سه شنبه 23 شهريور 1389-15:0

نگرانی احمدیون از اوضاع مدیریتی مازندران

...مديران ناکارآمدی که به قول دکتر صلاحی توانایی اداره یک شهر را هم ندارند چنان ضربه سنگینی به استان زدند که صدای آن به جای سالهای بعد، امروز شنیده می شود.(يادداشتي از ايرج نياز آذري،سردبير هفته نامه پيام کشاورز-بابل)


اظهارات رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهوري در مازندران، در در یادواره شهدای قائمشهر بار دیگر نظام انتصابات و اجرایی استان مازندران را تحت شعاع قرار داد.

 آنچه از آقای دکتر صلاحی می دانیم حکایت از دلسوزی ، سلامت نفس و صداقت ایشان روایت دارد. لذا بیان سخنان هشداردهنده از سوی مرد اول جریان " احمدیون " درمازندران را باید با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

 البته دغدغه های سردار صلاحی را پیشتر خیل کثیری از دلسوزان نظام از جریان های مختلف سیاسی و با ادبیات متفاوت مطرح کرده اند، لیکن گوش دوستان به نصایح مشفقانه بدهکار نبود وحتی منتقدان دلسوز و متعهد به انقلاب را با انواع انگ ها و رنگ ها طرد کردند و چنان راه به را گفتن حقایق بستند که امروز استان ارزانی ما شده است.

 البته آقای صلاحی و همفکرانش مستحضرند تازه این اول اول راه است، چرا که وقتی پرده ها کنار رود و عنان اداره استان دست دیگران افتد حقایق دردناک تری از مظلومیت استان دیده و گفته می شود.

حقایقی ازروزمره گی ها، خواب سنگین پروژه های زیربنایی ،دریافت طرح های کوچک و... و بزرگترین ظلم به استان محروم کردن مردم به عدم استفاده از مدیران لایق کارامدی بود که تراز ملی هستند و آقای صلاحی تازه به این نکته رسیده است.

مديران ناکارآمدی که به قول دکتر صلاحی توانایی اداره یک شهر را هم ندارند چنان ضربه سنگینی به استان زدند که صدای آن به جای سالهای بعد، امروز شنیده می شود.

 بزرگترین خدمتی که آقای صلاحی می تواند به این استان بکند فراهم کردن و ایجاد فضای امن برای استفاده کارشناسان، صاحب نظران و مدیران دلسوز استان و کاربست نظرات آنها در سیاست گذاری ها، رویکردها و برنامه ها است.

هیچ انتظاری نیست از چهره های منتقد یا عدم هماهنگ با رئیس جمهور در مناصب اجرایی و مدیریتی استفاده شود، لیکن جامعه حق دارد از اندیشه، تفکر، تجربه و دیدگاه افراد خبره و کارامد بهره جوید. چرا که مهمترین معضل نظام مدیریتی امروز ما فقدان پشتوانه علمی و کارشناسی تصمیمات مدیران است.

 از دیگر سو سیاست زدگی در عرصه های اجرایی و مدیریتی به حدی بالاست که اظهار نظر کارشناسان خبره و دلسوز را درباره مسائل فنی و اجرایی به تفکر سیاسی آنها گره می زنند. گفتنی ها در این خصوص فراوان است و امیدواریم گوش شنوایی هم باشد. 

ايميل نويسنده: (irajniaz@yahoo.com)