جمعه 30 ارديبهشت 1390-18:0

يوسفيان ملا:يک نماينده داشته باشيم،بهتر است

نماينده مردم آمل گفت:عدالت در بودجه کشور اصلا رعایت نمی شود،چراکه اگر نماینده ای، افراد قدرتمندی در رده کشوري داشته باشد،می تواند بیشترین اعتبارات رابگیرد/اگر اصفهان و شیراز ترقی کردند، افراد قدرتمند در کشور داشتند/تلاش مي کنم بخش هاي جدا شده به آمل برگردد/مفاسد اقتصادی را خود بانک ها باعث می شوند/ داشتن دو نماینده باعث کندی امور شهرستان می شود.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه عدالت در ابعاد اقتصادی نیست،افزود: با توجه به فرمایش هاي مقام معظم رهبری در مورد عدالت متاسفانه تا بحث عدالت می شود تمام سمت و سو می رود به مسائل اقتصادی که اصلا چنین نیست بلکه باید عدالت در تمام زمینه ها باشد.

 به گزارش عليرضا عزيزکمالي-خبرنگار مازندنومه در آمل-عزت الله يوسفيان ملا گفت: عدالت در بودجه کشور اصلا رعایت نمی شود، چراکه اگر نماینده ای، افراد قدرتمندی در رده کشوري داشته باشد می تواند بیشترین اعتبارات رابگیرد،آن هم بدون اين که مسائل و مشکلات دیگر شهرهای کشور در نظر گرفته شود.

عضو کميسيون حقوقي مجلس افزود: اگر اصفهان و شیراز ترقی کردند نباید تصور کنیم که نماینده فعال داشتند، بلکه افراد قدرتمند در کشور داشتند که متاسفانه در توزیع عدالت سیاست وارد شد.

 وی تصريح کرد: اگر در بخش بودجه سیاست نفوذ پیدا نکند عدالت به خوبی در تقسیم اعتبارات اجرا مي شود.

نماينده آمل با اشاره به اینکه بودجه استانی از 20 درصد تجاوز نمی کند،گفت: این بودجه نمی تواند حتي راه روستائی را آسفالت کند و مابقی بودجه برگشت مي خورد.

 وی با اشاره به اين که در گذشته ظلم و بی عدالتی به شهرستان آمل شد،افزود:بدون در نظر کارکارشناسی قسمت هایي از شهرستان آمل به شهرهای همجوار پيوست که هزینه و نگهداری آنها را آمل تامین می کند.

عضو کميسيون حقوقي مجلس با بيان اين نکته که مجزا شدن بايد باعث تحولي شود، افزود: تلاش خواهیم کرد که بخش های جدا شده به شهرستان آمل برگردد.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي بابیان اینکه مفاسد اقتصادی را خود بانک ها باعث می شوند،تصريح کرد: متاسفانه بانک های ما به جای اینکه مامنی برای مردم باشند،به محل درآمد تبدیل شده اند.

 وی گفت: بانک های ما اصلا به وظایف خود عمل نمی کنند،چراکه هیئت مدیره آن ها نسبت به این مسائل بی تفاوتند و یا اینکه خود عامل مفاسد اقتصادی هستند.

 يوسفيان ملا افزود: متاسفانه کارشناسان بانک رشوه گرفته و خانه 1 میلیارد تومانی را در کارشناسی 5 میلیارد تومان ارزیابی کردند.

 وی با بیان اینکه در روز 16 هزار چک برگشتی در کشور داریم، گفت: در سابق برای گرفتن دسته چک دو نفر ضامن معتبر می خواستند ولی آلان با 500 هزار تومان صاحب دسته چک می شوید.

نماينده آمل با بيان اين که اگر می بینیم شهرام جزایری به وجود می آیند،خود بانک ها مقصرند،استدلال کرد: بانک ها به جاي اين که خدمتگذار مردم باشند،مفسد اقتصادی پرورش می دهند.

 وی گفت: بانک ها حاضر نیستند که مردم را راهنمائی کنند تا اگر با چک برگشتی مواجه شدند، چه کار کنند!

 يوسفيان در بخش ديگري از اين گفت و گو،با اشاره به اینکه داشتن دو نماینده باعث کندی امور شهرستان می شود، افزود: داشتن یک نماینده به مراتب بهتر است.