چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390-10:53

استاندار به دل نگیرد

...  رفتار این شبه اصولگراهای افراطی در تخریب استاندار (در يکي-دو سايت درجه دوم کشور که مدعي اصولگرايي هم هستند، مطالبي را پراکنده اند و...باقي قضايا)نمی تواند مانع تصمیم طاهایی بر اجرای درست قانون باشد.(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)-(ويرايش دوم)


 استاندار مازندران علی رغم مردمی و رسانه ای بودنش، نه از سوي اصلاح طلبان،بلکه گاه به گاهي مورد تخریب عده ای از گروه های افراطي اصولگرا قرار می گیرد.

 شاید برای مخاطب عام ، رسانه ای بودن استاندار،امر قابل پرداختن و مهمي نباشد، اما از منظر خبرنگاران اين موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه تا قبل از حضور طاهایی ، مسئولان استانداری مازندران تا این اندازه پاسخگوی نمایندگان افکار عمومی نبودند.

مطمئنا" استاندار نقد منصفانه را حتما" پذیراست.او مکررا" به مدیران خود گفته که حق شکایت از خبرنگار را ندارند و بارها عنوان کرده مديران استان حقوق خود را با دستمزد ناچيز خبرنگاران مقایسه کنند و از شکايت و واکنش منفي بپرهيزند.

***

صحبت از بروز تخلف در چند فرمانداری است که از قرار فرمانداران چند شهرستان استان قصد ورود به عرصه انتخابات مجلس نهم را دارند و بر خلاف مر صريح قانون،از ماه ها قبل از زمان مقرر، فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند.

 از هر منظر که به این قضیه نگاه کنید حق را به استاندار می دهید تا جلوی بی قانونی ایستادگی کند.

برخی اصولگراهای افراطی ، این روزها علیه این رفتار استاندار(و معاون سياسي و امنيتي اش)موضع تخریب گرفته و به گونه ای متخلفان را همراهی می کنند.

 نسبت های فامیلی و قومي و لابی های این افراد به روشنی روز است و البته خویشتنداری استاندار در مقابل این طیف قابل تحسین.

 این افراد برای بری کردن متخلفان از اتهام های وارد شده ، استاندار را هم متهم کرده اند که او نيز مانند آن فرمانداران قصد حضور در انتخابات مجلس را دارد، در حالی که طاهایی تاکنون در هیچ جا عنوان نکرده که قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارد و در محل کارش هيچ گونه فعاليت انتخاباتي نداشته است و مثل روز نخست مشغول رتق و فتق امور استان است.

علاوه بر اين،يادمان نمي رود که برخي از همين محافل در ماه هاي گذشته گفته بودند طاهايي استاندار البرز و بعد هم استاندار تهران خواهد شد،تا ارديبهشت ماه مي ماند و...!

عادت داریم خودمان ببریم و خودمان هم بدوزیم و بر قامت افراد بپوشانیم ؛ استاندار را نامزد انتخابات مجلس آن هم از غرب استان معرفی می کنیم و اینکه چرا در مقابل عمل خلاف قانون برخی فرمانداران می ایستد اما خود رطب می خورد.

طاهايي اگر پایه گذار دیدارهای مردمی در نقاط مختلف استان است ، این حلاوت را تنهایی نچشیده و همه مدیران کل را با خود همراه و هم آهنگ کرده است.

او بیش از سال های عمر خيلي ها- از جمله خودم- سابقه مدیریت در دولت های مختلف دارد و این می تواند مهری بر تایید خدمتگزاری باشد.به طاهايي اين وصله ها نمي چسبد و او علي رغم ادعاي برخي محافل منتسب به گروهی خاص نيست و کاملا" ولايتي است.

برای این افراد اتهام زن مهم نیست که از خودشان باشی یا نه ، هرگاه با آنها نبودی حتما بر آنها هستی و طاهایی به دلیل همراهی نکردن با تخلف برخی نزدیکان این افراد ، اینک اصلاح طلب معرفی می شود و یا وابسته به گروهي خاص.

 کژفهمی ها و منحرف شدن از مسیر اصلی خدمت و نزدیک شدن به اهداف خودخواهانه ، چشم برخی را به روی حقیقت کور کرده است. اینها خواستار اجرای قانون هستند اما برای غیرخودی ها و مرگ را فقط برای همسایه طلب می کنند!

 رفتار این شبه اصولگراهای افراطی در تخریب استاندار و معاون سياسي اش(در يکي-دو سايت درجه دوم کشور که مدعي اصولگرايي هم هستند، مطالبي را پراکنده اند و...باقي قضايا)نمی تواند مانع تصمیم طاهایی بر اجرای درست قانون باشد.

 مخلص کلام اين که مدير ارشد استان تاکنون در هيچ محفلي اعم از رسمي و غيررسمي اعلام نکرده که در انتخابات شرکت می کند یا نه؛ چراکه در صورت مثبت بودن پاسخ  ، نوعی تبلیغات برايش محسوب مي شود.

او از تبلیغات زودهنگام حتی در همین مقدار هم خودداری کرده،در حالی که برخی افراد رسما" حضور در انتخابات را اعلام کرده اند.

مهم نيست که مسئولي به کارزار انتخاباتي وارد شود،مهم اين است که او از امکانات بيت المال نفع شخصي نبرد و کارهايش بوي تبليغات زودرس ندهد.