يکشنبه 4 ارديبهشت 1390-9:17

چهار به دو

نماینده مردم قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه و کیاکلا گفت:به دستور وزير نفت،در مازندران تعرفه گاز شهرهایی که دارای اقلیم چهار بودند به اقلیم دو و تعرفه برخی از شهرها از اقلیم چهار به اقلیم سه تغییر پيدا کرد/تعرفه گاز در قائم شهر اقليم سه و در سوادکوه اقليم دو شد.


 علی ادیانی راد در گفت و گوی تلفنی به مازندنومه گفت: به دنبال تقاضای عده ای از مسئولان مازندران و در ارتباط مردمی که با شهروندان محترم حوزه انتخابیه اینجانب و مردم مازندران داشتیم اغلب مردم نسبت به تعرفه گاز بخش خانگی انتقاداتي داشته و انتظار بر این بود تجدیدنظرهایی در این راستا انجام شود.

نماینده مردم قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه و کیاکلا در ادامه افزود:مراجعات مردم به بنده به عنوان خدمتگزار مردم در کمیسیون انرژی به مراتب بیشتر بود .

 وی خاطرنشان کرد:در جلسه ای که با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت کشور داشتم انتظارات مردم منتقل شد و در نامه ای مکتوب تقاضا کردیم که نسبت طبقه بندی هواشناسی در مازندران تعدیل شود.

 ادیانی یادآور شد: وزیر دستور بررسی این موضوع را صادر داد و این اتفاق افتاد و اکنون در مازندران شهرهایی که دارای اقلیم چهار بودند به اقلیم دو تغییر یافت و برخی از شهرها از اقلیم چهار به اقلیم سه تغییر کرد و این تغییر اقلیم در بحث مربوط به تعرفه گاز برای نخستین بار در مازندران اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه پیش از این ، چنین اتفاقی در رابطه با تعرفه برق با پیگیری اینجانب و مسئولان استانی صورت گرفت افزود: وزارت نفت اقدام به تغییر اقلیم طبیعی در حوزه تعیین نرخ خانگی کرده است.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس این تغییرات شامل شهرهای حوزه انتخابیه اینجانب هم شده که به اطلاع می رسانم شهرستان های قائم شهر و جویبار از اقلیم چهار به اقلیم سه و شهرستان سوادکوه از اقلیم چهار به اقلیم دو به دلیل سردسیر بودن منطقه ، تغییر یافت.

وی گفت: از زمانی که شهرهای مازندران گازدار شدند تعرفه قیمت بهای گاز بخش خانگی را به عنوان اقلیم چهار در نظر گرفته بودند و پایه بهای قیمت گاز در پله نخستی که قرار دادند در مقیاس اقلیم چهار و سه ارزان تر است.

 ادیانی خاطرنشان کرد:پایه محاسباتی برق و گاز با هم متفاوت بوده و تعیین نرخ تعرفه برق بر اساس همان منطقه چهار گرمسیری خواهد بود.