يکشنبه 24 بهمن 1389-15:59

زماني براي تجليل

احمدي نژاد رويش جوانه جديد بر پيكر درخت تنومند انقلاب اسلامي است-سالن اجتماعات مملو از جمعيت بود و حتي عده اي در حاشيه سالن ايستاده بودند-گفته شده براي برگزاري اين مراسم موانعي از سوي برخي ايجاد شده بود.(گزارش+حاشيه هاي مراسم تجليل از عبدالوحيدفياضي)


مازندنومه:چند روز پيش در مراسمي از خدمات عبدالوحيدفياضي-مديرکل سابق آموزش وپرورش مازندران-تجليل شد.گزارش زير را مريم صفريان- سردبير نشريه سوردار-از اين مراسم تهيه کرده و براي پخش در مازندنومه ارسال کرده است.

-------------------------

 در مراسمي كه با حضور فرهنگيان،دانشگاهيان، روحانيت و اقشار مختلف مردم در نور برگزار شد، از خدمات حدود چهار ساله عبدالوحيد فياضي قدرداني شد.

در اين همايش نمايندگان فرهنگيان،خدمت اين مدير را كم نظير دانسته و آن را دوره طلايي آموزش و پرورش استان دانسته اند.

اين همايش كه به طور خود جوش و مردمي برگزار شد با استقبال پرشور فرهنگيان مواجه شد.

 عبدالوحيد فياضي در اين همايش عنوان كرد: رفتار درست براي كاركرد افراد در جمهوري اسلامي،ميزان انطباق رفتارها و برنامه ها با اسلام است.

مشاور عالي وزير آموزش و پرورش در ادامه افزود:ريزش ها و رويش هاي انقلاب اسلامي نيز با توجه به ميزان نزديكي يا دوري رفتارها با اسلام سنجيده مي شود.

فياضي با اشاره به فرايند انقلاب اسلامي اظهار داشت:گروهي با امام بودند اما به خاطر برداشت خاص از اسلام و حكومت اسلامي در همان ابتداي انقلاب از مسير وفاداري به امام باز ماندند و از امام جدا شدند که اين دسته از ريزش هاي اول انقلاب اسلامي هستند.

وي افزود:گروهي حتي تا حيات امام هم در مسير انقلاب بودند ليكن پس از رحلت امام ساز ديگري را نواختند و از پذيرش ولايت در معنا سرباز زدند که اين دو گروه تحت تاثير شخصيت كاريزماتيك امام قرار گرفته اند نه تحت تاثير تفكر امام.

 مشاور عالي وزير آموزش و پرورش دسته سوم از ريزش هاي انقلاب را مشمول كساني دانست كه پس از جريان فتنه 88 همچنان براي اينكه از ناف قدرت جدا نشوند از تابعيت ولايت فقيه سرباز زده و راه سكوت يا ستيز را در پيش گرفته اند.

وي با بيان اين که اينان كساني بودندكه از رانت قدرت براي حيات سياسي خود بهره گرفته بودند،ادامه داد:گروه سوم در برابر رويش هاي جديد انقلاب صف آرايي كردند.

مديرکل سابق آموزش وپرورش مازندران احمدي نژاد را رويش جوانه جديد بر پيكردرخت تنومند انقلاب اسلامي دانست و افزود:خواص از رويكرد عدالت محورانه احمدي نژاد به ستوه آمده و در نهايت راه شان را از ولايتمداران جدا كرده اند.

وي با قدرداني از حضور گسترده مردم به ويژه معلمان در اين همايش موفقيت هاي آموزش و پرورش مازندران را مرهون تلاش و مجاهدت معلمان عزيز دانست و افزود: اقدامات مردم در كنار دولت براي توسعه آموزش و پرورش قابل تحسين است.

 وي همچنين با ابراز گلايه از كار شكني هاي برخي افراد از خدمات وزير آموزش وپرورش- دكتر حاجي بابايي- قدرداني كرد و ازهمه معلمان خواست تا در تحقق آرمان تحول بنيادين به وزارت آموزش و پرورش كمك كنند.

وي همچنين با تاكيد بر حمايت از سياست هاي دولت در امتداد حمايت مقام معظم رهبري از دولت اظهار داشت:مدير كل جديد آموزش وپرورش فردي متدين و كاردان و شايسته است كه همه بايد او را براي اجراي هدف هاي آموزش و پرورش حمايت كنيم.

*حاشيه ها

* استقبال مردم وفرهنگيان به حدي بوده است كه سالن اجتماعات مملو از جمعيت بود و حتي عده اي در حاشيه سالن ايستاده بودند.در راه روهاي بيرون نيز مردم اجتماع كرده بودند.

* بسياري از افراد امكان حضور پيدا نكرده و بر اثر ازدحام جمعيت برگشتند .

*حضور خانواده هاي شهدا ؛ فرزندان شهدا؛ جانبازان ؛ هنرمندان ؛ روحانيت ؛ خيران و پيشكسوتان تعليم وتربيت ؛ دانشجويان و ورزشكاران چشمگير بوده است.

* تشويق هاي ممتد حاضران به گونه اي بود كه جمعيت بارها از جاي خود براي سخنراني و تشويق فياضي برخاستند.

*بخش پاياني مراسم كه با حضور حضرت آيه ا... سجادي و جمعي از پيشكسوتان و مدير عامل كانون بازنشستگان فرهنگي استان و عضو شوراي اسلامي شهر برگزار شد اهدا جوايز و دسته هاي گل و لوح هاي قدرداني به مدير كل سابق آموزش و پرورش مازندران بود.

* بعد از اهداي جوايز فياضي با قرار گرفتن مجدد در جايگاه اعلام كرد:همه هداياي معنوي و لوح هاي قدراداني را مي پذيرم و همه هداياي مادي و سكه ها را به دانش آموزان بي بضاعت شهرستان نور هديه مي كنم.اين اقدام شوري ديگر در مراسم ايجاد كرد.

* گفته شده براي برگزاري اين مراسم موانعي از سوي برخي ايجاد شده بود ليكن استقبال پرشور مردم آن را تحت الشعاع قرار دهد.