يکشنبه 22 اسفند 1389-7:46

هافبک دفاعی هستيم

عباسعلي وفايي نژاد گفت: در یک زمین فوتبال ، سازمان بازرگانی مانند هافبک دفاعی است که هیچ موقع به عنوان بازیکن برتر شناخته نمی شود/با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها ، نمی شود گفت که مشکلی نداشتیم/دو هزار تن شکر ذخیره کرده ایم و نمی دانیم چه کنیم چراکه هنوز شرایط توزیع برای ما ایجاد نشده است/آیت الله روحانی به من گفت شناسایی زیاد تخلفات عامل پیشرفت نیست.(متن و حاشيه نشست مطبوعاتي رييس سازمان بازرگاني مازندران)


 به گزارش مازندنومه رئیس سازمان بازرگانی مازندران در نشست خبری با رسانه هااظهار داشت:فعالیت بازرگانی مغفول واقع شده است.

وی افزود: در یک زمین فوتبال ، سازمان بازرگانی مانند هافبک دفاعی است که هیچ موقع به عنوان بازیکن برتر شناخته نمی شود.

وفایی نژاد با بیان اینکه هافبک دفاعی هم در دفاع و هم در حمله شرکت می کند یادآور شد: هافبک دفاعی همیشه در تخریب تیم مقابل بیشترین کار را انجام می هد اما مورد تجلیل قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار ما پس از اين اظهارات،برخی خبرنگاران به وفایی نژاد گوشزد کردند "هادی عقیلی در پست هافبک دفاعی یک بار به عنوان بازیکن برتر زمین معرفی شد".

رئیس سازمان بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه کار این سازمان بسیار سنگین است تصریح کرد: با همه اقشار جامعه سر و کار داریم و مردم از بازرگانی انتظارات سنتی دارند در صورتی که سبک و سیاق این سازمان در چند سال اخیر تغییر یافته است.

 وی با بیان اینکه با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها ، نمی شود گفت که مشکلی نداشتیم ، یادآور شد:این جراحی بزرگ قطعا با دردهایی همراه است که امید به آینده این دردها را تسکین می دهد.

 وفایی نژاد در رابطه با بسته سیاستی تنظیم بازار اظهار داشت: 13 قلم کالا که 40 درصد نیاز خانوار را تامین می کرد مدیریت و ذخیره سازی شد تا افزایش فشار روانی که منجر به افزایش تقاضا می شود را مدیریت کنیم.

 وی در همین راستا گفت: دو هزار تن شکر ذخیره کرده ایم و نمی دانیم چه کنیم چراکه هنوز شرایط توزیع برای ما ایجاد نشده است.

وفایی نژاد در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ خاطرنشان کرد: هر ساله در زمستان به دلیل فصل سرما و افرایش تقاضا ، تخم مرغ با افزایش قیمت مواجه است.

وفایی نژاد اظهار داشت :واحدهای تولید مرغ و تخم مرغ در استان به دلیل کانون بیماری، بوده تحت تاثیر قرار گرفته و بسیاری از گله های تخم گذار به بیماری مبتلا شده و از بین رفته اند.

وی با بیان اینکه دولت به سرعت وارد این قضیه شده و تعرفه واردات تخم مرغ را به صفر رساند خاطرنشان کرد: با اجرای قانون هدفمندی برخی واحدهای آسیب پذیر هم نتوانسته اند قیمت تولید را با هزینه تطبیق دهند که این هم از دلایل افزایش قیمت تخم مرغ است و با افزایش قصل گرما این مسئله برطرف خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار ما وفایی نژاد با اشاره به دریافت اطلاعات قیمتی بیش از 400 واحد تولیدی به منظور مقایسه قیمت ها در دو مقطع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و زمان عادی افزود:طبق سیاست دولت هرگونه افزایش قیمت ممنوع است مگر در مواردی که کالا اثرگذار باشد و آن هم طی برنامه ریزی باید تصمیم گیری شود.

رئیس سازمان بازرگانی مازندران با بیان اینکه ، مازندران جزء 12 استانی است که انتخابات هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان را برگزار کرد یادآور شد: انتظار ما این بود خبرنگاران هم عضو انجمن حمایت از مصرف کنندگان می شدند.

 وی خطاب به خبرنگاران گفت: علی رغم اینکه در این حوزه خبرهای بسیاری تولید کرده اید اما خودتان عضو نشدید.

وفایی نژاد با اشاره به اینکه خبرنگاران حتی می توانند به عنوان کاندیدا هم در این مراسم حضور یابند تصریح کرد: خبرنگاران صدای مردم بوده و خواسته های آنها در این بخش را می توانند اعلام کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها مي توانند ناظر افتخاری باشند افزود:برای همه حاضران در این نشست کارت ناظر افتخاری صادر می شود.

 وفایی نژاد با اشاره به اینکه ارزش ریالی تخلفات در بخش بازرگانی 110 میلیارد ریال است خاطرنشان کرد: حدود 15 سال قبل ، زمانی که بازرس بازرگانی بودم در محضر آیت الله روحانی گفتم 24 هزار تخلف شناسایی کرده ایم که ایشان پاسخ دادند"شناسایی زیاد تخلفات عامل پیشرفت نیست ، روزی باید بیاید که تخلفات کمتری داشته باشیم " و از آن روز این جمله در گوش من است.

 وی با بیان اینکه شاید بخشی از تخلفات به قوانین ما مربوط باشد اظهار داشت:باید تخلف کمتری داشته و با متخلفان به شدت برخورد کنیم.

 وفایی نژاد با اشاره به اینکه برخی نسبت به برگزاری نمایشگاه های بهاره انتقادات زیادی به بازرگانی داشتند گفت: امسال به واحدهای شهرستان اعلام کردیم اگر کالای بی کیفیت و با قیمت با عرضه در این نمایشگاه ها عرضه شود به شدت برخورد می کنیم.