چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390-22:30

نريمان:استفاده از بیت المال براي تبليغات انتخاباتي جرم است

در گفت و گو با نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی مطرح شد:نامزدهاي جديد انتخابات از سال های دور با حضور در مراسم،جشن ها،عزاداری ها و سخنرانی ها،شناساندن اولیه خود را انجام می دادند/استفاده از بیت المال براي تبليغات انتخاباتي مذموم است/شاید نقص در قانون باشد که برای کاندیداهای احتمالی،شرط و شروطی لحاظ نکرده است/استفاده از ماشین،پول و عنوان دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.


محسن نریمان در خصوص تبلیغات پیش از موعد برخی کاندیداهای احتمالی به مازندنومه گفت: به علت اینکه احزاب و سیستم های تبلیغات در کشور جا نیفتاده ، فرصت شناساندن کاندیداها در زمان قانونی کم است .

نماينده اصلاح طلب مردم بابل افزود:این مسئله یک نوع ظلم به کاندیداهای جدید است و این افراد از سال های دور با حضور در مراسم ، جشن ها ، عزاداری ها و سخنرانی ها ، شناساندن اولیه خود را انجام می دادند.

 وی با اشاره به اینکه با این نوع تبلیغات شاید بتوان بستر را برای حضور گسترده مردم در انتخابات مهیا کرد ، یادآور شد:به همین دلیل این مسئله را نفی نمی کنم و شاید این رفتار به نوعی در افزایش شوق و رغبت مردم برای حضور در انتخابات ، مطلوب باشد.

 نریمان با بیان اینکه این موضوع چون از سال های گذشته مرسوم بود نمی توان بر کسی خرده گرفت ، تصریح کرد:اما استفاده از بیت المال مذموم است.

 وی با اشاره به اینکه کاندیدا در قانون به کسی اطلاق می شود که برای حضور در انتخابات در وزارت کشور نام نویسی کرده باشد ، افزود: کسی که قصد حضور در انتخابات را دارد از نظر قانونی کاندیدا محسوب نمی شود که شاید به نوعی نقص در قانون باشد که برای کاندیداهای احتمالی ، شرط و شروطی لحاظ نکرده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی کسی که اعلام حضور در انتخابات کند از نظر رسمی کاندیدا نیست ، خاطرنشان کرد: از فاصله نام نویسی برای انتخابات تا زمان اعلام رسمی شروع تبلیغات ، هرگونه تحرک انتخاباتی ممنوع است.

وی اظهار داشت:بر همین اصل فعالیت زودرس کاندیداهای احتمالی را بر خلاف قانون نمی دانم چراکه نمایندگان مجلس فرصت های مختلف داشته و اقداماتی انجام داده و کار مردم را پیگیری می کنند اما افرادی که ممکن است صلاحیت و علم بیشتری دارند به علت نداشتن فضا ، نتوانند خود را به خوبی بشناسانند.

نریمان افزود:آن دسته از کسانی که از بیت المال برای فعالیت های انتخاباتی استفاده می کنند را باید نفی کرد چراکه رفتارشان جرم است.

به گزارش مازندنومه،وی با تخلف دانستن استفاده از ماشین ، پول و عنوان دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ، تصریح کرد: مسئله جالبی در قانون مطرح شده که حتی یک فرد با عنوان دولتی نمی تواند حمایت خود را از شخص دیگری اعلام کند و این موضوع در قانون هم نهی شده است.

 عضو کميسيون عمران مجلس با بیان اینکه در حوزه انتخابیه خودم با بروز تخلفات زودتر از موعد از سوی مقامات دولتی مواجه نشدم و این مسئله در حوزه انتخابیه من مصداق ندارد گفت: افراد شریف ، صالح و قوی در این حوزه هستند که وفق مقررات به این موضوع می پردازند.