چهارشنبه 18 اسفند 1389-22:47

استاندار بايد فضا را مديريت کند-يوسف نژاد

نماينده ساري گفت:تعاونی هاي بهمن ايثار و وحدت قصد کلاهبرداری ندارند/مردم به اعتبار اینکه تعاونی ها از دولت مجوز فعالیت دارند به آنها اعتماد کردند/درست نیست که با مردم این گونه برخورد شود و من شخصا پیگیر مسائل هستم/وظیفه داریم پاسخ قانع کننده به مردم بدهیم/با استاندار هماهنگ مي کنم تا مشکلات برطرف شود.(گفت و گو با يوسف نژاد و ادياني درباره بحران تعاوني هاي اعتباري)


نماینده مردم ساری در گفت و گو با مازندنومه در خصوص تجمع چند روز اخیر سپرده گذاران برخی تعاونی ها در مقابل استانداری مازندران و نيز فرمانداري برخي شهرهاي استان گفت: مردم به تعاونی ها اعتماد کرده و سرمایه های زندگی خود را به آنها سپرده اند.

 علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به اینکه قطعا این تعاونی ها هم قصد کلاهبرداری ندارند، افزود:آن ها باید خود را با شرایط به وجود آمده بانک مرکزی تطبیق دهند.

 وی با اشاره به اینکه از سه هفته قبل مسائل تعاونی عام کشاورزان را بررسی می کردم، اظهار داشت: در روز تعطیل با معاون بانک مرکزی جلسه گذاشتم و این تعاونی خود را با شرایط بانک مرکزی تطبیق داد و مشکل حل شد.

 یوسف نژاد با بیان اینکه در خصوص تعاونی بهمن ایثار هم به مسئولان هشدار دادم که منابع مالی مردم را تامین کنند،یادآور شد:مردم به اعتبار اینکه تعاونی ها از دولت مجوز فعالیت دارند به آنها اعتماد کردند که این مجوز هم تقریبا وجود داشت و گرنه باید از سوی مسئولان جلوی فعالیت این تعاونی ها گرفته مي شد.

به گزارش مازندنومه، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت قانونی تعاونی های مالی اعتباری تصریح کرد: درست نیست که با مردم این گونه برخورد شود و من شخصا پیگیر این مسائل هستم.

وی افزود: چنانچه تعاوني ها خواهان ادامه فعالیت نباشند ، پول مردم باید توسط دولت و مسئولان استانی تامین شود.

 عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش می کنیم چنین موقعیتی اتفاق افتد خاطرنشان کرد:روز پنج شنبه با تنی چند از سپرده گذاران این تعاونی ها نشستی دارم و ظرف امروز و فردا هم با استاندار هماهنگی های لازم را انجام می دهم تا مشکلات برطرف شود.

 وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم پاسخ قانع کننده به مردم بدهیم اظهار داشت:وقتی تکلیف این تعاونی ها و مدیران آنها هنوز مشخص نیست در بی خبری نگه داشتن مردم توهم زا و مشکل آفرین است.

عضو کمیسیون صنايع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضا باید توسط استاندار مدیریت شود گفت:انتظار داشتیم استاندار شخصا وارد شده و مسائل را واقع بینانه پیگیری کند.

*ادياني:سوء مديريت در کشور

 نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی هم در گفت و گو با مازندنومه در خصوص پاسخگو نبودن مسئولان نسبت به تجمع کنندگان برخی تعاونی ها در شهرهای استان اظهار داشت:متاسفانه این گونه رفتارها نشان از سوءمدیریت اعمال شده در کشور است.

 سید علی ادیانی افزود:عدول از قانون علت بروز اینگونه حوادث است.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد به درستی اجرایی نمی شود یادآور شد: در صورت اجرایی شدن کامل قانون هم نظارت به درستی اعمال نمی شود که این گونه اتفاقات رخ می دهد و عواقب اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی به دنبال دارد.

گفتنی است از روز یکشنبه بسیاری از سپرده گذاران در برخی تعاونی ها در مقابل استانداری،شعبات و فرمانداری شهرستان هاي مختلف استان تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسئولان شده اند.