چهارشنبه 22 دی 1389-19:19

گاز به 240 روستاي آمل نرسيده است

 47درصد مصرف برق در آمل خانگي  و 21درصد تجاري است-نزديک به 240 روستاي آمل گاز ندارند و تامين سوخت مردم با مشکل روبه رو شده است-در دو امامزاده شاخص آمل دفتر امور فرهنگی دایر شده است.(سه خبر کوتاه از آمل)


*150 هزار آملي مشترک برق هستند

مهندس مهرشاد -معاون اداره برق شهرستان آمل- با اشاره به ارزش انرژي برق گفت: در شهرستان آمل 150 هزار مشترك داريم كه 82 درصد خانگي، 15 درصد عمومي و تجاري و كمتر از سه درصد براي كشاورزي است.

وي با اشاره به اين كه بخش خانگي بيشترين مصرف انرژي را دارد،افزود: در شهرستان آمل 47درصد مصرف خانگي، 21درصد تجاري و عمومي 23درصد كشاورزي و صنعتي است.

مهرشاد با اشاره به هزينه بالاي توليد بالاي برق براي دولت تصريح كرد: قيمت تمام شده توليد برق در هر متر مكعب براي دولت يك هزار و 300 ريال است كه متوسط دريافت بهاي انرژي از مصرف‌كننده 205 ريال است.

وي گفت: در محاسبه هزينه‌هاي مصرفي برق سه دوره كم‌باري و ميان‌باري و پرباري داريم كه تاكيد مي‌شود در زمان پرباري كه بين ساعت 19 تا 23 در نيمه اول و 17 تا 21 در نيمه دوم سال است كمترين مصرف را داشته باشند.

 مهرشاد با بيان اين كه 65 درصد مشتركان گروهي هستند كه زير 300 كيلووات ساعت مصرف برق دارند، تاكيد كرد: اگر به جاي استفاده از يك لامپ رشته‌اي از لامپ كم‌مصرف استفاده كنيم در مدت يك سال ارزش صرفه‌جويي همين يك لامپ برابر با يك بشكه نفت خام خواهد بود و حال اين رقم را در مقياس 80 ميليون لامپ كم مصرف توزيع شده در كشور در نظر بگيريد.

*239 روستايي آمل گاز ندارند


یدالله اکبرزاده -فرماندار شهرستان آمل- گفت: متاسفانه هم اکنون حدود 239 روستای این شهرستان فاقد گاز هستند و این مسئله تامین سوخت زمستانی مردم این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

 فرماندار آمل با بیان اختصاص 300 هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی سوخت زمستانی مردم این شهرستان افزود:این مقدارسوخت سهمیه‌ای در راستای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها با مبلغ هر لیتر150 تومان با هماهنگی شرکت توزیع پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان آمل و عامل‌های فروش این اداره در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

*مرمت و باز سازی 10 امامزاده در آمل

حجت الاسلام مهدیان -رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل- با بیان اینکه بودجه امامزاده ها از محل نذور مردم تامین می شود،گفت هم اکنون در دو امامزاده شاخص شهرستان دفتر امور فرهنگی دایر شده که در کنار اقامه نماز جماعت جوابگوی مسایل دینی و شرعی مردم است و راه‌اندازی دفتر فرهنگی در سایر امامزاده‌های شهرستان در دستور کار است.

حسین مهدیان با بیان اینکه مجوز طرح جامع دو امامزاده محمد طاهر روستای مطهر و امامزاده قاسم روستای قجر محله گرفته شده، افزود: هم‌اکنون طرح جامع در امامزاده عبدا... (ع) و ساخت مجتمع فرهنگی و کتابخانه آستانه امامزاده ابراهیم (ع) در حال اجراست و به زودی محوطه‌سازی امامزاده ابراهیم (ع) به اجرا درمی‌آید



خبرنگار مازندنومه در آمل:عليرضا عزيز كمالي (amol_ali2006@yahoo.com)