يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-23:54

اولتیماتوم

خودمان هم متوجه نشدیم که جمعه روز شوراست/به سرمایه گذار پروژه شهر بازی ساری اولتيماتوم مي دهيم/بنزین 100 تومانی به 400 تومان افزایش یافته اما مبلغ کرایه تاکسی تغییری نکرده است/خوشحالیم که شهردار از سفر چین به سلامت برگشت/چهار شرکت حفار،چهارنعل حفاری می کنند.(گزارش مازندنومه از متن وحاشيه هاي جلسه شوراي شهر ساري)


مازندنومه:جلسه اين هفته شوراي شهر ساري با صحبت هاي رييس جديد-فرامرز نقيبي-آغاز شد که از بي توجهي مسئولان به روز شوراها انتقاد کرد.وي گفت که حتي يک بنر هم براي روز شوراها نصب نشد.البته نقيبي توضيح نداد چه کسي يا کساني بايد براي اين روز بنر نصب مي کردند.

مطالب مهم ديگر اين جلسه يکي اولتيماتوم به سرمايه گذار شهر بازي ساري بود و ديگري هم تاسيس کارخانه زباله سوز  که گفته شده تمام هزينه هاي ساخت آن را دولت مي پردازد.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار ما-را از سیصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر ساری بخوانيد.

-----------------------------------

*نقيبي:خودمان هم متوجه روز شوراها نشديم!

رئیس جديد شورای شهر ساری از بی توجهی مسئولان به روز شوراها گله کرد. فرامرز نقیبی گفت: به خاطر  روز شوراها از مسئولان استانی و شهرستانی گله دارم.

 وی با بیان اینکه روز جمعه که مصادف با روز شوراها بود خودمان هم متوجه نشدیم که روز شورا است، افزود: یک بنر به مناسبت روز شورا در سطح شهر نصب نشده بود.

 نقیبی با اشاره به جایگاه قانونی شوراها ، تصریح کرد: مسئولان استانی و شهرستانی از روز شوراها یاد نکردند.

 وی با اشاره به کارگران شهرداری ساری،یادآور شد: مدیون کارگران زحمتکشی هستیم که در شهرداری ساری مشغول به کار هستند.

رييس شوراي شهر مرکز استان با اعلام اولتیماتوم به سرمایه گذار پروژه شهر بازی ساری ، خاطرنشان کرد: دو سال از زمان اجرایی شدن این پروژه گذشته اما پیشرفت چندانی نداشته و اگر این پیمانکار نتواند ظرف یک هفته آینده حرکت خاصی انجام دهد ، شهرداری وارد این قضیه می شود.

*بهروش:10 کارگر را به سوريه بفرستيم

دیگر عضو شورای شهر ساری گفت: کارگران شهرداری که ساعت حدود دو یا سه صبح مشغول پاکیزه کردن شهر هستند باید مورد تجلیل قرار گیرند.

 سید علی بهروش با بیان اینکه در خور شان و مقام کارگر ، باید از این افراد قدرداني شود ، اظهار داشت: شهرداری بالغ بر 700 کارگر دارد و پیشنهاد می کنم 10 نفر از کارگران را به سفر زیارتی سوریه اعزام کنیم.

وی با اشاره به اینکه به رانندگان تاکسی ظلم می شود ، تصریح کرد: بنزین 100 تومانی به 400 تومان افزایش یافته اما مبلغ کرایه تاکسی تغییری نکرده است.

بهروش با بیان اینکه به این قشر جفا کرده ایم ، یادآور شد: این مسئله را باید با مسئولان در میان بگذاریم تا حداقل تسهیلاتی در اختیار این قشر قرار گیرد و بار معیشتی راننده های تاکسی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در غیر این صورت نمی توانیم شاهد تخلف نکردن از سوی رانندگان تاکسی باشیم ، گفت: راه خلاف برای رانندگان تاکسی را خودمان باز مي کنيم.

*رمضان پور:خوشحاليم که شهردار از چين برگشت!

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه اظهار داشت: اگر هر سال یکی از مشکلات کارگران را برطرف می کردیم ، در سال های متمادی که گذشت مشکلات این قشر به حداقل می رسید.

نادعلی رمضانپور با بیان اینکه هنوز هم در این زمینه دیر نشده ، تصریح کرد: مسئولان کمک کنند تا هر سال هدیه ای در خور شان کارگران داشته باشیم.

وی افزود: خوشحالیم از اینکه شهردار از سفر چین به سلامت برگشت و امیدواریم که سفرهای بهتری داشته و رصدی از ایده هایی که از این سفرها می گیرند را برای رفاه و آسایش مردم استفاده کنند.

رمضانپور هم مانند همکار ديگرش با اشاره به اینکه تکلیف پروژه شهر بازی ساری هرچه سریع تر باید مشخص شود ، یادآور شد: از آخرین نشستی که با سرمایه گذار این پروژه داشتیم حدود چهار ماه گذشته اما حرکت جدیدی انجام نشده و این موضوع باید ظرف یک هفته تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه نسبت به موضوع شهربازی در حق مردم کوتاهی کردیم ، گفت: در طول چهار سال گذشته پروژه های زیادی انجام شده اند اما پروژه شهر بازی مغفول مانده است.

 رمضانپور با تاکید بر اینکه شهرداران مناطق باید اختیار و امکانات تام داشته باشند ، افزود: شهرداران مناطق باید برای برطرف کردن چاله چوله های شهر و خرابی های ظاهری ، ورود پیدا کنند.

 وی خاطرنشان کرد: اغلب گلایه مردم از چاله چوله های سطح شهر است.

 این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه تکلیف سازمان فناوری شهرداری باید مشخص شود ، اظهار داشت: این سازمان حدود شش ماه است که بلاتکلیف مانده و کار نمی کند و از وظیفه ذاتی اش ، عقب مانده است.

وی با اشاره به اینکه در مسائل ترافیکی باید تسریع صورت گیرد ، یادآور شد: موارد زیادی در این خصوص تذکر دادم اما حتی یک مورد هم اجرایی نشد.

 رمضانپور با بیان اینکه نمی دانم در این زمینه شهرداری باید پاسخگو باشد با شورای ترافیک ، خاطرنشان کرد: ترافیک علاوه بر اینکه در مسائل اقتصادی تاثیرگذار است ، از منظر روحی و روانی هم تاثیرات نامطلوبی بر شهروندان دارد.

*صالح نيا:امیدواریم این راه ادامه داشته باشد

 نائب رئیس شورای شهر ساری هم در سخنانی اظهار داشت: چهار سال از عمر و کارکرد شورا با صداقت ، تعامل و یکدلی گذشت و امیدواریم این راه ادامه داشته باشد.

 میرصالح صالح نیا افزود: در کنار اجرای کارهای زیربنایی باید کارهای روبنایی هم انجام شود.

وی خواستار تلاش بیشتر شهرداری ساری در زمینه آسفالت خیابان ها و معابر و فضای سبز شد.

*باقري:با تي تي اس قرارداد بسته ايم


رئیس کمیسیون نظارت و بهداشت شورای شهر ساری در بیان وضعیت کارخانه زباله سوز ساری ، گفت: برای احداث و راه اندازی کارخانه زباله سوز ساری ، قراردادی با شرکت تی تی اس بسته شده است.

جمال باقری با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه دو مورد قرارداد بسته شده ، یادآور شد: قرارداد نخست با اعتبار 28 میلیون دلار برای خرید تجهیزات و قرارداد دوم هم با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان برای نصب و راه اندازی کارخانه ، است.

وی با بیان اینکه کارخانه زباله سوز ساری برای نخستین بار در کشور در مرکز استان مازندران راه اندازی می شود ، تصریح کرد: این کارخانه توان تولید شش مگاوات برق دارد و حفظ محیط زیست هم مهمترین دستاورد این تاسيسات است.

*رضايي:دولت همه هزينه ها را مي پردازد

دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست اظهار داشت: 100 درصد هزینه کارخانه زباله سوز ساری با اعتبار دولت انجام می شود.

 مهدی رضایی فرح آبادی افزود: پیش از این قرار بود 60 درصد از اعتبار پروژه را دولت و مابقی را استانداری و شهرداری تقبل کنند.

*حجازي:14 کارگر را به سوريه مي بريم

 شهردار ساری در سخنانی ، گفت: شورا ، تمرین دموکراسی و تجلی اراده مردم است.

سید علی حجازی با بیان اینکه قشر عظیمی از همکاران ما در شهرداری ، کارگر هستند ، یادآور شد: این کارگران در طول شبانه روز به انجام وظیفه نظافت شهر مشغول هستند.

 وی در تایید صحبت های عضو شورا مبنی بر اعزام 10 کارگر به سفر زیارتی سوریه گفت: 14 نفر از کارگران شهرداری ساری به اتفاق همسران شان بر اساس قرعه کشی و مصوبه شورا ، به این سفر اعزام خواهند شد.

شهردار مرکز استان ، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم در صراط مستقیم منافع و امکانات رانندگان تاکسی را تامین کنیم ممکن است به راه های غیر صواب بروند.

وی با اشاره به اینکه بیش از دوهزار راننده تاکسی در ساری فعالیت می کنند ، اظهار داشت: اگر رانندگان تاکسی به خاطر مسئله بنزین نخواهند همکاری کنند قابل کنترل نخواهند بود و برای کنترل این دوهزار نفر باید از 10 هزار نفر نیرو استفاده کنیم.

حجازی تصریح کرد: خواسته های رانندگان تاکسی را باید تا حد معقول اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه "چوب معلم گله / هر کی نخورِ خله " گفت: هفته گذشته به خاطر موضوع آسفالت معابر مورد بی مهری یکی از اعضای شورا (نادعلی رمضانپور) قرار گرفتیم و چون وی معلم است در هفته معلم به ما هدیه داد.

 حجازی در رد صحبت های هفته گذشته رمضانپور ، خاطرنشان کرد:سال گذشته 65 هزار تن آسفالت در سطح شهر پخش شد.

 وی با بیان اینکه نمی گوییم که کار ما بی نقص است ، افزود: چهار شرکت حفار ، چهارنعل در سطح شهر حفاری می کنند و شهرداری باید مرمت را انجام دهد.

 شهردار ساری با اشاره به وسعت شهر و مشکل بودن کار مرمت آسفالت معابر ، یادآور شد: سال گذشته هر زمان که وضعیت جوی مناسب بود ، کار مرمت را در دستور داشتیم.

 وی با بیان اینکه هفته گذشته اوضاع جوی برای اجرای آسفالت و مرمت معابر ، مساعد نبود،گفت: بوروکراسی اداری را کاهش داده ایم تا مرمت معابر سریع تر انجام شود و به همین منظور از صفر تا 100 این کار را به سازمان عمران واگذار کردیم.

 شهردار مرکز استان با اشاره به حفاری های زیاد در سطح شهر ، تصریح کرد: برای ترمیم معابر ، لکه گیری پاسخگو نیست و همه معابر باید روکش شوند که زمان بر است.

وی با بیان اینکه برای این کار اعتبار قلمبه نداریم افزود: باید روزانه کسب درآمد کنیم تا بتوانیم امور شهرداری را پیگیری کنیم.

گفتنيست در پایان این نشست اعضای شورا از زحمات یک ساله مهدی رضایی فرح آبادی در مقام رئیس شورای شهر ساری قدرداني کردند.