پنجشنبه 15 مهر 1389-10:13

گوشت سالم براي همه

معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران گفت:تمام کشتارگاه های سنتی مازندران تا پایان مهرماه تعطیل می شود-با هر موضوعی که سلامت عمومی شهروندان را به خطر می اندازد، مبارزه می کنیم-باید بساط برخی که هنوز نسبت به فعالیت کشتارگاه های سنتی اصرار دارند،برچیده شود

 


 به گزارش خبرنگار مازندنومه در ساري، هادی ابراهیمی در مراسم بزرگداشت روز دامپزشک در سالن هلال احمر مازندران گفت: برخورد و مبارزه با برخی حوزه ها که سلامت مردم را به مخاطره می انداخت از گام های بزرگی است که در مازندران انجام شد.

وی اظهار داشت : تعطیلی کشتارگاه های سنتی در برخی شهرها انجام شده و سایر مراکز باقی مانده نیز تا پایان مهرماه تعطیل می شوند.

 معاون سیاسی استانداری مازندران یادآور شد: مردم نمی پذیرند که مایحتاج اولیه آنها در محیط غیربهداشتی و مملو از آلودگی توليد شود.

وی با بیان اینکه نیازمند همکاری بیشتر دامپزشکی در این زمینه هستیم،گفت: باید بساط برخی که هنوز نسبت به فعالیت کشتارگاه های سنتی اصرار دارند ، برچیده شود و به شدت با این قضیه برخورد می کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: باید جامعه سالم و بانشاط و برخوردار از آرامش خاطر و امنیت روحی و روانی داشته باشیم و این مطالبه جدی شورای تامین و مدیران ارشد استان است.

 وی اظهار داشت : با هر موضوعی که سلامت عمومی شهروندان را به خطر می اندازد و به عنوان تهدید در جامعه مطرح است ، مبارزه می کنیم.

 رئیس سازمان نظام دامپزشکی مازندران نيز در این مراسم گفت: ضعف قوانین موجود اصلی برای نداشتن جایگاه دامپزشکی است.

علی معلم افزود: جامعه دام پزشکی در کشور برای ارائه خدمت ، دچار مشکل است و علی رغم دانایی و توانایی،اختیار انجام امور به دام پزشکان سپرده نمی شود.

 وی با اشاره به شباهت وظیفه نیروی انتظامی و جامعه دامپزشکی اظهار داشت : ناجا در خط مقدم ایجاد امنیت اجتماعی و دام پزشکان در خط مقدم ایجاد امنیت غذایی فعالیت می کنند.

معلم خاطرنشان کرد: وظیفه دامپزشکی از نیروی انتظامی مقدم تر است چراکه امنیت اجتماعی ، بدون امنیت غذایی معنا ندارد و در این میان جامعه دام پزشکی فراموش شده است.

 وی گفت: نگاه ها به صنعت دام و طیور کشور باید تغییر کند .

معلم با اشاره به اینکه مسئله باقی مانده های دارویی یک اصل است یادآور شد: باید آزمایشگاه های مردم نهاد تشخیص باقی مانده های دارویی در سطح استان ایجاد کنیم تا مرغ و گوشت بدون آنتی بیوتیک داشته باشیم.