پنجشنبه 12 خرداد 1390-0:39

نگين فرو ريخته!

نگين شمال قائم شهر دوباره فروريخت؛عضو شوراي شهر گفت:مدت اجراي پروژه 30 ماه بود که پس از گذشت مدت قرارداد،تا کنون فقط 10 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است/ناظر شهرداری باید نسبت به وقوع حادثه پاسخگو باشد/سرمايه گذار قابلیت تعقیب حقوقی دارد/سرمایه گذار فعلی نگین شمال باید خلع ید شود.


عضو شوراي شهر قائم شهر در خصوص ريزش قسمتي از ساختمان پست برق 63 کيلو وات که به قطع شدن برق مناطقي ازاين شهر شد، به مازندنومه گفت:هنگام شمع کوبي پروژه نگين شمال،به علت رعايت نشدن مسايل فني و ايمني و گودبرداري هاي زياد،اين ساختمان که برق قسمتي از هسته مرکزي قائم شهر را تقويت مي کرد،ريزش کرد.


حامد سه سلطاني با اشاره به اين که سرمايه گذار اين پروژه قبلا" هم نسبت به رعايت نکردن ايمني کوتاهي کرده بود،افزود:سال گذشته نيز اين پروژه باعث ريزش خيابان مبارزان شده بود.


وي روند کند پيشرفت پروژه را عامل ريزش ساختمان پست برق دانست ويادآور شد:پروژه نگين شمال در سال 87 کلنگ زني شد و مدت اجراي پروژه هم 30 ماه بود که پس از گذشت مدت قرارداد،تا کنون فقط 10 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است!


سه سلطاني با بيان اين که اعضای شورا سال گذشته زمان ریزش پروژه به روند اجرای کار و همچنین ریزش قسمتی از خیابان تذکر داده و اعتراض کرده بودند ، گفت : برابر آیین نامه ساختمان و کارگاه ها سرمایه گذار مکلف به رعایت نکات ایمنی است و قبلا" هم اداره برق بارها با شهرداری مکاتبه کرده بود تا سرمایه گذار موارد خطر آفرین را رفع کند.

 وی با اشاره به اینکه ناظر شهرداری هم بر روند اجرای پروژه نظارت داشت و در این زمینه مسئولیت دارد ، خاطر نشان کرد ناظر شهرداری باید نسبت به وقوع حادثه پاسخگو باشد.

این عضو شورای شهر قائم شهر افزود : به علت اتمام زمان پروژه ، شورا مخالفت خود را با ادامه پروژه توسط سرمایه گذار فعلی اعلام کرده بود ، اما کوتاهی سرمایه گذار در روند اجرای پروژه به بروز چنین خسارتی منجر شد که وی هم در این زمینه باید پاسخگو باشد ، چرا که خسارت وارد شده عمدی تلقی می شود و سرمایه گذار به تذکرات شورا و شهرداری مبنی بر رعایت نکات ایمنی توجه نکرده است و قابلیت تعقیب حقوقی نیز دارد .

به گزارش مازندنومه،سه سلطانی با بیان اینکه سرمایه گذار فعلی نگین شمال باید خلع ید شود تصریح کرد: سرمایه گذار پروژه در مقابل تذکر و اعتراض اعضای شورا نسبت به روند اجرای پروژه ، بارها اعضای شورا را به مسائل حاشیه ای متهم کرده و رفتارهای ناشایستی از خود بروز داد که وی می خواست با این جوسازی ها اذهان را از روند کند اجرای پروژه منحرف کند.


وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار مدتی پروژه را به حالت نیمه کاره رها کرده بود، اظهار داشت این سرمایه گذار از نظر امنیتی باید پاسخ گو باشد .

 گفتنی است این حادثه که عصر روز چهارشنبه اتفاق افتاد خسارت جانی در بر نداشت.