جمعه 9 ارديبهشت 1390-23:38

تصمیم احساسی نه منطقی

نظرخواهي مازندنومه در خصوص حوادث اخير کشور؛انوشيروان محسني-نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس-گفت: رئیس جمهوری در موارد مختلف تصمیماتی اتخاذ کرد که در کل در جهت منافع ملی نبود/به گفته دکتر لاريجاني تخلفات رييس جمهوري به اندازه یک کتاب بزرگ است/عملکرد وزارت اطلاعات مطلوب بوده است/يکي از صد نماينده ي امضاکننده نامه به رييس جمهوري بودم.


 نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی به مازندنومه گفت: یکی از اصول مترقی در نظام ما اصل ولایت فقیه است که به عنوان ستون و خیمه اصلی این انقلاب و نظام است.

 انوشیروان محسنی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری در موارد مختلف تصمیماتی اتخاذ کرد که در کل در جهت منافع ملی نبود،افزود: این تصمیمات در خصوص دور زدن قانون و یا استفاده از اختیاراتی است که فرای قانون بود.

 وی با بیان اینکه رئیس مجلس هم بارها به این رفتار رئیس جمهوری در تخطی از قانون اشاره کرده و اعلام کرده بود که این تخلفات به اندازه یک کتاب بزرگ است،یادآور شد: مصوبه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها یک چیز است اما در عمل ، دولت چیز دیگری را اجرا می کند و همچنین در بودجه سال 90  در بسیاری از موارد از قانون برنامه پنجم توسعه خبری نیست.

محسنی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات یکی از کلیدی ترین و اساسی ترین وزارتخانه های نظام است ، تصریح کرد: وزارت اطلاعات چه در امنیت داخل کشور و اطمینان در جامعه و چه به عنوان پشتوانه محکم و اساسی به عنوان چانه زنی بین المللی می تواند اقتدار و قدرت این وزارتخانه را نشان دهد.

وی با بیان اینکه به عقیده کارشناسان ، عملکرد وزارت اطلاعات مطلوب بوده گفت: به عنوان نمونه دستگیری ریگی ، مسائل کردستان و شناسایی عاملان ترور دانشمندان هسته ای از اقدامات مثبت وزارت اطلاعات بوده است.

به گزارش مازندنومه،نائب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی تصمیم گیری ها کارشناسی بوده و بعضی تصمیم های لحظه ای و احساسی هستند ، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری در این زمینه دچار تصمیم احساسی شد تا تصمیم عقلانی و منطقی.

وی افزود: درست است که در چنین مواقعی قانون گذار این اختیار را به رئیس جمهوری داده اما در مواردی مانند وزیر امور خارجه و وزیر اطلاعات ، باید مشورت با رهبری صورت می گرفت که این نوع مشورت رویه پسندیده ای است که در همه دولت ها بوده است.

 عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به تصمیم لحظه ای رئیس جمهوری در خصوص وزیر اطلاعات یادآور شد: پس از گذشت چند روز اصرار بر همان تصمیم تفکر غلطی است و مسائلی که تا به امروز شاهد بودیم به ضرر حاکمیت و منافع ملی ما است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری که محدودیت وقت در نزد رهبری نداشت افزود: اگر دلایل کارشناسی در خصوص وزیر اطلاعات داشت باید با رهبر معظم انقلاب در میان می گذاشت و در مسیری منطقی چنانچه فرد مناسب تری مطرح بود می توانست این کار را انجام دهد.

 محسنی با اشاره به اینکه این گونه تصمیم ها را به دفعات از رئیس جمهوری دیدیم و به لحاظ عملکردی هم ضربه خوردیم ، تصریح کرد: وزرایی در کابینه نهم عملکرد خوبی داشتند و در کابینه دهم هم می توانستند حضور داشته باشند و رئیس جمهور با این تصمیم ها در نظام مدیریت کشور خلا ایجاد کرد.

 وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری باید در مسئله وزیر اطلاعات از رهبری تمکین می کرد ، گفت: ولایت پذیری افراد در چنین مواقعی مشخص می شود.

محسنی یادآور شد: وقتی رهبری می فرماید این مجموعه باید با همین مدیریت و اقتدار به کار ادامه دهد ، رئیس جمهوری هم باید اطلاعت کند.

 شایان ذکر است که تعداد 100 نماینده مجلس در نامه ای از احمدی نژاد خواسته بودند تا به وظايفش عمل کند انوشیروان محسنی هم یکی از امضا کنندگان این نامه است.