جمعه 26 فروردين 1390-20:55

کلنگ 8 نفره!

وقتی مسئولان در رقابت براي خدمت بخواهند گوی سبقت را از هم بربایند...بعضی ها می گویند انگیزه سیاسی در انتخاب فرماندار مياندرود دخیل بوده که این طور نیست و بنده با قاطعیت تمام از وی حمایت می کنم.(گزارش مازندنومه از يک مراسم کلنگ زني در شهرستان تازه تاسيس مياندورود که کلنگ بيچاره 8 بار بر زمين زده شد!)


با ارتقا بخش میاندرود به شهرستان،مسئولان این شهرستان کمر همت بستند تا برای عمران و آبادانی این منطقه تازه تاسیس،گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.

 این واقعیت را می توان در مراسم کلنگ زنی پروژه ای کوچک اما در نوع خود با اهمیت دید؛مراسم کلنگ زنی پروژه سالن ورزشی بدون توپ در روستای اسرم در حالی برگزار شد که تنها فوتبالیست مشهور این خطه "ابراهیم تقی پور" در اين آيين حضور نداشت.

البته وی در پایان مراسم زمانی که کلنگ ها بر زمین زده شد از راه رسید و چون تعداد کسانی که کلنگ بر زمین می زدند زیاد بود به همین دلیل ، این افتخار نصیبش نشد و صرفا" مراسم را از نزدیک به تماشا نشست.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،ریاست تربیت بدنی میاندرود در گزارشی کوتاه به عملکرد هفت ماهه این اداره پرداخت.

 آهنگری سالن های موجود شهرستان را 12 سالن عنوان کرد و افزود: هشت سالن متعلق به تربیت بدنی است. وی همچنين از بهره برداری سه سالن دیگر تا پایان سال خبر داد.

بر اساس اين گزارش، فرماندار میاندرود هم در این مراسم به آمار ارائه شده از سوی بهزیستی اشاره کرد و گفت: اختلاف مدت دسترسی یک شخص به سالن ورزشی و مواد مخدر یک دقیقه است.

 رجبی اظهار داشت :یک شخص می تواند در مدت 20 دقیقه به سالن ورزشی و در 21 دقیقه هم به مواد مخدر دسترسی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حداقل استاندارد سرانه ورزشی در جهان یک مترمربع و در مازندران این فضا 45 سانتی متر است که باید تلاش شود این سرانه را به سه متر افزایش دهیم.

رجبی افزود: حداقل هر 15 روز باید یک پروژه در میاندرود کلنگ زنی شده و یا به بهره برداری برسد. فرماندار میاندرود همچنين ازخرید یک تیم فوتبال حاضر در لیگ دو کشور برای میاندرود خبر داد.

به گزارش مازندنومه،معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در مراسم گفت:به دلیل ظرفیت های موجود در منطقه، میاندرود از بخش به شهرستان ارتقا داده شد.

هادی ابراهیمی با بیان اینکه دیدگاه های مختلفی در خصوص شهرستان شدن منطقه مطرح بود که البته همچنان ادامه دارد،تصریح کرد: علت یکی از مخالفت ها این بود که با جدا شدن میاندرود،ساری از کلان شهر بودن تقلیل پیدا می کند.

وی اظهار داشت :با توجه به اعتبارات محدود مرکز استان، می بایست جمعیت 60 هزار نفری میاندرود هم با همان اعتبار ساری مدیریت می شد.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه ساری به عنوان مرکز استان فاقد امکانات و تاسیسات فرهنگی است یادآور شد: برخی معتقدند که ساری باید در حد شهر های نکا،بهشهر و جویبار باقی بماند.

 وی خاطرنشان کرد:32 سال از کلان شهر بودن ساری می گذرد اما تاکنون چقدر به اعتبارات شهرستان توجه شده؟

معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران خطاب به فرماندار گفت:نباید در سال جهاد اقتصادی تولید کننده،باغدار و پنبه کار برای فروش محصولات خود گرفتار بوروکراسی اداری شود.

 ابراهیمی با بیان اینکه تولید کننده نباید از تعلل برخی دستگاه ها ابراز نارضایتی کند، افزود:از همین حالا باید به سوخت مورد نیازکشاورزان توجه شود.

وی اظهار داشت :فرماندار میاندرود یکی از نیروهای خوب واز عناصری است که برای این سمت انتخاب شد و با نیت کار به منطقه آمد ، اما بعضی ها می گویند انگیزه سیاسی در این انتخاب دخیل بوده که این طور نیست و بنده با قاطعیت تمام از وی حمایت می کنم.

 ابراهیمی تصریح کرد:اتاق توسعه و پیشرفت منطقه هر چه زودتر باید فعال شود.

گفتنيست در پایان مراسم با زدن 8باره کلنگ بر زمين، مسئولان نشان دادند که همه همت خود را به کار گرفتند تا اين پروژه را در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری برسانند!

به گزارش خبرنگار ما معاون استاندار در حین کوبیدن کلنگ قول مساعد داد که استانداری از اين پروژه حمایت می کند و در کم تر از مدت زمان تعیین شده که یک سال است پروژه به بهره برداری می رسد.

خاطرنشان مي کنيم غير از سه پدر شهيد و معاون سیاسی، فرماندار و رئیس اداره تربیت بدنی میاندرود ،مدیرعامل کارخانه کشت و صنعت و مدیرکل امنیتی استانداری مازندران هم در این مراسم کلنگ زنی کردند.