جمعه 27 خرداد 1390-15:43

مختاباد،صداي آرمان هاي ماست

...صداي مختاباد صداي نسل بيدارجامعه ي ما در دفاع از آرمان ها و آرزوهاي مردمان اين دياراست.درخشش حضور و فرياد به موقع اش،دردفاع ازهنر و شهر و امام وانقلابش و ايجادآشفتگي وسراسيمگي در بددفاع كنندگان ازبنيانگذار انقلاب، هنرش راستودني و مايه مباهات جامعه کرده است(يادداشتي ازسياوش اسلامي سوادكوهي،ساري )


 نگاشتن مقاله اي توسط هنرمندبلندآوازه ي مازندران-سيدعبدالحسين مختاباد-به خاطر ماجراي جابه جايي اسب ها ازميدان حضرت امام (ره )ساري ،خشم بعضي ازموافقان جمع آوري اسب ها را برانگيخت.

در پاسخ هايي افراطي و تعجب برانگيزي كه در برخي سايت هاي شمال كشور نگاشته شد،موجي ازخشم وكينه و عداوت و نيز نوعي دفاع بد ازمفاهيم ارزشي ديده مي شود كه تاسف  وجدان هاي بيدار را به دنبال داشت.

جاي تاسف است كه بعضي ازديررسيدگان امروز و بازندگان قدرت سياسي ديروز كه با تصميمات ناپخته ي مديريتي شان،جامعه را به رنج و تعب و افسردگي كشانده اند ،فكرمي كنند با لاپوشاني و تيغ و درفش كشيدن و با تمسك به بعضي تعابير ارزشي و انتقادي مي بتوانند نردباني از وجاهت و ارزش براي خويش خلق كنند،تا جماعت را فارغ ازانديشمندان و فرزندان لايق وخلاق شان کنند.

مگرمي شود با تندي و پرخاش مردم را ازفرزندان هنرمندشان- كه ضمن آباداني و نشاط جامعه ،عظمت خداوند را درعالم خلقت به تصوير مي كشند-محروم كرد؟

و مگر مي شود وقتي هنرمندي سخني ازبي تدبيري مديري گفت او را به سياه نمايي هاي عجيب و غريب متهم کرد؟!

به اين واژه ها توجه کنيد:«نيات شوم  اين عنصراستحاله شده و احساساتي »،«مانند دزدان بدجوري به كاهدان زده»،«تاوان زيادي خواهد پرداخت» و...به راستي آقايان دركدام دوره زندگي مي كنند؟يورش اين گونه به روح ظريف و پراحساس يك هنرمند،درواقع تيغ كشيدن به روح لطيف و گل گونه ي جامعه است كه فقط ازعهده ي بعضي ها برمي آيد!

 كساني كه به اين باور رسيده اندكه مي توانند خودآگاهي هاي فردي و جمعي هنرمندان را آماج عطش جاه وجلال خويش قرار دهند، درك درستي ازجامعه واستعداد جوانان ومردم جامعه ندارند.

بايدبه شعور مردم و مخاطبان در پاسداشت هنرمندان شان احترام گذاشت.قلم مختاباد و هم نسلان شان دركمال صداقت و پاكي است و دوران نوجواني و جواني شان صادقانه برا ي بهتر زندگي كردن نسل هاي بعدسپري شد.

دفاع ازارزش ها را بايد به ارزش آفرينان واقعي و نه بدلي سپرد.جاي تاسف است كه پشت جبهه اي هاي ديروز و ديرآمدگان-كه روزهاي سختي و مجاهدت را در آسايش بودند-امروزسعي در انحصار آن روزها دارند!

صداي مختاباد صداي نسل بيدارجامعه ي ما در دفاع از آرمان ها و آرزوهاي مردمان اين دياراست.درخشش حضور و فرياد به موقع اش،دردفاع ازهنر و شهر و امام وانقلابش و ايجادآشفتگي وسراسيمگي در بددفاع كنندگان ازبنيانگذار انقلاب، هنرش راستودني و مايه مباهات جامعه کرده است.