دوشنبه 26 مهر 1389-13:8

مديران عينک بزنند

فرازهايي از اظهارات اعضاي شوراي شهر ساري در جلسه اين هفته:دولت مگر نمی داند در مازندران زمین گران است؟-فایل صوتی صحبت هایم موجود است و در صورت لزوم در اختیار رسانه ها قرار می دهم-مسئولان شهری،چاله چوله ها را نمی بینند-وضعیت آسفالت به گونه ای است که بچه مدرسه ای باید روزی دو بار لباس عوض کند تا به مدرسه برسد-مردم منطقه هرچه بد و بیراه است به من می گویند.


مازندنومه:دویست و هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر ساری شامگاه روز يک شنبه برگزار شد.باور کنيد ما هميشه براي پيدا کردن تيتر جلسات شوراي شهر ساري دچار مشکل مي شويم،چرا که بيشتر مطالب گفته شده قابليت تيتر شدن را دارد!به هر حال گزارش خبرنگار مازندنومه را از اين نشست جذاب و پرسروصدا بخوانيد.

*دامادي:هدفمندي روند مناسبي را طي نکرده است!

محمد دامادی-عضو منتقد شوراي شهر ساري- گفت: بحث های کارشناسی قانون هدفمندی روند مناسبی را طی نکرده و مردم اطلاع چندانی در این زمینه ندارند .

 وی افزود: افراد مسئول در این زمینه ، با حضور در رسانه ها مسائل را برای مردم و افکار عمومی روشن کنند .

دامادی اظهار داشت : با توجه به هجمه ای که در این خصوص در جامعه وجود دارد ، این نیاز احساس می شود که که مسئولان مردم را بیشتر مطلع کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان نسبت به بحث حریم شهر گله مند هستند، یادآور شد: به عنوان یک مسئول در این زمینه اقداماتی انجام دهیم تا حریم واقعی شهر مشخص شود تا این فضا از نابسامانی خلاص شود .

دامادی در خصوص تهیه زمین از سوی شهرداری برای احداث جایگاه سی ان جی گفت: دولت مگر نمی داند در مازندران زمین گران است که این مسئله را بر عهده شهرداری گذاشته است؟

وی خاطرنشان کرد: زمین ترمینال ظرفیت مناسب برای احداث جایگاه سی ان جی نداشته و ترافیک را سخت تر خواهد کرد.

 دامادی در خصوص پل میدان ولی عصر گفت:من به عنوان مخالف صحبت کرده و گفتم در صورت اجرا ابتدا باید طرح جامع تهیه شود و سپس به سمت مسائل اجرایی برویم و فایل صوتی صحبت هایم موجود است و در صورت لزوم در اختیار رسانه ها قرار می دهم.

وي این جمله را در پاسخ به بهروش-ديگر عضو شوراي شهر ساري-بيان کرد که درست عکس این مطالب توضيحاتي داد.

*باقري:مقصر کيست؟شهربازي يا شهرداري؟!

باقري-دیگر عضو شورای شهر ساری- در این نشست گفت: انتظار حداقلی از شهرداری این است مسائلی که در شورا از سوی اعضا به نمایندگی از مردم گفته می شود ، پیگیری کند.

 سید جمال باقری اظهار داشت : جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم کمربندی باید انجام شود .

وی در رابطه با شرکت طرف قرارداد برای احداث شهربازی ساری تصریح کرد: تاکنون تمام فعالیت هایی که از سوی این شرکت انجام شده در حد مهیا کردن زیرساخت ها برای کار اصلی بوده و باید بر اساس تعهدات مقصر بودن شهرداری یا شرکت طرف قرارداد در این قضیه مشخص شود.

باقری با اشاره به اینکه انتظاراتی در رابطه با صف های تاکسی و اتوبوس وجود دارد یادآور شد: اتوبوس تنها ابزار واقعی نقل و انتقال عمومی است که وضعیت ایستگاه مناسبی ندارد و هنوز ساماندهی نشده اند.

وی با بیان اینکه ایستگاه باید مبین و مبلغ وسیله نقلیه عمومی باشد خاطرنشان کرد: تعداد اتوبوس ها افزایش یافته اما به اتوبوسرانی شهر آنگونه که باید توجه نشده است.

 باقری با اشاره به اینکه مناسب سازی معابر و اماکن طبق چارت بهزیستی در هیچ جای شهر اعمال نشده گفت: حاضرم شخصا وقت گذاشته و در خیابان ها به مناسب سازی نظارت کنم.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهرداری به صورت پراکنده به این کار پرداخته اظهار داشت : مناسب سازی کار پیچیده ای نیست و تنها سلیقه در آن اعمال می شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از انتقادات به اعضای شورا باز می گردد گفت: شهرداری بر اساس مصوبه شورا اقدام و سپس مشکل اعتباری پیدا می کند و در جایی که درخواست عضو شورا انجام نمی شود ، انتقادها به سوی شهرداری جاری می شود.

 باقری خاطرنشان کرد: شهرداری زمانی که اعتبارات مکفی ندارد ، منابع را درست هدایت کند.

*نقيبي:دولتمردان به تعهدات خود در احداث پل میدان ولی عصر عمل نکردند

 نقيبي-عضو شورای شهر ساری- با اشاره به اینکه کارهایی که دولت باید در استان انجام دهد را شورا انجام می دهد گفت: دولتمردان به تعهدات خود در احداث پل میدان ولی عصر ساری عمل نکردند.

 فرامرز نقیبی افزود: مسئولان شهری ، چاله چوله های شهر را نمی بینند و پروژه هایی را دنبال می کنند که به نفع شهر ساری نیست.

عضو شورای شهر اظهار داشت : در سفر بعدی برای مدیران یک عینک می آورم تا چاله چوله های مسیر را ببینند.

 نقیبی با اشاره به اینکه ادامه پل داراب 23 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: به جای هزینه کردن چهار میلیارد بودجه در پل داراب و نبمه کاره مادن این پروژه بهتر است این اعتبار را برای شهر خرج کنیم .

 این عضو شورای شهر ساری افزود: با این همه گرفتاری و بدهکاری های میلیارد تومانی ، خدا به شورای بعدی رحم کند.

 وی یادآور شد: وضعیت آسفالت در برخی محله ها به گونه ای است که بچه مدرسه ای باید روزی دو بار لباس عوض کند تا به مدرسه برسد ، آسفالت این مناطق واجب است یا پل داراب ؟

نقیبی با اشاره به اینکه همه خیلی خوب حرف می زنیم اظهار داشت : صحبت ها که در جلسه تمام شد دیگر کسی سراغ آن را نمی گیرد و با این شیوه قدیم ها به ترکستان ختم می شد اما امروز به تاجیکستان راه دارد.

 وی خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان شهرداری ناپخته اند و تصمیمات آنی می گیرند که منجر به مصوباتی با بار مالی سنگین می شود.

 نقیبی با اشاره به اینکه همه اینجا تحصیل کرده هستیم افزود: مردم شهر در اوایل کار شورا می گفتند ، تیم خوبی عضو شورا هستند و الان بسیاری از نخبه ها به ما ایراد می گیرند.

وی با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در احداث پل ولی عصر عمل نکرده گفت: متاسفانه در پروژه دولتی که خدمتگزار بود ، شورا ورود پیدا کرده است .

 نقیبی با اشاره به اینکه در این خصوص تمام بار مشکلات بر دوش شهرداری افتاده خاطرنشان کرد: نمی دانم شهرداری بر چه اساسی در اجرای این پروژه ها اصرار می کند؟!

وی یادآور شد: شهرداری از زیرپل ذغال چال یک دایره به دور شهر زده تا در هفته دولت قیچی شود.

 نقیبی در خصوص اختصاص اعتبار به برگزاری همایش مدیریت شهری از سوی شورا گفت:برای این هماش 100 میلیون تومان مصوبه کردیم که اکنون متوجه شدیم 64 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد ، در هزینه کردن ها سر ما خیلی کلاه رفته است.

*بهروش:بي خيال کمربندي شويم

بهروش-دیگر عضو شورا- گفت: همین الان باید پروژه های کمربندی را رها کنیم.

سید علی بهروش اظهار داشت : احداث کمربندی وظیفه دولت است و ربطی به ما ندارد .

 وی خاطرنشان کرد: اگر شورا در احداث کمربندی هزینه نکند کسی یقه ما را نمی گیرد و اگر ما جرات داریم باید در این پروژه یقه دولتمردان را بگیریم.

 بهروش ضمن اشاره به احداث پل میدان ولی عصر و ترافیک ایجاد شده در این مسیر گفت: در این منطقه با خاک یکسان شده ام.

 وی اظهار داشت : ترافیکی که پل ولی عصر به وجود آورده بسیار سنگین است و با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مشکلات این مسیر 50 برابر شده است .

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه در نظر کارشناسی دو لاین رفت و آمد این مسیر را می توان بازگشایی کرد یادآور شد: مردم منطقه هرچه بد و بیراه است به من می گویند.

 وی با اشاره به اینکه ترافیک را در این مسیر ترویج داده ایم تصریح کرد: اگر امروز اتوبوس نباشد یک نفر مسافر در مسیر میدان ساعت به 600 دستگاه جابه جا نمی شد .

 بهروش گفت: 98 درصد مسافران این مسیر را با اتوبوس و خودروی ون تردد می کنند.

 وی اظهار داشت : همه دوستان شورایی جنوب شهری هستند و بنده از بخت بد در این مسیر قرار گرفته ام.

*رضايي:ساي،شهر موش هاست!

 رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه عین دموکراسی محض در شورای سوم دیده می شود،افزود: کمتر دستگاهی وجود دارد که اعضای آن ، جرات نقد یکدیگر را داشته باشند.

 سید مهدی رضایی فرح آبادی با بیان اینکه موش ها در همه خیابان ها دیده می شوند گفت: اگر جلوی تکثیر جانوران موذی گرفته نشود ، فاجعه به وجود می آید.

 وی تصریح کرد: در شش ماه گذشته که به عنوان سرباز ، در شورا خدمت می کنم همان چیزی است که در سه سال اخیر یاد گرفته و در همه جلسات شرکت کرده ام.

 این جمله رضایی در پی اظهار نظر باقری در زمینه نبودبرنامه ریزی مناسب و اولویت دادن به برنامه ها در ریاست های سه سال شورا بود که در این زمان نقیبی گفت: باقری در دوره ریاست من ، رئیس کمیسیون برنامه ریزی بود ؛ تا بچه ای قالتاق می شود می گویند چه پدر و مادری داشته که فرزندشان این گونه شده اما اگربچه درس خوان باشد می گویند عجب بچه ای!

 نقیبی افزود: روی پل داراب حرف زدم و خواهش کردم که مصوبه نشود اما کسی گوش نکرد .

*حجازي:بر منکرش لعنت!

 شهردار ساری با بیان اینکه منکر چاله چوله های شهر نیستم گفت: چهار اداره به طور همزمان و به ویژه شرکت آب و فاضلاب مشغول حفاری هستند .

 حجازی اظهار داشت : بی نظمی هایی در این خصوص از سوی ادارات حفار در سه سال گذشته انجام شده که مکررا جلوی کارشان را گرفتیم اما شورا و فرمانداری گفتند کار این ادارات فعالیت های ملی است که باید انجام شود و مانع کار شهرداری شدند.

وی افزود: حفاری ها کل خیابان را مورد صدمه قرار می دهد.

*رمضان پور:شورا برنامه محور نیست

عضو دیگر شورای شهر ساری گفت: شاید اذهان عمومی از پروژه های بزرگ شهر راضی باشند اما بسیاری از ریزه کاری ها باقی مانده که یکی از دلایل آن نداشتن برنامه مدون است .

نادعلی رمضانپور اظهار داشت : شورا پروژه محور بوده و برنامه محور نیست .

 وی یادآورشد: مشکل اصلی این است که بدنه شهرداری از نظر کارشناسی قوی نیست و لایحه به خوبی بررسی نمی شود .

 رمضانپور تصریح کرد: این کارشناسان بدون بررسی ، طرح پیشنهاد می کنند و ما وظیفه نظارت داریم اما جلسات شورا جدای از اهداف برگزار می شود.

وی افزود: شهرداری نیازمند یک مرکز مطالعات است .این جمله رمضانپور باعث شد تا نقیبی بگوید پست جدید درست نکنید.

رمضانپور همچنین خاطرنشان کرد: سرمایه گذار شهربازی لخ لخ می کند و به جلو می رود.

به گزارش مازندنومه،شنیده شده که کارگران شرکتی شهرداری چندماهی است که حقوق دریافت نکرده اند و این اعتبار قرار است برای برگزاری همایش مدیریت شهری در آذرماه لحاظ شود.

 شهرداری به شرکت هایی که این کارگران را در اختیار شهرداری گذاشته اند گفته فعلا از محل دیگری حقوق کارگران را تامین کنید.