ساری از حضور نيافتن استاندار و مسئولان استانی در مراسم کلنگ زنی پل زیرگذر زغال چال گله کرد و گفت: آقایان به دلایل مختلف در این مراسم شرکت نکردند تا لغو شود.

سید علی بهروش یادآور شد: در استانداری مسائلی پیش آمده که از اتحاد و همرنگی اعضای شورا بهره نمی برند.

وی با بیان اینکه استاندار از بدو تصدی این پست اعضای شورا را برای ملاقات نپذیرفته،تصریح کرد: متاسفانه معاون سیاسی استاندار نیز تاکنون به اعضای شورا وقت ملاقات نداده است.

*فداي ساري فدا شده!

 دیگر عضو شورای شهر ساری اظهار داشت : با وضعیت مالی شهرداری ، پروژه پل زغال چال به سرانجام نخواهد رسید.

 فرامرز نقیبی با اشاره به اینکه کل ساری در حال فدا شدن برای اجرای چند پروژه است، افزود: ممکن است پروژه پل زیرگذر زغال چال نیز پس از شروع به کار ، نیمه کاره بماند،بنابراين بهتر است تصمیمات به صلاح مردم ساری باشد.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر صلاح نیست که این پروژه آغاز به کار کند، خاطرنشان کرد: بهتر است پروژه کمربندی شمالی را به سرانجام برسانیم که متاسفانه دولت با 17 میلیارد تومان پیمانکار انتخاب کرده در حالی که منابع مالی مشخصی وجود ندارد.

 نقیبی با اشاره به دعوت نشدن برخی از اعضای شورا در مراسم کلنگ زنی پل زیرگذر زغال چال که لغو شد گفت: اگر قرار است پروژه ای کلنگ زده شود باید اعضای شورا در جریان باشند،اما برخی از اعضای شورای شهر برای این مراسم دعوت نشده بودیم.

 این عضو شورای شهر ساری به فیش های برق نیز اشاره کرد و اظهار داشت : نمایندگان استان گیلان با وزیر نیرو رایزنی هایی مبنی بر کاهش تعرفه برق به علت گرمای بیش از حد هوا داشتند تا مانند مناطق جنوبی فقط قسمتی از هزینه های برق در ماه های گذشته محاسبه شود اما نمایندگان مازندران معلوم نیست چه می کنند؟

 وی در بخش ديگري از سخنان خود یادآور شد: اعضای شورا در استانداری مازندران غریب هستند.

*باز هم فيش هاي برق!

یکی دیگر از اعضای شورای شهر ساری گفت: به هر طریق ممکن باید در خصوص فیش های برق وارد شویم.

میرصالح صالحی نیا خاطرنشان کرد: ما نمایندگان مردم هستیم و سکوت در این زمینه ، خیانت به مردم است.

 وی گفت : میرعامل شرکت برق و استاندار باید پاسخگو باشند که یک فرد بازنشسته چگونه فیش برق 200 هزارتومانی را پرداخت کند؟!

*کلنگ زنگ زده، کمربندی را برق هم گرفت!

  اعضای شورای شهر در مسئله فیش های برق هم عقیده بودند. محمد دامادی نیز در این خصوص اظهار داشت : فیش های غیر منصفانه برق ، جای سکوت را برای هیچ مسئولی به جا نمی گذارد و سکوت مسئولان خیانت است.

 این عضو شورای شهر ساری افزود: مردم مازندران هنوز خاطره زمستان سال 86 را فراموش نکرده اند و باز هم می بینیم که در فصل برداشت برنج ، طبق سنوات گذشته وزارت بازرگانی سیاست واردات برنج را در دستور کار قرار داده است.

 وی یادآور شد: دوستان وزارت نیرو چه توقعی از دستان پینه زده و پاهای در گل فرو رفته کشاورزان دارند که خواب های سنگین دیده اند!؟

دامادی اظهار داشت : چه بحران دیگری قرار است مازندران را در خود ببلعد تا آمادگی آن را هم داشته باشیم؟

 وی گفت: امروز کلنگ زنگ زده و کمربندی را برق هم گرفته است.

*سيستم ناکارآمد

دیگر عضو شورای شهر ساری به توافق نسبت به درخواست های شهرداری گله کرد.

سید جمال باقری گفت: انتقادم از اعضای شورا اين است که چنانچه شهرداری درخواستی دارد با تانی و تفکر بیشتری نسبت به موافقت یا عدم موافقت اظهار نظر کنند.

 وی یادآور شد: برخی گزارش هاي نادرست از زیرمجموعه شهرداری باعث ایجاد مشکل برای ارباب رجوع شده که این مسئله فساد و ناکارآمدی سیستم نظارتی درون مجموعه ای شهرداری را نشان می دهد.

باقری با اشاره به تغییر مسئول حراست شهرداری در سال گذشته اظهار داشت : به عنوان عضو شورا معتقدم که وقتی مدیری تغییر می کند ناکارآمد است و مدیر بعدی باید کارآمد باشد.

 وی خطاب به شهردار گفت: شهرداری چه کارآمدی در مدیر جدید حراست دیده است؟

 باقری تصریح کرد: تا زمانی که عضو شورا هستم ، گزارش طبقات مازاد را شخصا بازدید خواهم کرد چراکه برخی از این گزارش ها از خیانت به حقوق شهروندی نشان دارد.

 این عضو شورای شهر با بیان اینکه همه دم از عبادت می زنیم، افزود: تفویض اختیار، تلقی مسئولیت شخص نیست.

 وی با اشاره به اینکه یک آدم سنتی معمولی هستم و دم از مذهبی بودن نمی زنم، خاطرنشان کرد: مسئولیت قبول کرده ایم و عاقبت خوبی نخواهد داشت که از حقوق مردم دفاع نکنیم.

باقری در خصوص جمع آوری زباله و مدیریت پسماند ابراز نگرانی کرد و گفت: شیرابه زباله از ماشین های جمع آوری زباله در سطح شهر ساری ریخته می شود که به صورت لکه های سیاه در خیابان ها دیده می شود.

وی افزود: نظارت بر پیمانکاران جمع آوری زباله و حفظ مخازن زباله بسیار ضعیف است.

 شهردار ساری به اين بخش از اظهارات باقري پاسخ داد و گفت: مخزن گنجانش این مقدار زباله را ندارد و باعث سرریز شدن شیرابه می شود.

در ادامه باقری در پاسخ به این نظر شهردار اظهار داشت : در ساعت ها ی ابتدایی جمع آوری زباله نیز مخزن ها همین مشکل را دارند و ربطی به گنجایش مخزن و میزان زباله ندارد.

وی افزود: چرا شهردار در خصوص مسائل مطرح شده در شورا ، بدون بررسی قصد پاسخگویی دارد؟