پنجشنبه 8 ارديبهشت 1390-9:41

اختلافي نداريم

در جلسه شوراي شهر آمل مطرح شد:سازمان فن آوری اطلاعات، کمترین بودجه امسال سازمان های وابسته به شهرداری آمل را به خود اختصاص داد/استاندار گفته بود شهردار را استيضاح نکنيد تا بازنشسته شود/شهردار قبلي 70 نفر را وارد شهرداري کرد که به اندازه دکتر حقوق مي گرفتند اما تخصصي نداشتند/در بعضي جاها فقط مي توانيم اظهار نظر کنيم و حق راي نداريم.


به مناسبت 9 ارديبهشت -سالروز تاسيس شوراها- اعضاي شوراي اسلامي شهر آمل با خبرنگاران نشست مطبوعاتي برگزاركردند.

  به گزارش عليرضا عزيزکمالي-خبرنگار مازندنومه در آمل-سيد محمد پژومان رئيس شوراي اسلامي شهر  دراين نسشت گفت: تمام سعي و تلاش مان اين است كه از تمام ظرفيت ها براي عمران وآباداني شهرمان استفاده كنيم، هر چند كه هنوز نتوانستيم همه ايده ها را به ظهور برسانيم.

وی، با بیان اینکه در بودجه امسال شهرداری آمل 59 درصد به بخش عمرانی و41 درصد به بخش جاری اختصاص داده شده است، افزود: بودجه امسال در مقایسه با پارسال در مجموع حدود 24 درصد افزایش داشته است.

 رئیس شورای اسلامی شهر آمل، سهم شهرداری این شهر از بودجه مصوب شده شورا را بیش از285 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: پس از شهرداری آمل، سازمان عمران شهرداری با 124 میلیاردریال بیشترین و سازمان فن آوری اطلاعات با بیش از دو میلیارد ریال کمترین بودجه امسال سازمان های وابسته به شهرداری آمل را به خود اختصاص دادند.

 وي در پايان گفت: كساني كه قصد ساخت پاركينك طبقاتي را داشته باشند مورد حمايت شورا و شهرداري قرار خواهند گرفت.

در ادامه جلسه محمد حسن روحي -عضو شورا- به خبرنگاران پيشنهاد داد که از ميان خود فردي را بنام مشاور مطبوعاتي شورا انتخاب کنند..

 وي در خصوص سوال يكي از خبرنگاران در خصوص عملكرد شهردار قبلي گفت: هيچ اختلافي بين اعضا شورا وجود ندارد و شهردار قبلي زماني در حمايت ما بود كه با ما همراه بود.

 روحي افزود: روزي مدير كل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري به شورا آمدند و از قول استاندار مازندران گفتند که شهردار را استيضاح نكنيد تا بازنشسته شود،اما آخر يك نفر نيامد به ما بگويد دردتان چيست؟!

 وي ادامه داد:حدود 70 نفر را شهردار قبلي وارد شهرداري كرد كه به اندازه يك دكتر حقوق مي گرفتند، بدون اينكه تخصصي داشته باشند و آلان شهردار جديد نمي داند كه با اين افراد چه كار كند.

 به گزارش خبرنگار ما در ادامه جلسه سيد عماد حسيني -نائب رئيس شورا- با اشاره به مشكلاتي كه پيش روي شوراها وجود دارد،گفت: اگر در شهر مشكلاتي باشد به لحاظ محدوديت قانوني شورا نمي تواند دخالت كند .

حسيني افزود:در بعضي از جلسات در شوراي آموزش و پرورش و بهداشت كه با مردم سروكار دارند و ما هم كه منتخب مردم هستيم،حضور داريم،تنها مي توانيم اظهار نظر مي كنيم ولي حق راي نداريم.

 وي با اشاره به مصوبه هيئت دولت در خصوص بخشش عوارض در بخش مسكن مهر تصريح کرد: اين عوارض حق مردم است وكساني كه در شهر قصد هرگونه كاري را دارند بايد طبق مصوبه شورا كه عوارضي را تعيين مي كند اقدام كنند و اين نمي شود دولت بدون در نظر گرفتن حق و حقوق مردم قانوني را وضع كند كه به ضرر شهراست.