پنجشنبه 16 دی 1389-23:30

در اداره کل ارشاد اسلامی مازندران چه می گذرد؟

...او با سکوت معنی‌دار فقط برای بار دوم و سوم می‌گویند بررسی می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم و گاهی هم می‌فرمودند مسئول این کار خانم ... می‌باشد و خانم .... هم می‌گفتند: از آقای .... بپرسید! (يادداشتي از مهدی زمانی،خبرنگار-بابل)

 


 ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان از اولین متولیان امور فرهنگی و هنری و ادبی استان هستند و افرادی با عنوان کارشناس در هر یک از امور و رشته‌های گوناگون در آن استخدام شده‌اند.

 دست کم در هفته‌ی پژوهش باید تلاش و اقدامی نتیجه بخش از آن دیده یا شنیده شود؛بخش پژوهش اداره کل که با چند کارشناس و کارمند زن و مرد، وظیفه‌ی این مهم را به عهده دارند، در سال 88 رسما اقدام به فراخوان مقالات پژوهشی در زمینه‌های ادبی- تاریخی و بومی مازندران کرده‌اند که از ابتدای کار جدیت نداشته و  رفع تکلیف به این فراخوان داشته‌اند.

 پس از چند بار تأخیر در بررسی و اعلام نتایج، تاکنون که بیش از یک سال از آن گذشته در مراجعه‌ی کسانی که به آن اداره‌ی فرهنگی و دولتی اعتماد و ابراز علاقه کردند و مقالات خود را فرستادند، جناب مسئول محترم پژوهشی می‌پرسند چه شده است و مشکل شما چیست؟!

او با سکوت معنی‌دار فقط برای بار دوم و سوم می‌گویند بررسی می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم و گاهی هم می‌فرمودند مسئول این کار خانم ... می‌باشد و خانم .... هم می‌گفتند: از آقای .... بپرسید! در حالی که خود فراخوان کرده‌اند و مسأله‌ای شخصی نیست که ندانند چیست و باید رسیدگی شود!

 طبیعی است که پس از یک سال باید وظیفه‌ی خود را در بررسی و داوری و اعلام نتیجه‌ی افراد برگزیده‌ی همایش و مسابقه‌ای که خود رسما اعلام دعوت و فراخوان کرده‌اند انجام دهند.

 جناب آقای فلاح -یکی از معاونان محترم و جدید اداره کل- اظهار نمودند: پاسخ کارها در اداره کل ارشاد فردا ندارد(وارش، 14 دی 89). ظریفی گفت: یکسال بعد چطور!

وقت آن است که با پایان هفته‌ی پژوهش امسال، جناب ابراهیمی مدیرکل محترم ارشاد استان، خود رسیدگی کنند تا پژوهشگران و مراجعان با کارمندان خود چند بار، دست به سر نشوند و شأن افراد هم حفظ شود.

به نظر می‌رسد برخی کارشناسان و کارمندان محترم راه بی‌اطلاع گذاشتن و دور زدن هر مدیر کل را یافته‌اند. 

ايميل نويسنده: (babolzamani@yahoo.com)