شنبه 28 خرداد 1390-23:2

طاهايي:غفلت کردم،معصوم که نیستم

افکار عمومي مي پرسند چرا بابايي فرماندار نشد؟/نماينده ساري شعر حافظ را به اسم سعدي خواند/به هر گزینه ای رسیدید که می تواند فرماندار باشد، تصمیم بگیرید/ ما حرف می زنیم و مطبوعات هم خوب تیتر می کنند/هاشمی را دوست دارم/وقتی یک مدیر می رود برايم غصه می شود/استخاره کردند بد آمد،بابايي فرماندار نشد/هرچه فرياد دارید بر سر طاهایی بکشید.(متن و حاشيه هاي مازندنومه از مراسم توديع فرماندار ساري)


مازندنومه:صبح روز شنبه- 28 خرداد ماه- قرار بود علی بابایی کارنامي به عنوان فرماندار ساری معرفی شود اما درست يک هفته پيش حکم داده شده،پس گرفته و حکم انتصاب بابایی به دلایل نامعلومی لغو شد که استاندار مازندران این موضوع را به بد آمدن استخاره ربط داد. مراسم تودیع فرماندار ساری در سالن اجتماعات ساختمان معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران انجام شد اما به جای بابایی ، پیشنمازی به عنوان سرپرست فرمانداری ساری معرفی شد.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار ما-را از اين مراسم پرحاشيه بخوانيد.

--------------------------------

* استاندار روشنگری کند

 نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: تودیع و معارفه معنا ندارد و همه باید تلاش و کوشش کنند.

علی اصغر یوسف نژاد با بیان اینکه از دیدگاه ما این موضوع خارج شدن از یک سنگر و قرار گرفتن در سنگر دیگری است ، اظهار داشت: نگرانی و مشکلات در هر شهرستان وجود دارد و شاید کوشش هایی که تاکنون انجام شده پاسخگوی مطالبات مردم استان نبوده است.

وی با اشاره به اینکه فرد دیگری قرار بود به سمت فرمانداری ساری منصوب شود، تصریح کرد: علی بابایی فردی است که قرار بود معارفه شود که کوشا و مورد تایید است ؛ مطالبات افکار عمومی بایدپاسخ داده شود که چرا این اتفاق نیفتاد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ، یادآور شد: در این زمینه بایدروشنگری انجام شود و امیدواریم آنچه که اتفاق افتاده به حق و به مصلحت برای نظام بوده باشد.

*مرکز استان را نمی توان با مسئولیت های عاریتی پیش برد

 دیگر نماینده مردم ساری در این نشست ، اظهار داشت: برای نخستین بار بود که در ساری ، یک مسئول پنج سال عهده دار سمت فرمانداری بود.

 وی با بيان اين که فرد دیگری قرار بود امروز معارفه شود که این مسئله انجام نشد، گفت : شعری از سعدی می خوانم " آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست / هر کجا هست خدایا به سلامت دارش" (البته سراینده این شعر حضرت حافظ است.)

 سید رمضان شجاعی کیاسری با بیان اینکه صحبت هایم را در این خصوص روز چهارشنبه در مجلس ايراد کردم و اینجا این قضیه را فاکتور می گیرم، خطاب به استاندار خاطرنشان کرد: مرکز استان را نمی توان با مسئولیت های عاریتی پیش برد.

 وی با اشاره به اینکه هرچه زودتر باید تکلیف فرماندار ساری مشخص شود، افزود: این فرآیند نمی تواند بیشتر از یک تا دو ماه باشد.

وی یادآور شد: به هر گزینه ای رسیدید که می تواند در ساری فرماندار باشد، تصمیم بگیرید.

 شجاعی با بیان اینکه در ابتدای ورود طاهایی به استان یک "ان قلت" به وی داشتم ، افزود: اما وقتی در میان کار قرار گرفتم تلاش ها و دغدغه های طاهایی را دیدم و تشکر می کنم.

 وی خاطرنشان کرد: اگرچه طاهایی در جریان اخیر تقصیر ندارد اما این خواسته به حق نمایندگان مبنی بر تعیین هرچه زودتر فرماندار ساری باید انجام شود.

*مشکلات مرکز استان را باید از حالت شعاری خارج کنیم

فرامرز نقیبی با اشاره به اینکه مشکلات مرکز استان را باید از حالت شعاری خارج کنیم ، گفت: ما حرف می زنیم و مطبوعات هم خوب تیتر می کنند اما این تیتر فقط مربوط به همان روز است.

 وی با بیان اینکه مکلف به حفظ آبروی مومن هستیم ، تصریح کرد: بابایی انسان سالم و زحمت کشی است ، اگر مومن نیستیم، انسان که هستیم .

 وی ازاستاندار و نمایندگان مردم ساری در مجلس خواست تا این موضوع را پیگیری و برطرف کنند و افزود: پس از 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز گرد و غبار محرومیت در مرکز استان دیده می شود.

 نقیبی با اشاره به اینکه ما حرف می زنیم اما کسی برای رفع محرومیت تلاش نمی کند ، تصریح کرد:مردم بر گردن مسئولان ساروی حق دارند و مسئولان غیر ساروی هم به جهت استفاده از خدمات شهری ساری باید حداقل در زمینه زباله ،ساری را ویژه ببینند.

 وی با بیان اینکه همه مشکلات ساری را بر گردن شهرداری گذاشته اند ،یاداور شد:متاسفانه پس از 38 سال از طرح پروژه کمربندی شمالی، هنوزاین پروژه به اتمام نرسیده و و ساری در اوج مصیبت است.

نقیبی تصریح کرد:هاشمی (معاون عمرانی استانداری مازندران ) را دوست دارم و گاهي به خاطر دفاع از وی ، نزد بعضی از اعضای شورا زیر سوال هستم.

 رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار به پروژه کمربندی بابل از طرف معاون وزیر ، اظهار داشت: ما درگیر مسائل حاشیه ای هستیم ، پشت تریبون فقط حرف می زنیم و مشکل هم حل نمی شود.

*معصوم که نیستم ، اشتباه کردم

 استاندار مازندران در این مراسم ، گفت: مهمترین نکته در مسئولیت پذیری ،موضوع خدمت و انجام وظیفه الهی و بندگی است.

وی افزود:وقتی حضرت زینب (س) در برابر آن همه مصائب می فرماید "جز زیبایی نمی بینم" و در برابر بزرگ ترین قربانی آن روز و امروز تاریخ اسلام ، امام حسین (ع) و کودک شیرخواره اش ، وجود مقدس علی اکبر و حضرت ابوالفضل و حتی 2 فرزندش که هیچ جای مقاتل نمی بینید که زینب (س) بر روی 2 فرزندش توقف کرده و سخنی داشته باشد؛ با این نگاه پذیرش مسئولیت سخت می شود و وداع بامسئولیت آسان.

سید علی اکبر طاهایی اظهار داشت: رهبر انقلاب در نگاه اعتراض آلود به کسانی که ایشان را به عنوان رهبری برگزیدند می فرماید " چرا من را انتخاب کردید" این نگاه ، نگاه زینبی و حسینی است.

وی با اشاره به اینکه کار بسیار جدی برای توسعه استان در پیش روی ما است، خاطرنشان کرد:نیروگاه تولید برق از زباله در ساری کلنگ زنی شد که دولت پیگیر این پروژه است.

طاهایی با بیان اینکه این پروژه نیازمند 34 میلیارد تومان اعتبار است ،یادآور شد: اعتبار استان در ساری جاری 189 میلیارد تومان است در صورتی که به صورت کامل تخصیص شود.

 وی گفت:موضوع خدمتگزاری است ،خود آدم چیست که عناوینش چه باشد، انسان وقتی مرد، عزیزترین کسانش می گویند زود ببرید و دفن کنید ، این طبیعت دنیا است.

 وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: باید به گسترش مشارکت مردم در انتخابات و تعمیق ارزش ها و دین باوری در جای جای استان تلاش کنیم .

 استاندار مازندران با بیان اینکه کار سنگینی در پیش داریم ، تصریح کرد:جهاد اقتصادی و اشتغال زایی نیازمند محیط امن است .

وی با اشاره به اینکه رقابت بین استان ها زیاد شده ، افزود: استان ها برای جذب سرمایه گذار با یکدیگر رقابت می کنند و سرمایه گذار به جایی می رود که محیط امنی وجود داشته باشد.

طاهایی با تاکید بر کاستن از حاشیه ها و پرداختن به متن یادآور شد:دغدغه رهبری این است و میزان برای ما رهبری و رضای رهبری است اما در این زمینه از رهبری نباید سبقت بگیریم.

استاندار افزود: جا دارد از 2 فرماندار قبلی ساری ، لشکری و مردان شاهی یاد کنم که طی سال های 61 تا 65 فرماندار ساری بودند.

 وی در رابطه با لغو شدن حکم فرمانداری علی بابایی ، تصریح کرد: چند گزینه مد نظر بود و تا زمانی که فرماندار ساری اعلام استعفا نکرده بود ، در جست و جوی فرد جایگزین نبودم.

 طاهایی با بیان اینکه انتصابات در دولت احمدی نژاد ظرافت هایی دارد ،گفت:باید به شیوه نامه این دولت احترام بگذاریم.

وی افزود: ما دولتی ها باید مراقب باشیم ، گفتمان امام و رهبری شاخص است .

 طاهایی با اشاره به اين که وقتی یک مدیر می رود برايم غصه می شود که چه کسی را به عنوان گزینه انتخاب کنم، تصریح کرد: نه اینکه مدیر نداشته باشیم بلکه به علت وجود نیروهای توانمند برای من ایجاد دغدغه می کند که چه گونه فردی را برگزینم.

طاهایی با اشاره به اینکه مهمترین ماموریت سازمان همیاری شهرداری ها ،کارخانه زباله سوز است ، افزود: اگر بابایی از این سازمان می رفت ، غصه این بود که چه کسی را به جای وی برگزینم.

 وی در خصوص لغو حکم فرمانداری بابایی ، با بیان اینکه استخاره کردند و نشد و مگر استخاره بد است ،گفت: خطا از من بود و هرچه فرياد دارید بر سر طاهایی بکشید.

 طاهایی با اشاره به 30 سال مدیریت و 2 دوره نمایندگی در کارنامه خودش ،گفت: غفلت کردم ، معصوم که نیستم.

وی خاطرنشان کرد: بابایی انسان با فضیلت و گران قیمتی است که فهم مدیریتی خوبی دارد.

* دو دقیقه ام تمام نشده است

سرپرست فرمانداری ساری در این مراسم ، اظهار داشت: اهمیت مرکز استان و ساری بر کسی پوشیده نیست و طبیعی است که فرماندار تمام وقت هرچه زودتر برای مرکز استان تعیین شود.

 پیشنمازی افزود: از استاندار تقاضا دارم تدبیری اندیشیده و در کوتاه ترین زمان فرماندار دائمی برای مرکز استان در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت : از آنجایی که بچه حرف گوش کنی هستم و استاندار هم به من دو دقیقه وقت صحبت کردن دادند ، وقت عزیزان را نمی گیرم و هنوز هم دو دقیقه من تمام نشده است.

 پیشنمازی تصریح کرد: ساری نیازمند توسعه است و هر اندازه که در مرکز استان توسعه ایجاد کرده باشیم،مردم ساری شایسته خدمتگزاری بیشتر هستند.گفتني است پيشنمازي علي رغم وعده داده شده، بیشتر از 2 دقیقه سخنرانی کرد!

*من و هاشمی در دوران دفاع مقدس همدیگر را شناختیم

 فرماندار مستعفی ساری هم با بیان عملکرد پنج ساله گفت: بدون شک از ابتدای ورودم به فرمانداری ایجاد فضای مضاعف و مناسب جهت تحقق شعارهای دولت مهر ، در سرلوحه کارم بوده است.

 زارعی در بیان عملکرد خود با اشاره به پروژه های بزرگ مربوط به زیرساخت های اوقات فراغت و سالن های ورزشی ، افزود: روزگاری داشتن سالن ورزشی در روستاها خیال دست نیافتنی برای مردم روستا بود و امروز بیش از 20 سالن ورزشی در روستاها به بهره برداری رساندیم.

وی نخستین تشکر خود را برای مردم و خانواده شهدا دانست و یادآور شد: اگر نتوانسته باشم ادامه دهنده شهدای عزیز همسنگرم باشم در پیشگاه خداوند بی پاسخ هستم.

منصورعلي زارعی ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه از 2 استاندار پیشین و استاندار فعلی مازندران هم تشکر و تصریح کرد: به همراه شفقت وارد کار اجرایی شدم و هرگز خدمات دلسوزانه و عاشقانه آن برادر عزیز را از یاد نمی برم .

 وی با اشاره به اینکه جهت توسعه مرکز استان از استاندار و معاونان وی باید تشکر کنم ، افزود: من و هاشمی (معاون عمرانی استانداری مازندران ) در دوران دفاع مقدس همدیگر را شناختیم .

فرماندار مستعفی ساری با بیان اینکه علی رغم مسائل مختلفی که از نظر امنیتی در کشور وجود داشت در مرکز استان این دغدغه وجود نداشت، گفت:کمترین دغدغه مسائل امنیتی را در مرکز استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه چندین انتخابات را در طول مدت پنج سال برگزار کردیم ، یادآور شد:پنج سال خدمت مملو از خاطرات شیرین و بعضا تلخ است

. زارعی با بیان اینکه خانواده شهدا ، افتتاح پروژه ها را بر عهده داشتند ، خاطرنشان کرد: رمان ( منظور فرماندار روبان بود، چراکه رمان به معنی داستان بلند است) همه پروژه ها را خانواده های شهدا قیچی می کردند.

وی با بیان مبنای فکری ما فرهنگ پایداری است اظهار داشت: با هر جریانی که کمترین انحراف را از خط ولایت داشته باشد به خاطر حرف های نادرست برخی از افراد که برگرفته از فکرهای التقاطی گذشته است مقابله کرده و تا پای جان می ایستیم و دفاع می کنیم.

گفتني است به علت طولانی شد زمان مراسم ، هدایایی که گروه های مختلف برای فرماندار ساری در نظر گرفته بودند ، به فرماندار اهدا نشد.

 این برنامه با تاخیر حدودا 20 دقیقه ای آغاز شد و در ابتدای مراسم هم کليپي تبليغاتي از عملکرد فرماندار ساری به مدت 20 دقیقه به نمایش آمد اما فرماندار در صحبت هایش هم به ارائه عملکرد پرداخت.

به گزارش خبرنگار ما کتابی با عنوان "بصیرت و خدمت" که شامل خلاصه عملکرد فرماندار ساری طی پنج سال گذشته بود،به همراه يک لوح فشرده از عملکرد فرماندار سابق، بین حاضران پخش شد. این کتاب با ورق های گلاسه و رنگی در تقریبا 150 صفحه توسط روابط عمومی فرمانداری تهیه شده بود.

 مسئول روابط عمومی فرمانداری هم که مجری مراسم هم بود بارها در میان صحبت هایش با بیان اینکه از من مجری ایراد نگیرید، به تعریف و تمجید از فرماندار ساری پرداخت.

خاطرنشان مي کنيم دادستان مرکز استان ، رئیس اوقاف ساری ، معاون عمرانی و معاون برنامه ریزی استاندار ی مازندران ، شهردار ساری، مدیرکل ارزیابی و عملکرد استانداری مازندران ، رئیس و 2 تن از اعضای شورای شهر ساری ، فرماندار میاندرود ، رئیس روابط عمومی استانداری مازندران ، مدیرکل راه و ترابری مازندران و بسیاری از روسای شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.