چهارشنبه 31 شهريور 1389-23:9

در استقبال از ظهیرالانقلاب

... نظام اسلامی برای ادامه راه به اندیشه ها، تجارت و تفکر هاشمی رفسنجاني سخت نیازمند است و مردم ما نگران عدم استفاده از اندیشه های او هستند-متأسفانه جو سازی برخی کوته نظران باعث شده که عرصه برای فعالیت این شخصیت تاریخی تنگ شود.(يادداشتي از ايرج نياز آذري-بابل)


 حضور حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی در آئین بهره برداری از طرح های دانشگاه آزاد اسلامی بابل و همزمانی این مناسبت با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی مراکزآموزشی به نگارنده این سطور انگیزه داد تا درباره سردار ارزشمند دفاع مقدس و دوران سازندگی يادداشتي را بنويسم.

 آیت ا... هاشمی رفسنجانی بی شک از چهره های سرنوشت ساز تاریخ معاصرکشورمان است که نقش کلیدی در پیروزی نهضت اسلامی، دوران دفاع مقدس و عرصه سازندگی داشته است.

 ایشان با افکار بلند و توسعه گرایی که دارد خدمات ارزشمندی به کشورمان ارايه کرده است و تاریخ درباره این مرد بزرگ قضاوت های منصفانه ای خواهد داشت.

 هرچند نخبه کشی رسم ایرانیان است، اما این دلیل نمی شود از خدمات و مجاهدتهای آقای هاشمی نگفت؛ کما اینکه امروزه درباره آقای هاشمی نوشتن و گفتن هزینه دارد، اما وجدان های بیدار و منصف نمی توانند نقش اثر گذار ایشان را نادیده بگیرند و حقایق را نگویند.

 همراهی آقای هاشمی با امام و رهبری از اول نهضت تاکنون، عضویت در شورای انقلاب، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، مجمع تشخیص و ریاست مجلس خبرگان ضرورت استفاده انقلاب از تفکرات و اندیشه های ایشان را صد چندان نموده است و این جمله که مردم ایشان را قبول ندارند و نیازی به دخالت معظم له در اداره کشور نیست حرف خارج از عقلانیت و دور از انصاف است.

بی پیر مرو به ظلمات/ هر چند سکندر زمانی

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تیزهوشی و تدبیر خویش بارها و بارها به کمک نظام و انقلاب آمد و در واقع او ظهیر انقلاب است.

 نظام اسلامی برای ادامه راه به اندیشه ها، تجارت و تفکر هاشمی سخت نیازمند است و مردم ما نگران عدم استفاده از اندیشه های او هستند.

متأسفانه جو سازی برخی کوته نظران باعث شده که عرصه برای فعالیت این شخصیت تاریخی تنگ شود، لیکن ماه اگر از پس ابر درآید روشنا بخش و چراغ راه می شود.

 نام بردن از خدمات گهربار امیرکبیر دوران در ساختن ایران اسلامی به معنای نقد برخی سیاست های ایشان نیست، چرا که بارها خود آقای هاشمی بر لزوم نقد و میدان دادن به منتقدان تأکید کرده اند.

 آقای هاشمی همواره بر اعتدال و میانه روی تصریح داشته اند و متأسفانه تندروهای جریان های مختلف سیاسی بیشترین ضربه به او را زدند.

جا دارد مقدم این عزیز ارزشمند را به دیار دلیر مردان 25 کربلا ارج نهیم و سپاسگزار توجهاتش در رشد و توسعه مراکز آموزش عالی مازندران باشیم.

گفتنی است درسالهای اخیر باحمایت های رییس هیات امنای دانشگاه آزاداسلامی، واحد های استان مازندران پیشرفت خوبی داشتند به طوری که ازمراکز دولتی گوی سبقت را ربودند. 

ايميل نويسنده: (irajniaz@yahoo.com)