دوشنبه 26 ارديبهشت 1390-9:8

بزن چکه ره!

استاندار خراسان شمالي گفت فعلا" قصد دارم چند سال در اين جا بمانم و علاقه ندارم وارد انتخابات شوم/شفقت گفت نبايد فضاي مازندران را سياسي مي کردند//برنامه هاي صدا و سيماي مازندران را مي بينم/حرف هاي سياسي نزنيد،سئوال هاي کاري بپرسيد.(گزارش ربابه حسين پور-خبرنگار-از ديدار خبرنگاران مازندراني با ابوطالب شفقت،استاندار خراسان شمالي)


مازندنومه: هفته پیش حدود80 نفر از خبرنگاران رسانه ها و سایت های مجازی به زیارت حرم مطهر علی بن موسی الرضا مشرف شدند که پس از 3 روز اقامت حین بازگشت، در ضیافت شامی ،مهمان ابوطالب شفقت -استاندار خراسان شمالی- در بجنورد مرکز این استان شدند.گزارش خبرنگار ما را از اين ديدار بخوانيد.

--------------------------------- 

 آقاي شفقت غير از خبرنگاران،مهمانان ديگري نيز داشت؛گروهی از اقوام وی از بابل آمده بودند که آنان نیز هنگام بازگشت از مشهد مقدس در منزلش مهمان شده بودند و به همین دلیل خبرنگاران نتوانستند شام را با استاندار صرف کنند.

البته وی بلافاصله پس از سرو شام به استقبال خبرنگاران در رستوران آمد و با هم، راهی استانداری خراسان شمالی شدند و عکس هایی به یادگار گرفته شد.

 در اين ميان تلاش کردم سئوالي را بپرسم و شفقت نیز این اجازه را داد. او در پاسخ به اینکه شنیده ها حکایت از حضور احتمالی شما در انتخابات آتی نمایندگی مجلس دارد،خواست که این مسائل مطرح نشود.

 وی خطاب به خبرنگار مازندنومه گفت: شما خودت می گویی احتمالی! فعلا" می خواهم چند سال در خراسان شمالی بمانم .

پرسیدم تا چند سال؟شفقت لبخندی زد و ادامه داد: تا زمانی که ما را نگهدارند!

سپس استاندار خراسان شمالي در خصوص فضای موجود انتخاباتی در مازندران تصریح کرد: از یک سال پیش مازندران را سیاسی کردند و نباید این کار را می کردند، انتخابات تاریخ و زمان دارد، شرایط سیاسی مقطعی دارد، قرار نیست فضای استان، منطقه و کشور در شرایط فعلی که هنوز تا انتخابات زمان داریم، انتخاباتی شود، چون مملکت نیاز به کار کردن دارد و ما هم داریم کار می کنیم.

 وی ادامه داد: من فعلا استاندار خراسان شمالی هستم و هیچ علاقه ای ندارم در انتخابات شرکت کنم و نماینده شوم ، چون معتقدم در هر پست و مقامی که باشم به مردم خدمت می کنم، حتی اگر از همه کارها بیکار و باز نشسته شوم و یا اگر دامداری هم بزنم چون با خلوص نیت و قصد تولید و ایجاد اشتغال کار می کنم ، خدمت به مردم است.

 استاندار سابق مازندران در پاسخ به سوال دیگر ما در خصوص تفاوت های استان مازندران با خراسان شمالی و شرایط کاری گفت: مازندران با قدمتی 200 تا300 ساله،سابقه تاریخی دارد اما این استان به دلیل اینکه 6 سالی است ، مستقل شده و به صورت یک استان درآمده ضعیف است، چون اینجا شهرستانی وابسته به خراسان رضوی و خراسان قدیم بود و هنوز تا پیشرفت و توسعه و صنعتی شدن فاصله دارد، با این وجود استان خراسان شمالی حاصلخیز است و شرایط و استعدادهای خوبی دارد به طوری که جغرافیای طبیعی این استان تقریبا مشابه ارتفاعات پشت جنگل و جنوب مازندران همانند کیاسر، هزار جریب، جنوب بندپی، فیروزکوه و بلده است و با برخورداری از شرایط آب و هوایی و گرما و سرمای مطلوب، محصولات و میوه های خوبی در این استان تولید می شود.

 وی اظهار داشت : اساسا دنبال این هستم که ظرفیت های اقتصاد کشاورزی را در این استان بالا ببرم چون واقعا منابع کشاورزی در خراسان شمالی بسیار بالا و حتی بیشتر از مازندران است، شاید مازندران فقط برنج و پرتقال داشته باشد اما محصولات این استان متنوع تر و بیشتر است به طوری که مثلا اکنون تمامی سردخانه های شاهرود پر از انگور بدرانلو -که معروفترین انگور کشور است- می باشد و این مساله در خصوص کشمش و سایر محصولات این استان نیز صادق است.

 شفقت ادامه داد: البته ظرفیت دامپروری نیز در خراسان شمالی بالاست و اگر نگویم در کشور حرف اول را می زند می توانم ادعا کنم که از نقاط ویژه دامپروری کشور محسوب می شود، لذا درصدد هستیم محصولات کشاورزی و دامپروری را در سطح بومی ارتقا دهیم و صادراتی کنیم.

 وی در رابطه با شرایط کاری نیز گفت: شرایط کاری برای من فرقی نمی کند در هر کجا که باشم، کار می کنم و خود را سرباز و خدمتگزار مردم می دانم .

استاندار سابق مازندران در پاسخ به سوالی در خصوص شاخصه های کاری وی در سال جهاد اقتصادی گفت: معتقدم ظرفیت کشور در جهاد اقتصادی و اقتصاد کشاورزی بالاست ، طرحی را در همین رابطه در سال 86 در مازندران ارائه کردم که البته نامه اش را به رییس جمهوری هم دادم ، همان طرح را در قالب توسعه روستا پیگیری کردم که در برنامه پنجم ذکر شده است، اکنون این طرح در استان خراسان شمالی در حال عملیاتی شدن است.

 وی صنایع دستی را از دیگر ظرفیت های خراسان شمالی برشمرد و گفت:عید 90 فروش محصولات صنایع دستی 10 برابر نسبت به سال 89 رشد داشته و شهریور امسال هم بزرگ ترین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در سطح کشورهای عضو اکودر منطقه بش قارداش این استان راه اندازی می شود.

 شفقت در خصوص سوال یکی از خبرنگاران در خصوص جا به جایی وی با یکی از استانداران شمالی با صراحت و لبخند گفت: حرف های سیاسی نزنید،سوالات کاری بپرسید.

 در پایان از مهندس شفقت پرسید، دل تان برای مازندران تنگ نشده؟که وی گفت: من همیشه به مازندران می آیم، حداقل هر دو تا سه هفته یک بار به مازندران می آیم چون بچه هایم آنجا هستند، البته همیشه برنامه های صدا و سیمای مازندران به ویژه برنامه کاکرون را می بینم.

 در همین لحظه یکی از میان جمع گفت:«بزن چکه ره» و همگی به اتفاق استاندار و برای شفقت دست زدند .

وی در پایان این ملاقات از اهالی عرصه خبر و اطلاع رسانی استان زادگاهش تشکر کرد که در این سفر از او یاد کردند.