چهارشنبه 28 مهر 1389-21:26

نمایندگان خاموش

...ابتدا از ادیانی شروع کردم و چون پاسخی نشنیدم با خودم گفتم حتما جناب نماینده،ما را نمی شناسد؛سپس پیامک فرستادم که فلانی هستم از مازندنومه،اما بازهم جوابی نشنیدم .در این میان بیکار ننشستم و با نریمان و کریمی، يوسفيان ملا،همين طور یوسف نژاد و شجاعی و بالاخره محسنی مکررا تماس گرفتم،اما...(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


گاهی بهتر است بعضی چیزها خاموش باشند،مثلا آتشفشان ، سیگار ، شعله گاز وقتی که در خانه نیستید ، لامپ های اضافه و ... اما وقتی مسئول هستی آن هم از نوع نماینده مجلس شورای اسلامی و خود را به عنوان سرباز ملت قلمداد می کنی ، در هر زمان و مکان باید پاسخگو باشی ؛ به ویژه در مقابل خبرنگار که نماينده افکار عمومي است.

البته منظورم خاموشی نمایندگان پشت تریبون مجلس نیست،چراکه در این یک مورد تا دل تان بخواهد حرف می زنند.

سه شنبه شب، چهار ساعت تماس تلفنی برای دستیابی به هفت نفر از نمایندگان استان ( هرکه پیش آید خوش آید ) راه به جایی نبرد.

ابتدا از ادیانی-نماينده قائم شهر-شروع کردم و چون پاسخی نشنیدم با خودم گفتم حتما جناب نماینده،ما را نمی شناسد؛سپس پیامک فرستادم که فلانی هستم از مازندنومه ، اما بازهم جوابی نشنیدم تا اینکه یکی از آن سوی خط جواب داد و گفت : دکتر در جلسه است و حداقل تا ساعت 23،30 دقیقه به طول می انجامد ، آن زمان تماس بگیرید.

 در این میان بی کار ننشستم و چون منظور ، تولید خبر وسئوالاتي پيرامون طرح هدف مندي يارانه ها بود،با نریمان و کریمی -نمایندگان بابل- نيز يوسفيان ملا-نماینده آمل- همين طور یوسف نژاد و شجاعی-نمایندگان ساری و بالاخره محسنی-نماینده نوشهر و چالوس-مکررا تماس گرفتم.

تلفن همراه یوسف نژاد ، محسنی و نریمان خاموش بود ، خط شجاعی و کریمی هم پیغام NETWORK BUSY می داد و ادیانی و یوسفیان هم پاسخگو نبودند.

شخصی که حدود ساعت 22 تلفن ادیانی را جواب داد،خود را محمودی معرفی کرد و گفته بود که ساعتی دیگر تماس بگیرم. از آنجایی که آدم خوش قولی هستم راس ساعت 23،30 با ادیانی تماس گرفتم اما او هم به جمع NETWORK BUSY ها پیوسته بود.

اين قصه به گونه اي ديگر عصر چهارشنبه هم تکرار شد،تا ساعت 9 شب چهارشنبه که بالاخره محسني-نماينده نوشهر- جواب داد و چند دقيقه اي با ما گفت وگو کرد.

نمي دانم آيا سرکار گذاشتن مردم از جمله خبرنگاران و عدم پاسخگويي نمايندگان مجلس به تلفن همراه شان،جزو وظايف نمايندگي آن ها قلمداد مي شود يا نه؟!

ايميل نويسنده: (FALAHI.DARGAHLO@GMAIL.COM)