سه شنبه 13 ارديبهشت 1390-0:26

خوب و نرمال

در گفت و گو با مدیر کل تامین اجتماعی مازندران مطرح شد:افزایش حق بیمه در گرو افزایش سطح دستمزدهاست/نرخ و تعرفه های بیمه تامین اجتماعی تغییری نکرده است/ از جزئیات طرح جامع بيمه بيکاري خبر ندارم/وضعیت صندوق بیمه تامین اجتماعی خوب و نرمال است/طرح مجلس به جاي خود ارزشمند است،اماتامين منابع مالي اهميت دارد.


حسن آزرم در گفتگو با ربابه حسين پور-خبرنگار مازندنومه- افزایش حق بیمه را در گرو افزایش سطح دستمزدها عنوان کرد که توسط شورای عالی کار تعیین می شود.

 وی گفت: نرخ و تعرفه های بیمه تامین اجتماعی تغییری نکرد، بلکه دستمزدها افزایش یافته و حداقل دستمزد از 300 تومان به 330 تومان و از حداکثر 2 هزار و 160تومان به 2 هزار و 320 تومان رشد یافته است.

آزرم با بيان اين که دستمزدها بر اساس نرخ تورم ، اضافه و بالطبع بر حق بیمه هم افزوده می شود،گفت: هنوز هیات وزیران دستور العملی را در این خصوص ابلاغ نکرده است.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران در رابطه با طرح بیمه بیکاری که در مجلس مورد بحث و بررسی است، اظهار داشت: از جزئیات این طرح خبر ندارم اما اگر منابع مالی مورد نیاز برای اجرای درست طرح تامین شود، ايده خوبي است.

 وی ادامه داد: طرحی که در مجلس به عنوان یک مصوبه درمي آید،به جاي خود ارزشمند است اما مهم تر تامين منابع مالی است که باید به عنوان یک پشتوانه قوی دیده شود وگرنه به مشکل برمی خوریم.

 آزرم در خصوص وضعیت موجودی صندوق تامین اجتماعی تصریح کرد: طبیعی است وقتی افراد تحت پوشش صندوق بیشتر شود بر تعهداتش نیز افزوده می شود و از نظر مالی مشکل پیدا می کند که در این مورد باید سرمایه گذاری پیدا شود اما در حال حاضر وضعیت صندوق بیمه تامین اجتماعی خوب و نرمال است.

 وی در پایان این گفتگو تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی مازندران را  تا اسفند 89 یک میلیون و 450 هزار نفر بر شمرد و گفت:بیمه تامین اجتماعی استان 72 هزار و 500 نفر مستمری بگیر را نیز تحت پوشش دارد و 7300 نفر هم بیمه بیکاری دریافت می کنند.