سه شنبه 19 بهمن 1389-10:53

همگام با نمايشگاه بزرگ کتاب(9)

مسئول غرفه کاریکاتور در نمايشگاه کتاب ساري گفت:مسئولان فرهنگی در انجام امور فرهنگی به کندی عمل می کنند-روزنامه های محلی در استان در مقابل هر کاریکاتور تنها 200 تومان به هنرمند می پردازند!


به گزارش مازندنومه مسئول غرفه کاریکاتور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران- گفت: 69 اثر کاریکاتور با موضوع کتاب و کتابخوانی از کاریکاتوریست های بزرگ دنیا ، کشور و مازندران به نمایش عموم گذاشته شده است.

 محمدعلی ولیزاده تصریح کرد: کاریکاتوریست ها معتقدند یا باید از طریق کتاب کاریکاتور را بشناسانند و یا از طریق کاریکاتور کتاب را به جامعه بشناسانند.

 وی افزود: مطالعه و کتابخوانی با دیدگاه طنز از حالت خشک و رسمی بودن خارج می شود،چراکه برخی فکر می کنند مطالعه حتما کاری جدی است.

به گزارش خبرنگار ما ولیزاده با بیان اینکه بعد اقتصادی جامعه در میزان مطالعه و خرید کتاب موثر است اظهار داشت: مردم به دلایل اقتصادی قادر به خرید کتاب نیستند.

 وی با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی هم در انجام امور فرهنگی به کندی عمل می کنند،خاطرنشان کرد: برخی مسئولان تنها راهی که برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی دارند ، برگزاری نمایشگاه کتاب است که این یکی از راهکارهاست.

 این کاریکاتوریست مازندرانی با بیان اینکه نمایشگاه های کتاب را می توان به صورت ماهانه در استان برگزار کرد تا تاثیر بیشتری در روند مطالعه داشته باشد گفت: راه اندازی اتوبوس های فروش کتاب در سطح شهر هم از موارد موثر در افزایش کتابخوانی است.

 ولیزاده با اشاره به اینکه اتوبوس های فروش کتاب در سال های گذشته در سطح شهر فعال بودند افزود: بخش عمده ای از توسعه این فرهنگ بر عهده رسانه ها است.

 وی با بیان اینکه کاریکاتور در ظاهر می خنداند اما برخی از آن گریزانند تصریح کرد:کاریکاتور در مطبوعات محلی ما جایگاهی ندارد و تنها جا برای ارائه آثار ، برگزاری نمایشگاه است.

 ولیزاده با اشاره به اینکه کاریکاتور می تواند در مطبوعات نمود داشته باشد که از آن به ندرت استفاده می کنند یادآور شد: کاریکاتوریست ها مجبور هستند برای ارائه آثار تولیدی ، نمایشگاه برگزار کنند.

 وی با بیان اینکه مازندران دارای ظرفیت بالایی در کاریکاتور است،اظهار داشت:کاریکاتوریست های مازنی در جشنواره های بین المللی رتبه های برتر کسب کرده اند.

 ولیزاده گفت: روزنامه های محلی در استان در مقابل هر کاریکاتور تنها 200 تومان به هنرمند می پردازند و به همین دلیل کاریکاتوریست های ما به سمت مطبوعات نمی روند.

 آثار این هنرمند کاریکاتوریست هم اکنون در نمایشگاه کتاب به نمایش گذاشته شده و نمایشگاه "موزه انقلاب " هم روز 22 بهمن در مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران برگزار می شود.