يکشنبه 17 بهمن 1389-22:24

ابراهيمي:براي خودم کادرسازي نمي کنم

اشتغال اولویت نخست استان است-در خصوص بسته شدن پل ولي عصر،در دقايق نخست پس از افتتاح آن بي خبرم و از فرماندار ساري سئوال مي کنم-استاندار بر روند پیشرفت مصوبه های سفر نظارت دارد-به جشنواره مطبوعات دعوت نشده بودم-این عدالت نیست که کارگران نساجي 9 ماه حقوق نگيرند-اشتغال در اولویت است-به زودی نشستی با مدیران مازنی سطوح ملی مانند وزا و معاونان وزرا خواهیم داشت- استاندار شبانه روزی برای استان کار می کند-برخي چهره های به ظاهر اصولگرا مانند مطهري،زاکاني، توکلی و نادران دست به تخریب دولت می زنند-یک امام جمعه هم می خواهد در حوزه عزل و نصب ها دخالت کند.(گفت و گوي تفضيلي مازندنومه با معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران)


 هادی ابراهیمی شامگاه روز يک شنبه میهمان غرفه مازندنومه در نمایشگاه کتاب بود. وی پس از کلنگ زنی هتلي چهار ستاره در محمودآباد ، در واپسین ساعت های برگزاری نمایشگاه ،همراه با پسر کوچکش-محمدطاها- برای بازدید حاضر شد و با خبرنگاران مازندنومه به گفت و گو پرداخت.

 ابتدا از ابراهیمی در خصوص بسته شدن پل روگذر میدان ولی عصر ساری ساعاتی پس از افتتاح آن در روز شنبه پرسیدیم که وی اظهار داشت: در این خصوص اطلاعی ندارم و مساله را از طریق فرماندار ساری پیگیری می کنم.(پل ولي عصر ساري روز شنبه با حضور معاون اول رييس جمهوري افتتاح شد اما دقايقي بعد از افتتاح به روي مردم و خودرو ها بسته شد!)

معاون سیاسی استانداری مازندران در رابطه با مسائل نساجی مازندران گفت:رویکرد ما دفاع از سرمایه گذاری است اما در آن سوی قضیه هم کارگرانی هستند که 9 ماه حقوق نگرفته اند؛ انسان های شرافتمندی که دانش آموز و دانشجو و حق زندگی دارند.

 وی با اشاره به اینکه به حقوق کارگران و سرمایه گذار تواما" توجه می کنیم تصریح کرد:این عدالت نیست که کارگران 9 ماه حقوق دریافت نکنند ، عدالت این نیست که فقط به فکر ساختن باشیم .

 ابراهیمی با بیان اینکه طی روزهای اخیر بیشترین وقت را برای مساله نساجی صرف کرده ام،یادآور شد:به زودی در نشستی با نمایندگان مردم قائم شهر در مجلس،ضمن بازديد از کارخانه، مسائل نساجی را بررسی می کنیم.

معاون در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه دوست دارد در استان به کدام مساله بیش از دیگر مسائل رسیدگی کند و دغدغه اصلي او چيست،گفت: اشتغال استان در اولویت است.

 وی با بیان اینکه روزهای جمعه استاندار را در ملاقات های مردمی همراهی می کند خاطرنشان کرد:علاوه بر این روزهای سه شنبه را هم فراموش نمی کنم و سه شنبه هر هفته با بیش از 100 نفر ملاقات دارم که دغدغه اصلي مراجعه کننده ها بيکاريست..

 ابراهیمی اظهار داشت: اشتغال موضوع اساسی و جدی استان است و باید تحولی در نهضت اشتغال در کشور و استان اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران فراتر از سقف مورد نظر شورای اشتغال کشور ظاهر شده افزود: معاون اول رئیس جمهوري از این بایت از مسئولان مازندران قدردانی کرد.

 ابراهیمی تصریح کرد:ايجاد اشتغال از آرزوهای جدی ماست و 30 درصد از مراجعه کنندگان به استانداری افراد جویای شغل هستند.

 معاون سیاسی استانداری مازندران در رابطه با پیگیری مصوبات سفر با بیان اینکه برخی ادعا می کنند که مصوبات سفر پیگیری نمی شود،گفت:این ها سخنان غیرکارشناسی است و حتی به فرمانداران هم ابلاغ کرده ایم که دبیرخانه مصوبات سفر را در شهرستان ها شکل دهند و معاونت برنامه ریزی و عمرانی استانداری مسئول پیگیری مصوبه های سفر هستند.

 وی با اشاره به اینکه مشکل اجرایی نشدن برخی از مصوبه ها ، منابع اعتباری است، افزود: برخی موارد هم با کمبود زمین مواجه هستیم.

 ابراهیمی با بیان اینکه برخی از روی بی اطلاعی و ناآگاهی در خصوص روند پیگیری مصوبه ها اظهار نظر می کنند،تصریح کرد: پیشرفت مصوبه ها خوب بوده و بخشی از اجرایی نشدن مصوبه ها مربوط به ماده 32 و 33 است.

 وی با اشاره به نظارت استانداری بر روند اجرایی شدن مصوبه ها یادآور شد: استانداری مکانیزم خاصی از جمله بازدیدهای میدانی برای ارزیابی روند اجرایی مصوبه های سفر دارد و فضای استان ، فضای کار ، پیگیری و همکاری است.

 معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه برنامه های ما بر سه اصل سرعت ، دقت و وحدت در حال انجام شدن است خاطرنشان کرد: استاندار مدیران را ارزیابی می کند و اگر مسئولی در حوزه پیگیری مصوبه ها ضعیف عمل کند حتما باید پاسخگو باشد و جابه جایی برخی مدیران دستگاه ها به دلیل پیگیری نکردن مصوبه های سفر است.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده نشستی تحت عنوان "نخبگان و الگوی اسلامی،ایرانی پیشرفت" با فرهیختگان و پژوهشگران مازندرانی خواهیم داشت افزود: به زودی نشستی با مدیران مازنی سطوح ملی مانند وزا و معاونان وزرا هم دراستان خواهیم داشت.

 از ابراهیمی پرسیدیم آیا رئیس دفتر رئیس جمهور هم در این نشست حضور خواهد داشت که پاسخ داد: مشایی به دلیل مشغله های فراوانی که دارد شاید نتواند در این نشست حاضر شود.

 معاون سیاسی استانداری مازندران در رابطه با روند عزل و نصب مدیران در استان با بیان اینکه عزل و نصب مدیران در استان تابع قواعد خاصی است اظهار داشت: عزل و نصب ها در چارچوب سیاست ها و برنامه های دولت شکل می گیرد.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه مدیرانی که جابه جا شده اند همگی در دولت نهم منصوب شده بودند تصریح کرد: این مدیران سیاست ها و الگوهای دولت را قبول داشتند و با برنامه های دولت هماهنگ بودند .

 وی با بیان اینکه مدیری که خوب کار کند را نمی توانیم به راحتی کنار بگذاریم افزود: اما ارزیابی هایی در استانداری و همچنین در وزارتخانه های مرتبط صورت می گیرد و منجر به جابه جایی افراد می شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه پست ها موروثی نیستند یادآور شد:رئیس جمهوری هم در عزل و نصب وزا میثاق و مکانیزم خاصی دارد و تلاش ما در استان هم حرکت در میثاق رئیس جمهوری است.

وی گفت: شاید در برخی بخش ها قصوری صورت گرفته باشد اما رویکرد به سمت مکانیزم رئیس جمهوری است.

ابراهیمی با اشاره به زیر سوال بردن مدیران توسط برخی افراد،ائمه جمعه و نماینده ها اظهار داشت: این روند اخلاقی نیست ما در استان مدیران خوبی داریم و مدیرانی را می شناسم که از هفت صبح تا 11 شب کار می کنند و با مشی دولت همخوانی دارند.

 معاون سیاسی استانداری مازندران یادآور شد: وقتی برادری از یک مسئولیت خداحافظی می کند برخی جوی ایجاد می کنند که دولت از نیروهای خود حمایت نمی کند در صورتی که واقعا این گونه نیست.

وی افزود: اگر نیروهای اصولگرا جابه جا شدند ، در سنگر دیگری به کار گرفته می شوند.

 ابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت مدیریت محدود است تصریح کرد: برای یک پست ، 10 نفر خود را کاندیدا می کنند که همه هم نیروهای خوبی هستند اما در مجموع یک نفر باید برای سمت انتخاب شود.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه یک امام جمعه هم می خواهد در حوزه عزل و نصب ها دخالت کند تصریح کرد: وظیفه ما تعامل است اما این حق استانداری است که مدیرانش را انتخاب کند و در کجای قانون آمده که انتصاب یک مدیر باید با نظر ائمه جمعه باشد؟

 وی با بیان اینکه برخی می خواهند در حوزه تقسیمات کشوری که یک کار کارشناسی است هم دخالت کنند یادآور شد: نباید فضایی ایجاد کنند که این تصور به وجود آید که استانداری یک سویه برخورد می کند.

معاون سیاسی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: ضمن اینکه با همه تعامل داریم اما معتقدیم استقلال دستگاه های اجرایی در استان باید حفظ شده و کارها در پرتو هماهنگی انجام شوند.

 وی افزود: در سیاست های استانداری مازندران نیست که یک نماینده در انتصاب ها نقش داشته باشد و نمی توان مصداق آورد که حتی در یک مورد این اتفاق افتاده باشد

 وی با اشاره به اینکه با بسیاری از مدیران استان رفیق هستم،گفت:بعضی فکر می کنند من در حال کادرسازی برای خودم هستم و این تفکر اشتباه است و این گونه نیست ، دراستان فقط به یک اصل فکر می کنیم و آن خدمت و نوکری مردم است.

 ابراهیمی با بیان اینکه برخی در اظهار نظرها عنوان می کنند که استان برنامه ندارد افزود: استان بر مبنای چشم انداز حرکت می کند و در همه بخش ها ، سیاست ها مشخص است و چه طور می توان گفت در استان برنامه نداریم در حالی که کلنگ دو پالایشگاه و دو کارخانه خودروسازی باهم به زمین می خورد؟

 وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری سیاست های خوبی داریم تصریح کرد:در بخش کشاورزی اشکالاتی وجود دارد که مدیران این بخش باید بیشتر توجه کنند.

 ابراهیمی با بیان اینکه موتور محرکه استان در سایر بخش ها فعال است یادآور شد: در شهرک های صنعتی استان و بندرامیرآباد سرمایه گذاری های خوبی انجام شده است و همه موارد را با آمار و مصداق خدمت مردم عرض می کنیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار شبانه روزی برای استان کار می کند خاطرنشان کرد: زیر سوال بردن استاندار کم لطفی است و در سطح کلان هم برخی مخالفان دولت و چهره های به ظاهر اصولگرا مانند مطهري،زاکاني، توکلی و نادران دست به تخریب دولت می زنند.

 ابراهیمی با اشاره به برکناری وزیر راه در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: آيا این هدیه مجلس به دولت بود!؟

 وی با بیان اینکه مازندران در زمینه قانون هدفمندی از موفق ترین استان ها بود افزود: استاندار به همراه معاونان نظارت شدید بر این بخش دارند.

 معاون سیاسی استانداری مازندران اظهار داشت: در این حوزه فقط یک مورد گزارش از کلاردشت وجود داشت که با مدیر شرکت نفت آن منطقه به دلیل سهل انگاری ، برخورد شد و استاندار به همراه مدیران به این حوزه وارد شدند و عملیات گازکشی به کلاردشت هم به زودی اجرایی می شود.

 وی با بیان اینکه برخی بخش ها با مشکل سوخت مواجه بودند یادآور شد:استانداری برای این بخش ها سياست هاي حمایتی در نظر گرفته است.

در پايان به ابراهیمی گفتیم جشنواره مطبوعات،خبرگزاري ها و سايت هاي خبري در غربت انجام شد اما حضور او در مراسم باعث شد تا از سردی برنامه کاسته شود که وی با بیان اینکه من به جشنواره مطبوعات دعوت نشده بودم گفت:برای افتتاح سد لفور به همراه استاندار و معاون اول رئیس جمهور عازم بودم که در میدان امام ساری متوجه برگزاری جشنواره شدم و به همین منظور از رحیمی عذرخواهی و خداحافظی کرده و به همایش و به میان اهالی رسانه آمدم.