يکشنبه 29 اسفند 1389-21:40

نوروزنامه (4)

بسته نوروزي مازندنومه:سه چهره سياسي که کنار گود نشسته اند و از دور دستي بر مسايل سياسي استان دارند به سئوال هاي ما پاسخ دادند:دکتر کريمي مله: سال 89 براي شرکت در کنفرانس هاي خارجي با محدوديت مواجه بودم./فياضي:به همراه خانواده نوروز 90 به سمت غرب کشور مسافرت خواهم رفت./صابري:هدفمندی یارانه ها باید از حدود 15 سال قبل اجرا می شد-نباید مردم را حذف کنیم.


مازندنومه:سه پرسش بسته نوروزي مان را از سه چهره اي که در سال هاي اخير به نوعي از ميدان مديريت سياسي استان کنار گذاشته شده اند،پرسيديم.دکتر علي کريمي مله،معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران در دوره اصلاحات و عضو هيئت علمي دانشگاه مازندران،عبدالوحيدفياضي مديرکل سابق آموزش و پرورش مازندران و علي صابري مديرکل سابق فني و حرفه اي استان در اقتراح ما شرکت کردند.سئوال ها بدين قرار است:

1-سال 89 چگونه گذشت؟ 2-سال 90 را چگونه ارزيابي مي کنيد؟ 3-عيد امسال را چگونه مي گذرانيد؟

پاسخ اين سه چهره را به اين سئوال ها بخوانيد.

-------------------------

*کريمي:سال خوبی برای من بود

دکتر علی کریمی مله اظهار داشت: سال 89 به لحاظ شخصی سال خوبی برای من بود و سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم.

وی با اشاره به ارتقاي يک درجه دانشگاهی اش و دريافت مرتبه دانشیاری، افزود:مکتوبات و مقالات خوبی توانستم به نگارش درآورده و یک کتاب درسی دانشگاهی هم با سازمان سمت به اتمام رسانده و چاپ کردم.

 این استاد دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: مجله ای هم که مدیرمسئولی آن را بر عهده دارم(فصلنامه مطالعات ملي)  به عنوان نشریه برتر در حوزه علوم انسانی دسترسی پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در همین مسیر با محدودیت هایی برای شرکت در کنفرانس بین المللی مواجه شدم که از نظر من غیرقابل توجیه است گفت:هنوز هم علی رغم همه تدابیر ، موانع از سر راه برطرف نشده است.

کریمی با بیان اینکه به لحاظ  رعايت آداب و اخلاق ، سال خوبی را در جامعه پشت سر نگذاشتیم تصریح کرد: امیدوارم سال آینده سالی سرشار از اخلاق ، دوستی و برادری باشد.

وی یادآور شد: از نظر اجتماعی نمی توانم سال 89 را سال مثبتی ارزیابی کنم.

کریمی در رابطه با برنامه های سال 90 گفت:همه ساله در آغاز سال ، چشم انداز کاری که باید از نظر دانشگاهی به انجام برسانم ، تدوین می کنم.

وی افزود: تاليف مقالات پژوهشی در دستور کار دارم ، هم چنين یک کتاب که مقدماتش را آغاز کرده و ادامه آن را به سال 90 موکول کرده ام.

کریمی اظهار داشت: اگر موانع برطرف شود ، دو سمینار بین المللی در دستور کار دارم که جزء موظفی هایم است اما نمی دانم می توانم موانع را برطرف کنم یا نه؟

 وی تصریح کرد: در کنار سمینارهای داخلی که باید شرکت کنم بخشی از فعالیت های جاری دانشگاهی هم وجود دارد که از هر هیئت علمی انتظار می رود انجام دهد.

 کریمی در رابطه با این سوال که ایام نوروز را چه گونه سپری می کند گفت: معمولا در طول سال یک یا دو بار به مشهد مشرف می شویم و امسال هم اگر توفیقی باشد به این سفر خواهیم رفت.

 وی افزود: چنانچه مقدمات و شرایط آماده باشد یک سفر هم به استان فارس خواهم داشت.

دکتر کریمی اظهار داشت: امیدوارم مازندنومه هم به همراه دست اندرکاران آن بهتر از گذشته ، با مطالب متنوع تر و پربارتر به این مسیر ادامه داده و این رسانه با هیچ وقفه و فیلتری مواجه نشود تا اندک مجاری ارتباطی اطلاع رسانی استان هم جاری بماند.

*فياضي:عيد به غرب کشور خواهم رفت

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که سال 89 چه گونه سالی بود اظهار داشت : سال 89 به معنای واقعی کلمه ، سال پیشرفت و پیروزی برای کشور بود اگرچه که انتظار داشتیم مسئولان ،مردم و ارکان کشور همت مضاعف بیشتری داشته باشند.

عبدالوحید فیاضی افزود: سقوط دیکتاتورها در صحنه های بین المللی از وقایع شیرین سال بود.

 وی در رابطه با برنامه های سال 90 تصریح کرد: سال 90 مطابق آنچه که تحت عنوان شعار سال از سوی رهبری اعلام می شود با فرمان ایشان توسعه و ترقی باید سمت و سوی کشور باشد و همه با هم ایران را یک گام ارتقا دهیم.

فیاضي با بیان اینکه همه قوا باید در این راستا همگام باشند خاطرنشان کرد: مجلس به ويژه باید در تقسیم بودجه با نگاه توسعه ای کشور ، آنچه که اصلاح و ویرایش در حوزه های اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی مورد نیاز است طراحی کند.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه سال 90 ، سال سرنوشت ساز برای انتخابات مجلس نهم است گفت:ان شاءالله شاهد تجلی حضور آگاهانه مردم در انتخابات مجلس نهم باشیم.

 وی تصریح کرد: امیدوارم سال 90 ، سال زمینه ساز حضور امام عصر(عج) باشد.

فیاضی در رابطه با اینکه ایام نوروزی را چه گونه سپری می کند اظهار داشت:در طول سال هایی که خدمتگذار مردم بودم امکان مسافرت مهیا نبود اما امسال هرجا که بچه ها تصمیم بگیرند ، فرمان را به همان سمت حرکت می دهم.

گفتني است عبدالوحید فیاضی به همراه خانواده نوروز 90 به سمت غرب کشور مسافرت خواهد کرد.

* صابري:به خیر گذشت

مدیرکل سابق سازمان فنی و حرفه ای مازندران گفت: سال 89 با همه گیر و دار سپری شد چراکه تمام هم ما بر اجرای هدفمندی یارانه ها بود که به خیر گذشت.

 صابری با بیان اینکه فتنه 88 بسیار قوی بود ،اظهار داشت: با روشنگری رهبری ، بصیرت مردم افزایش یافت و در 22 بهمن نمود پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه از نظر سیاسی سال پربرکتی بود و ریشه فتنه خشکانده شد تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه ها باید از حدود 15 سال قبل اجرا می شد که با وجود وسواس زیاد انجام نشد.

 صابری با بیان اینکه مردم هم این مسئله را پذیرفتند که هر کشوری که خواهان توسعه است باید هدفمندی یارانه را در دستور کار قرار داد ، یادآور شد: علی رغم همه سختی ها ، این قانون باید اجرایی می شد.

 وی با اشاره به اینکه دولت احمدی نژاد دو سال دیگر تمام می شود خاطرنشان کرد: اما این قانون برای همیشه ماندگار می شود و به نفع جامعه است.

صابری با بیان اینکه شاید تهیه بنزین با قیمت فعلی سخت باشد افزود:اما مصرف کمتر فرهنگ شده و اگر بنزین به قیمت واقعی برسد ، ترافیک هم کم می شود.

وی با اشاره به فرهنگ خودکفایی و خوداتکایی اظهار داشت: با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها بیم آن می رفت که در زمینه واردات بنزین با مشکل مواجه شویم اما امروز صحبت از صادرات بنزین است.

 صابری با بیان اینکه نباید در میزان استفاده ، اسراف کنیم گفت: اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها یک جراحی سخت اقتصادی بود که آثار آن کم کم در جامعه دیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم در سال 90 به این مسائل با نگاه عاقلانه تری توجه شده و مردم هم دیده شوند تصریح کرد:نباید مردم را حذف کنیم.

صابری با بیان اینکه شیب ملایم اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها باید حفظ شود گفت: نباید این شیب را تند کرد.

وی با اشاره به اینکه سال 90 از نظر آرامش سیاسی و اقتصادی سال خوبی خواهد بود ضمن تبریک سال نو یادآور شد: به علت کسالت قادر به سفر نیستم و ایام نوروز مانند سال گذشته در مازندران می مانم.