يکشنبه 5 دی 1389-22:19

من از عالم و آدم گله دارم!

در تازه ترين جلسه شوراي شهر ساري بيان شد:از همه گله دارم و برای شکایت به نزد استاندار مازندران خواهم رفت-نمایندگان ساری در سفر رئیس جمهوری به مازندران هیچ کاری برای مرکز استان انجام ندادند-اگر حرف هایی که می زنم نادرست است بر دهان من بزنيد-در جریان هدف مندي يارانه ها فقط به راننده های تاکسی و اتوبوس زوم کرده ایم-درآمد و خرج راننده ها با هم همخوانی ندارد.


مازندنومه:غروب يک شنبه،پنجم دي ماه،سیصد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر ساری در غياب چند تن از اعضا و نيز شهردار مرکز استان برگزار شد.بخش هايي از اظهار نظر سه عضو شورا در زير آمده است.

*بهروش: معاون عمرانی استاندار به حقوق حقه مردم ساری اجحاف می کند

 سید علی بهروش-عضو شوراي شهر ساري-با بيان اين که معاون عمراني استاندار مازندران به حقوق حقه مردم ساري اجحاف مي کند،اظهار داشت: دل مدیر غیر بومی برای مرکز استان نمی سوزد.

وی افزود: از همه گله دارم و برای شکایت به نزد استاندار مازندران خواهم رفت.

 بهروش با اشاره به اینکه میزان سهم ساری از اعتبار سفر سوم هیئت دولت به مازندران باید مشخص شود تصریح کرد: این مساله شورا است و من دیگر پیرامون این موضوع صحبت نمی کنم.

وی با ابراز گله مندی از نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان ساری در سفر رئیس جمهوری به مازندران هیچ کاری برای مرکز استان انجام ندادند.

بهروش با بیان اینکه شاید دوستان ما به خاطر منافع خود حرف نمی زنند،خاطرنشان کرد: اگر حرف هایی که می زنم نادرست است بر دهان من بزنند.

 وی گفت: مطالبات ما از فروشگاه رفاه ، اعتبار کارخانه کمپوست و 50 درصد از هزینه پروژه کمربندی مطالباتی است که هاشمی-معاون استاندار-مانع دست یابی آن ها شده است.

این عضو شورای شهر ساری در پایان افزود: طبق مصوبه شورا نرخ کرایه تاکسی های درون شهری افزایش نمی یابد.

*باقري:فقط به راننده ها زوم کرده ايم

دیگر عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه همه بر راننده های اتوبوس و تاکسی توجه ویژه دارند،گفت: واقعا تاثیر آزادسازی یارانه ها فقط بر روی نرخ کرایه تاکسی بوده و آيا سایر اقلام را با قیمت قبل از اجرای قانون هدفمندی خریداری می کنیم؟

جمال باقری با بیان اینکه قطعا آزادسازی قیمت حامل های انرژی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر بازار تاثیر دارد تصریح کرد: این قانون در بلند مدت به نفع کشور بوده و مردم نیز الگوی آموزش را فرا می گیرند.

 وی اظهار داشت : اما در این جریان فقط به راننده های تاکسی و اتوبوس زوم کرده ایم چون در این حوزه اهرم فشار داریم و این ظلم به این قشر است و موضوع باید به صورت موشکافانه مورد توجه قرار گیرد.

 باقری یادآور شد: آیا واقعا در بسیاری از حوزه ها کنترل واقعی وجود دارد؟ وي از مسئولان سازمان بازرگانی خواست به عنوان شهروند به اين سوال او پاسخ دهند.

*رمضان پور:مردم نه حرف زدند و نه اعتراض کردند

نادعلی رمضانپور در این جلسه با اشاره به اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها اظهار داشت : ظاهرا مردم و مسئولان پذیرای جراحی اقتصادی شدند.

 این عضو شورا با بیان اینکه مردم همه جانبه از این قانون حمایت کردند،گفت: مردم نه حرف زدند و نه اعتراض کردند و تشخیص دادند که قانون هدفمندی یارانه ها باید اجرایی شود.

 وی با بیان اینکه در روزهای نخست اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها ، برخی راننده های اتوبوس به صورت خودسرانه اقدام به افزایش کرایه کرده بودند،تصریح کرد:با همکاری مدیرعامل اتوبوسرانی با خاطیان برخورد شد.

 رمضانپور با اشاره به اینکه اتوبوس ها روزانه 16 هزار تومان به طور متوسط هزینه سوخت پرداخت می کنند یادآور شد: درآمد روزانه آنها هم بین 20 تا 25 هزار تومان است و درآمد و خرج با هم همخوانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: قانون هدفمندی یارانه ها یک ضرورت بود که باید اجرا می شد.