پنجشنبه 28 بهمن 1389-17:33

مازندراني ها هم به جدايي نادر از سيمين راي دادند

فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین"،به کارگرداني اصغر فرهادي، فیلم منتخب مازنی ها در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.


به گزارش رسيده از روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران به مازندنومه،این فیلم که در سینماهای سپهر ساری و جهان نمای چالوس اکران  شده بود، مورد استقبال علاقه مندان و هنردوستان قرار گرفت و از سوی تماشاچیان مازندرانی به عنوان فیلم منتخب جشنواره بیست و نهم در این استان انتخاب شد.

بر اساس اين گزارش مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در مازندران عصر روز جمعه 29 بهمن ماه با حضور مریلا زارعی و شهاب حسینی از بازیگران فیلم "جدایی نادر از سیمین" برگزار مي شود و تندیس فیلم برتر از منظر مخاطبان مازندرانی به آن ها اهدا مي شود.

پنجمین ساخته بلند اصغر فرهادی با بازی «لیلا حاتمی»، «شهاب حسینی»، «پیمان معادی»، «ساره بیات»، «سارینا فرهادی»، «علی اصغر شهبازی»، «بابك كریمی»، «شیرین یزدان‌بخش»، «كیمیا حسینی» و با حضور «مریلا زارعی» ساخته شده است.

 اصغر فرهادی چهارشنبه شب در مراسمی با حضور مسئولان وزارت ارشاد در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین کارگردان را از آن خود کرد.

اين فيلم جوایز بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی)، فیلمبرداری (محمود کلاری)، صدابرداری (محمود سماک‌باشی) و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را هم دریافت کرد.

اصغر فرهادی پس از فیلم های تحسین شده ای چون «چهارشنبه سوری» و «درباره الی» كه جایزه بهترین كارگردانی جشنواره فجر را برای وی به ارمغان آورد امسال با «جدایی نادر از سیمین» در جشنواره حضور یافته است؛ فیلمی كه هفته پیش به عنوان تنها اثر ایرانی توانست به بخش اصلی جشنواره فیلم برلین راه یابد.

جدایی نادر آذر ماه امسال نیز جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره «آسیا پاسیفیك» دریافت كرد.

سینماهای سپهر ساری و جهان نمای چالوس طی روزهای 24 تا 28 بهمن ماه شاهد اکران فیلم های جدایی نادر از سیمین، ندارها، صدای پای من، سیزده 59 ، ورود آقایان ممنوع، آیینه روبرو، مرگ کسب و کار من است، باد و مه بوده است.

حضور پرویز پرستویی بازیگر به نام سینمای دفاع مقدس و عوامل فیلم سینمایی سیزده 59 و خرس از برنامه های جنبی جشنواره بیست و نهم فیلم فجر در مازندران بوده است.