يکشنبه 21 فروردين 1390-8:9

روحاني:شما چرا پول تان را آنجا گذاشتید؟!

امام جمعه بابل درباره تعاوني هاي اعتباري بحران زده گفت:گفت:جای تاسف است که برخی از مرکز از خود سلب مسئولیت می کنند و می گویند به ما ربطی ندارد. از یکی از اینها شنیدم که گفت که هر چند که اسم ما در زیر این موسسه نوشته بود شما چرا پول تان را آنجا گذاشتید؟!


بنا بر گزارش رسيده از دفتر امام جمعه بابل به مازندنومه،حجت الاسلام حسن روحاني با ابراز گلایه نسبت به برخی مسائل رخ داده در مورد موسسات تعاون اعتباری تصریح کرد: در چند ماه اخیر در بابل و دیگر شهرستانها شاهد بودیم که بعضی از صندوق های اعتباری با مشکلات مالی مواجه شدند و برخی از آن ها برای مردم مشکلاتی را به وجود آوردند و تاسف من اینجاست که شنیدم برخی از اینها مجوز لازم را برای اینکه در سیستم بانکی فعالیت کنندنداشتند.

امام جمعه بابل افزود:نمی دانم این همه صندوق های اعتباری و انواع و اقسام بانک ها که سراسر شهر را پر کرده اند، تا چه اندازه با قوانین بانکی همخوانی دارند؟

وي تصريح کرد: صندوقی که در شهری شعبه تاسیس و وارد جریان پولی و مالی می شود و تابلویی  بر سردر آنها با مجوز یک وزارتخانه  نصب می شود این مطلب را می رساند که دولت اسلامی بر کار اینها نظارت می کند و بازرسانی این روند را مورد ارزیابی قرار می دهند و نمی گذارند اطمینان مردم سلب شود.

روحاني بابيان اين که در این چند روز مکرر افرادی به صورت حضوری و یا تلفنی و حتی با نامه درباره مشکل پيش آمده به او مراجعه کرده اند،گفت:مردم به همان موسسه اعتباري مراجعه کردند و متوجه شدند که آنجا تعطیل شده است .

 وي ادامه داد:جای تاسف است که برخی از مرکز از خود سلب مسئولیت می کنند و می گویند به ما ربطی ندارد. از یکی از اینها شنیدم که گفت که هر چند که اسم ما در زیر این موسسه نوشته بود شما چرا پول تان را آنجا گذاشتید؟!

بر اساس اين گزارش امام جمعه بابل با اشاره به اين که این جور نباید با افکار عمومی بازی شود و نباید این گونه مردم دچار لطمه شوند،افزود: افردی بودند که مبلغی در این گونه موسسات به عنوان سپرده گذاشتند تا وامی بگیرند و برای فرزندشان عروسی بگیرند يا وامی بگیرند و منزلی بخرند که هم به اصل پول و هم به وام نرسيدند و بيچاره شده اند.

وي با طرح اين سئوال که چرا برای مردم فکری نمی کنید و چرا  مجوزهای نادرست به دست برخی افراد داده می شود؟ تصريح کرد: این صندوق هایی که برخی نهادهای اعتباری تاسیس می کنند تا سرمایه ها را از این شهرستان ببرند و در جای دیگر خرج کنند ومن بسیار متاسف هستم که سرمایه گذاری در برخی شهرستان ها با سرمایه های مالی این شهرستان صورت می گیرد.

روحاني گفت:در این سالی که رهبر معظم انقلاب سال جهاد اقتصادی نامیده اند بسیار گله مندم و افرادی که سرمایه دارند به خودشان بیایند و این پول ها را برای سرمایه گذاری و اشتغال و تولید ببرند.