چهارشنبه 7 ارديبهشت 1390-23:8

ایستادگی

ابراهيمي-معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران-گفت:45درصد از سواحل مازندران آزاد شد/آمار غریق را در استان کاهش می دهیم/معاون عمرانی باید برای آماده سازی زیرساخت های طرح دریا ورود پیدا کند/ آب ، برق، گاز و ...پلاژهاي دولتي اي را که مساعدت نکنند،قطع خواهيم کرد/ مجریان طرح های دریا باید دلسوز باشند و صلاحیت عملی و اجرایی داشته باشند/48 ساعت قبل از شروع ماه رمضان، طرح های سالم سازی دریا تعطیل مي شود.


مازندنومه:چندی قبل هادی ابراهیمی در نشست فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی، با بیان اینکه طرح های سالم سازی در مازندران آبرو و حیثیت استان هستند،گفت: آنچه که امروز وظیفه داریم در طرح های سالم سازی دریا پیگیری کنیم، بهبود شرایط فعلی است.

 در آن جلسه او با تاکید بر این نکته که در برخی نقاط استان سهل انگاری هایی در این خصوص صورت گرفته افزود: دست هایی در کار است که با آبرو و حیثیت استان بازی کند.

 ابراهیمی گفته بود اگر برخی شهرداران و فرمانداران توان مدیریت ندارند فرصت را به دیگران واگذار کنند. وی در جلسه مزبور با بیان اینکه سال گذشته برخی شهرستان ها حتی یک جلسه طرح سالم سازی دریا برگزار نکردند افزود: همه فرمانداران و شهرداران باید برای طرح سالم سازی دریا ورود پیدا کنند.

اماپس از آن جلسه فرماندار نور در یک اظهار نظر گفت: زيرساخت طرح‌هاي سالم‌سازي دريا كافي نيست.

عبدالله ملکی مقطعي نگاه كردن به طرح‌ها، نداشتن اعتبار و نظارت، ناكافي بودن زيرساخت‌ها و تعداد طرح‌ها، شناسانده نشدن موقعيت مناسب براي گردشگران در بدو ورود مسافران به مناطق ساحلي و... را از مشكلات اجراي طرح‌هاي دريا ذكر كرد.

 مدتی بعد ،جانشين فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان بهشهر از امكانات سال گذشته طرح‌هاي سالم‌سازي دريا براي پرسنل نيروي انتظامي انتقاد كرد و گفت: به جرات اعلام مي‌كنم اگر امسال امكانات در طرح‌هاي دريا نباشد به هيچ عنوان نيرويي به آنجا اعزام نمي‌كنيم.

اسماعيل فتحي تصريح كرد: همه توقعات از پليس است حتي مسافران براي نبود امكانات به ما مراجعه و انتقاد مي‌كنند در حالي كه خودمان از حداقل امكانات حتي براي خواندن دو ركعت نماز محروم بوده و جايي نداريم.

 با توجه به اظهارات چندباره معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران مبني بر اولويت داشتن طرح دريا و در مقابل آن اظهارنظرهايي شبيه آن چه فرماندار نور يا جانشين فرمانده پليس بهشهر گفته،ترجيح داديم با هادی ابراهیمی  گفت و گويي در اين باره داشته باشيم.شبانگاه چهارشنبه معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران پاسخگوي سئوال ها و ابهامات ما درباره طرح دريا شد.

***

*45 درصد آزادي

هادی ابراهیمی در گفت و گو با مازندنومه،با اشاره به اين که 45 درصد از سواحل مازندران آزاد شد، افزود: آزادسازی باقیمانده سواحل دریا نیازمند اعتبارات ملی است.

 ابراهیمی با اشاره به تشکیل سازمان عمران سواحل در مازندران اظهار داشت: این سازمان ماموریت پیدا کرده در بخش ساماندهی سواحل و سرمایه گذاری در این حوزه فعالیت کند و با تشکیل این سازمان ، 55 درصد از سواحلی که هنوز آزادسازی نشده اند ، آزادسازی خواهد شد.

معاون سیاسی استانداری مازندران گفت: با جدی شدن فعالیت سازمان عمران سواحل در استان های شمالی به ویژه در مازندران که بیشترین طرح های دریا مربوط به همین استان است،در آینده این مشکل حل می شود.

*دغدغه جدي

ابراهيمي در ادامه اين گفت و گو تصریح کرد: بحث ساماندهی و آزادسازی سواحل از دغدغه های جدی است که امروز در استان داریم.

او با اشاره به اینکه در اجرای طرح های سالم سازی دریا به صورت جدی ورود پیدا کردیم، افزود: سال گذشته هم با تمام وجود برای اجرای طرح های دریا ایستادگی کردم.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه امسال دستور دادیم مدیران تمام شهرک های خصوصی و پلاژها نسبت به هرگونه نادیده انگاشتن مسائل فرهنگی و ارزشی هشدار دهند ،یادآور شد: طرح های سالم سازی دریا در این مراکز هم اجرا می شود.

وی با بیان اینکه پلاژهای دولتی هم موظف هستند نسبت به اجرای طرح های سالم سازی دریا کمک کنند ، گفت:وزارتخانه هایی که در سواحل دارای ابنیه هستند باید در این زمینه مساعدت کنند و در غیر این صورت ، استانداری مازندران خدمات این پلاژها از جمله آب ، برق، گاز و ... را قطع خواهد کرد و اجازه نمی دهیم در کنار ساحل اماکن داشته و ساحل را در اختیار بگیرند اما در این زمینه مساعدت نداشته باشند.

 ابراهیمی استدلال کرد:پلاژهای دولتی در زمینه همکاری اجرای طرح های سالم سازی وظیفه دارند و فلسفه وجودي آن ها خدمت به مردم است.

*اذان،نماز و مسابقه

معاون استاندار مازندران در رابطه با اجرای برنامه های فرهنگی در طرح های سالم سازی دریا تصریح کرد: ایجاد نمازخانه در سواحل ، پخش صدای اذان و برگزاری مسابقه های فرهنگی از جمله این برنامه ها است.

ابراهیمی افزود: مجریان طرح های دریا باید از میان افراد متعهد و دلسوز انتخاب شده و صلاحیت عملی و اجرایی این افراد باید تایید شود.

وی با بیان اینکه آمار غریق را در استان کاهش می دهیم خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در این زمینه بیشتر فرهنگ سازی کنند تا مردم از نقاط ممنوعه شنا استفاده نکنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه 90 درصد از آمار غریق در خارج از طرح های دریا هستند ، گفت: با اطلاع رسانی و نصب تابلوهای هشدار دهنده ،نقاط کور منتهی به دریا را مسدود می کنیم تا خارج از طرح های سالم سازی ، شنا صورت نگیرد.

 وی با بیان اینکه خدمات در طرح های سالم سازی دریا بیشتر می شوند یادآور شد: افزایش این خدمات می تواند مانعی باشد تا مسافران از طرح های سالم سازی دریا استقبال بیشترده کرده و برای شنا به سمت نقاط کور نروند.

*معاون عمراني ورود پيدا کند

 ابراهیمی با اشاره به آماده نبودن زیرساخت های طرح دریا در برخی مناطق استان ، تصریح کرد: آماده سازی این بسترها نیازمند اعتبارات کلان ملی است و سعی می کنیم با مصوبه های سفر سوم دولت در حوزه دریا بتوانیم این امکانات را به نقطه مطلوب برسانیم.

 وی اظهار داشت: معاون عمرانی باید برای آماده سازی زیرساخت های طرح دریا ورود پیدا کند.

 معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اختصاص اعتبار برای بسترسازی زیرساخت طرح های سالم سازی دریا گفت: این اعتبار به شکل گسترده و کلان نیست.

وی با بیان اینکه طرح های دریا باید از بیستم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه ، آماده باشند ، یادآور شد: ابتدای خرداد ماه ، طرح های دریا به صورت رسمی افتتاح می شوند.

 معاون سیاسی استانداری مازندران گفت: 48 ساعت قبل از شروع ماه مبارک رمضان، طرح های سالم سازی دریا تعطیل شده و پس از اتمام ماه مبارک تا پایان شهریور، طرح های سالم سازی دریا فعال خواهند بود.

 ابراهیمی از طراحی شعار واحد برای طرح های سالم سازی دریا با رویکرد جهاد اقتصادی خبر داد و افزود: این شعار هفته آینده به رسانه ها اعلام می شود.