شنبه 23 بهمن 1389-10:39

سوز و ساز

حضور استاد حسين طيبي كه به دليل كهولت و بيماري سال هاست در محافل هنري حاضر نشده، جو سالن سلمان هراتي را دگرگون كرد-شعرخواني شاعراني چون استاد محمد علي كاظمي سنگدهي(شروين)سراينده منظومه چکل، علي كفشگر از چمستان و خانم فرزانه فتحي از قائم شهر جلوه خاصي به اين مراسم داد.(گزارشي از مراسم شعر و موسيقي مازندران)


مازندنومه:برنامه شعر و موسيقي بومي و محلي مازندران پنج شنبه گذشته در ساري برگزار شد.احسان مهديان-شاعر ساروي-از اين برنامه گزارشي را براي ما ارسال کرده است که چکيده آن در زير مي آيد.

* مراسم در سالن سلمان هراتي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزار شد و جمع زيادي از مردم شاهد اجراي برنامه هاي متنوع شعر و موسيقي محلي مازندراني بودند .

* محمد رضا اسماعيلي فولادي -رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساري-در اين مراسم اظهار داشت:همه اقوام و ملت ها براي خود هنرهايي دارند كه متعلق به مناطق جغرافيايي به خصوصي است و شناخته ترين و متنوع ترين در عين حال وسيع ترين هنر بومي در منطقه خراسان و مازندران ديده شده است .

* بخش هاي متنوع برنامه از جمله معرفي سازهاي سنتي مازندراني و اجراي دستگاه هاي موسيقي بومي و قرائت اشعاري به زبان محلي توسط شاعران سرشناس استان باعث شد تا به درخواست حاضران اين برنامه بيش از يک ساعت از وقت تعيين شده نيز فراتر رود .

*حضور استاد حسين طيبي -پيشكسوت موسيقي مازندران- كه به دليل كهولت و بيماري سال هاست در محافل هنري حاضر نشده، جو سالن سلمان هراتي را دگرگون كرد .

 * استاد طيبي در حالي كه اشك شوق مي ريخت با مردم حاضر در باره اهميت فرهنگ مازندران و پاسداشت از هنر بومي مازندراني سخن گفت و قطعاتي از اشعار مازندراني را كه به نام اميري شهرت دارد به طور زنده اجرا کرد. فرزند او ارسلان طيبي با لله وا او را همراهي كرد.

 * شعرخواني شاعراني چون استاد محمد علي كاظمي سنگدهي(شروين)سراينده منظومه چکل، علي كفشگر از چمستان و خانم فرزانه فتحي از قائم شهر جلوه خاصي به اين مراسم داد.

 "علي حسن نژاد " -مجري و كارشناس موسيقي و شعر مازندراني- در اين مراسم و در بخش هاي مختلف به معرفي آثار و قطعات و همچنين سازهاي مازندراني پرداخت .

*  در پايان مراسم گروه نجما با همه هنرمندان خود و با سازهاي اصيل ماندراني به اجراي برنامه پرداختند.

* از مهمانان با غذاي سنتي و محلي پذيرايي شد.