چهارشنبه 6 بهمن 1389-21:46

الان وقت ندارم

...مسئول روابط عمومي سازمان صنايع و معادن مازندران،با وجود اینکه برخی همکاران دیگر هم درهمین ردیف نشسته بودند صرفا مانع نشستن من در آن مکان شد و البته با رفتاری تند و زننده با تنها زن حاضر در جلسه برخورد کرد.وي با گفتن جمله الان وقت ندارم،تلفن همراه من را گرفت و به روی صندلی پرتاب کرد.(باز هم توهين به خبرنگاران:يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


چهارشنبه ها معمولا روز شلوغ و پرکاری برای خبرنگاران است. امروز هم از این قاعده مستثنی نبود و اغلب خبرنگاران با ترافیک کاری مواجه بودند.

جلسه هم اندیشی مسئولان واحدهای صنعتی با حضور معاون وزیر صنايع هم قرار بود راس ساعت 14 در سازمان صنایع و معادن مازندران برگزار شود.

 طبق معمول که اغلب نشست ها و جلسه ها با تاخیر آغاز می شود، این جلسه هم با تاخیر 30 دقیقه ای (می رفت)که آغاز شود.

 خبرنگاران سر وقت حضور یافته بودند و البته مسئولانی که باید برای برگزاری جلسه حضور می یافتند با تاخیر آمدند.

مانند همیشه با وارد شدن به سالن اجتماعات خواستم در نزدیک ترین جای خالی بنشینم که با ممانعت مسئول روابط عمومی سازمان صنایع و معادن مواجه شدم.

 دوستان دیگری در همین ردیف نشسته بودند. جایی نزدیک به در ورودی سالن اجتماعات و نه در قسمت بالادست سالن.

 نمی دانم چرا این مسئول با وجود اینکه برخی همکاران دیگر هم درهمین ردیف نشسته بودند صرفا مانع نشستن من در آن مکان شد و البته با رفتاری تند و زننده با تنها زن حاضر در جلسه برخورد کرد.

 پس از اینکه مکان نشستنم را تغییر دادم این موضوع را با مدير رسانه اي که در آن کار مي کنم در میان گذاشتم. وی خواست که تلفن همراهم را به این فرد دهم تا علت این رفتار او را جویا شود.

 مسئول روابط عمومي صنايع و معادن استان در مقابل رئیس سازمان متبوع خود،نيز معاون برنامه ریزی استانداری مازندران ، معاون وزیر صنایع و سایر کسانی که در این نشست حضور داشتند با فریاد گفت: "الان وقت ندارم" و سپس تلفن همراه من را گرفت و به روی صندلی پرتاب کرد.

 با این کار وی ، جلسه را ترک کردم. مسئول روابط عمومی صنایع و معادن در تماس تلفنی به مدير رسانه اي که من خبرنگار آن هستم،گفت:" خبرنگار شما در کنار معاون وزیر نشسته بود و به همین دلیل به وی گفتم جایش را تغییر دهد".

 جناب آقای مسئول روابط عمومی سازمان صنایع و معادن شعور و شخصیت یک خبرنگار را زیر سوال برده و برای توجیه کار خود به دروغ هم متوسل شده است!

نمي دانم از کي کنار در ورودی و قسمت پایین دست سالن اجتماعات جای معاون وزیر بوده که بنده در کنار ایشان قرار بگیرم؟

 معاون سیاسی استانداری مازندران پیش از این گفته بود:" توهین به خبرنگار توهین به یک اندیشه است". برخوردهای این گونه با خبرنگاران برای نخستین بار نبود و آخرین بار هم نخواهد بود اما "حقوق بندگی مخلصانه را یاد آرید."