چهارشنبه 18 خرداد 1390-8:51

نقيبي:اسب ها به سرقت نرفتند، جمع آوری شدند

رييس شوراي شهر ساري گفت:قبل از مراسم رحلت امام ، شهرداری به جمع آوری اسب هاي ميدان امام اقدام کرد/میدان امام با برخی حاشیه ها روبه رو بود و این موضوع باید رسیدگی می شد/آن قدر در شهر عقب ماندگی داریم که مسئله جمع آوری اسب ها در مقابل آن کوچک است/کمربندی ساري که هنوز انجام نشده و مردم را گرفتار ترافیک کرده این اندازه حاشیه نداشت که برداشتن مجسمه ها حاشیه داشت/به خاطر مجسمه ها به 170 نفر تلفني پاسخ دادم!


مازندنومه: سیصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر ساری عصر سه شنبه برگزار شد.ماجراي جمع آوري اسب هاي ميدان امام ساري که در دو روز گذشته خبرساز شده است،بخشي از اظهارات رييس و برخي از اعضاي جلسه را به خود اختصاص داد.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار ما- را از اين جلسه بخوانيد.

--------------------------------------

* اسب ها سرقت نشدند

فرامرز نقیبی-رييس شوراي شهر ساري-در اين جلسه گفت: امیدواریم مسئولان استان مانند گذشته پیرو خط امام و رهبری باشند تا انقلاب آسیب نبیند و از حاشیه ها به دور بوده و در خدمت به مردم موفق باشند.

 وی در رابطه با جمع آوری اسب های میدان امام ساری ، اظهار داشت:اسب ها به سرقت نرفتند بلکه جمع آوری شدند .

 رئیس شورای شهر ساری یادآور شد:میدان امام با برخی حاشیه ها روبه رو بود و این موضوع باید رسیدگی می شد.

 وی با بیان اینکه قبل از مراسم رحلت امام ، شهرداری به جمع آوری این اسب ها اقدام کرد ، افزود:آن قدر در شهر عقب ماندگی و مشکل داریم که مسئله جمع آوری اسب ها در مقابل آن کوچک است.

 نقیبی گفت:متاسفانه کمربندی که باید احداث می شد و هنوز انجام نشده و مردم را گرفتار ترافیک کرده این اندازه حاشیه نداشت که برداشتن مجسمه ها حاشیه داشت.

 وی خاطرنشان کرد: به دلیل همین حاشیه ها تحت فشار روحی هستم و از صبح سه شنبه برای همین موضوع مجسمه ها به حدود 170 نفر تلفنی پاسخ دادم و همه حاشیه ها را به سمت شورا برده اند.

*صد آفرین می گوییم

دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست اظهار داشت:از اتفاقی که برای سورک افتاد و مسئولانی که باعث این کار شدند تشکر می کنیم و صد آفرین می گوییم!

 سید علی بهروش تصریح کرد: با این کار همه کارهایی که برای تبدیل شدن به کلان شهر انجام داده بودیم رشته شد و اگر نتوانستیم تنگ لته را گشاد کنیم اما پهنه کلا تنگ شد.

وی با بیان اینکه نمی دانم مسبب این قضیه چه کسی است ، افزود:امیدوارم با نزدیک شدن به دوران انتخابات ، استان ساحلی هم هرچه زودتر شکل بگیرد، چراکه دوستان راغب هستند تا با همت مسئولان استانی و کشوری این مسئله هرچه زودتر محقق شود.

 بهروش با اشاره به اینکه خریداری زندان در تاریخ دوم تیرماه سال 86 انجام شد و تحویل آن باید در 15 بهمن همان سال صورت می گرفت ، اظهار داشت: 42 ماه از مدت تحویل زندان گذشته اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه این مسئله را بارها با مسئولان استانی مطرح کرده ایم، یادآور شد:اما پاسخی دریافت نکردیم.

بهروش با اشاره به فاضلاب زندان ساری، تصریح کرد:چرا بهداشت نسبت به این مسئله بی اعتنا است ؟

وي افزود: یک عضو شورا در رابطه با مشکل آب آشامیدنی شهر صحبت کرد و آن همه حرف و حدیث به همراه داشت اما در مورد فاضلاب زندان اقدامی انجام نمی دهند.

 وی با بیان اینکه در این خصوص منتظر بروز یک حادثه هستیم ، گفت: از وضعیت زندان راضی نیستیم ، فضای زندان ساری بسیار آلوده بوده و چهار برابر ظرفیت در آن زندانی نگهداری می شود.

بهروش در رابطه با برداشته شدن یکباره مجسمه های میدان امام ، اظهار داشت: باید شفاف این موضوع را به مردم اعلام می کردیم ، لزومی نداشت لاپوشانی کنیم ، شترسواری که دولا دولا ندارد.

* چرا سه سال قبل شهردار هزینه ترمیم این مجسمه ها را پرداخت؟

 عضو دیگر شورای شهر ساری در رابطه با جابه جایی مجسمه های میدان امام ، گفت:در کارگروه زیباسازی برای این میدان طرح داده شده و اعضای شورا هم قائل به انجام این کار بودند.

 جمال باقری افزود:فرم اجرای این کار قشنگ نبود که به سرعت و بدون اطلاع رسانی ، اقدام به جمع آوری شد.

 وی یادآور شد: در این میدان به عنوان نخستین میدان ساری باید نماد شهری احداث می شد.

باقری با بیان اینکه اگر این کار با نظر شهردار انجام شده چرا سه سال قبل شهردار هزینه ترمیم این مجسمه ها را پرداخت کرد،گفت: صحبت از علت جابه جایی مجسمه ها نیست بلکه روند اجرای آن مناسب نبود.

 وی با اشاره به اینکه خواسته های اعضای شورا که به نوعی مطالبات مردم است باید پیگیری شود ، گفت: احساس می کنیم بعضی دوستان در شرایط انتخاباتی هستند و این پیگیری ها کمرنگ شده است.

 باقری با بیان اینکه روی سخنم با استاندار و فرماندار است ، اظهار داشت: موسسات مالی اعتباری مختلفی با نامه های مختلف شروع به فعالیت کردند اما این اهرم اجرایی در اختیار شورا نیست که بپرسیم از چه مقامی مجوز دریافت کرده اند.

 وی افزود:تعداد زیادی از مالباختگان یکی از این موسسات اعتباری به ما مراجعه کرده و خواستار پیگیری مسئله هستند.

باقری با تاکید بر اجرای نظارت درست بر این موسسات ، خاطرنشان کرد: مردم بدبخت و بیچاره اندک اندوخته ی خود را به این موسسات سپرده اند و نباید متضرر شوند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در رابطه با آب آشامیدنی ساری صحبت کردم ، فرماندار ساری در نخستین جلسه شورای اداری به این موضوع پرداخت و این مسئله را رد کرد ، گفت:از فرماندار می خواهیم در رابطه با فاضلای زندان ساری هم که بارها از طریق شهرداری مکاتبه کردیم و هنوز هیچ بازخوردی نداشته ، به همین سرعت اقدامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه ساری مرکز استان است که درحال تکه تکه شدن است ، تصریح کرد: استاندار و معاونان وی بارها در سخنرانی ها عنوان کرده اند ساری را به صورت ویژه می بینیم ؛ اما باید از این مسئولان پرسید چه تعریفی از ویژه دیدن دارند؛ وقتی احداث کمربندی آن 16 سال به طول انجامیده و هنوز یک خط از آن بازگشایی نشده است؟

 باقری یادآور شد: چه گونه می توانیم مرکز استان را عقب مانده ببینیم اما اعتبار ویژه ای به آن اختصاص ندهیم.

وی با بیان اینکه استاندار باید به افکار عمومی پاسخ دهد ، خاطرنشان کرد: متولی کمربندی جنوبی مشخص نیست .

 این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه در زمان استانداری کریمی قرار بر این بود که این کمربندی برق دار شود ، افزود: هنوز یک سیم تک فاز هم به این منطقه برده نشده است.

 وی گفت: شهرداری در این رابطه وظیفه خود را انجام داده و مردم هم از جیب خود هزینه کرده اند.

باقری خاطرنشان کرد: مرکز استان نه تنها ویژه دیده نمی شود بلکه در حق مرکز استان اجحاف هم می شود.

*نياز به حمايت دولت داريم

 رضایی فرح آبادی گفت: هنوز زمینی برای احداث کارخانه کمپوست اختصاص داده نشده و نیازمند حمایت دولت دراین بخش هستیم.

 وی در رابطه با انتقال زندان از داخل شهر ساری که ملک خریداری شده شهرداری است افزود: طبق بررسی ها و شواهد تا پایان سال جاری انتقال زندان به منطقه تیرکلا انجام نمی شود و شورا و شهرداری برای دست یابی به حقوق خود باید از طریق ابزارهای حقوقی پی گیر کارخود باشد.

* از حرف های تکراری پرهیز شود

 عضو کمیسیون بودجه و مالی شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه پیگیری مشکلات شهری باید به صورت کارگروهی در شورا انجام شود تصریح کرد: جلسات شورا باید تخصصی باشد و از حرف های تکراری پرهیز شود.

 سید محمد آقامیری با اشاره به اینکه از میدان امام ساری صد ها بسیجی عازم جبهه های حق علیه باطل شدند و حضور نماینده ولی فقیه و چندین مراجع از همین خطه برای دفاع نام امام،جمع آوري اسب ها از این میدان تدبیر درستی نبود، اظهارداشت: جمع آوری اسب های میدان امام با این روش درست نبود واین اقدام از سوی شهرداری باید با تصویب شورا انجام می شد.

 وی ادامه داد: به عنوان یک شهروند از این اقدام که پاسخ شفافی ندارد قانع نشدم وبه تبع افکار عمومی هم نیازمند پاسخی شفاف هستند.

 آقامیری طرح فعلی میدان امام را دچار نقص دانست و گفت: طرح میدان امام فقط از یک جهت کلمه" امام" مشخص است، در حالی که از هر چهار سوی میدان این طرح باید واضح باشد.

عضو جدید شورای سوم با اشاره به اینکه پایبندی به امام را به درستی باید بیان کرد افزود: برداشتن اسب های میدان امام اگر به صورت کارشناسی و تنها جهت اصلاح برای زیبا سازی برداشته می شد، پاسخی قانع کننده برای افکار عمومی خواهد داشت.

وی جایگاه شورا را مهم تلقی کرد وگفت: اعضای شورا در مقابل فعالیت خود سوگند یاد کردند ومسئول فعالیت درست در شهر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بودجه 100 میلیاردی بسته شده شهرداری در سالجاری اشاره کرد وگفت:برای محقق شدن اعتبار شهرداری ساری از هر گونه تخفیفات باید پرهیز شود.

 آفامیری تخفیفات شهرداری به مشتریان خود را فاجعه دانست واعلام کرد: تخفیفاتی که از سوی شورا مصوب شود خلاف کارشورایی است.